Help mij aub van me perfectionistisch gekloot af!

Maar wat doe je als iemand je werk wel goed vind, terwijl je zelf ontevreden bent?
In wezen ben je dan toch al een stap verder dan de vraagsteller, want die zit nog steeds te kloten aan iets wat een ander misschien allang okay vindt. De echte perfectionist laat z'n werkstuk dan nog niet horen. Eigenlijk beslist de perfectionist voor de ander wat betreft het waarde oordeel. Dat is tragisch.

Natuurlijk hebben we het hier over waarde oordelen en niet over technische details. Die wijzen juist op een stuk onvermogen in het proces, dus gewoon leren en oefenen. Een componist zal van de luisteraar nooit verwachten dat hij/zij een oordeel geeft over een akkoorden sequence. Wel een waarde oordeel over het stuk in het algemeen.

Wout, die nog even antwoord.

Ik ken je werkwijze qua spullen niet.
Als je sequencer gebruikt, leg dan eerst je globale idee aan. In een samenstelling maak je je nuances meestal beter in dienst van het hele project.
Ook als je met geluid begint te stoeien in een vroeg stadium, realiseer je dan dat je zoiets nog heel vaak 'toch nog' gaat veranderen.
succes
( hoe lang ben je al actief hierin?)
RoZo

Back