Schippmann Filter

MSDOS

Ouwe rot
Dit doet me een beetje denken aan de filterbank van Sherman.

Schippmann Filter

ebbeundflutklein.jpg

Leuk bakkie, jammer dat ook deze filterbak weer mono is....

mono is juist goed....signaal dat weer terug komt vst in wordt dan weer stereo gefektered! ;)
Wat zou het beesie kosten..heb namelijk een behoorlijke filter fetisch:D

Even naar de prijs gevraagd, even de gordels omdoen...:

Hi,
we try to start the production at the end of 2005.

If you are very interested in "ebbe und flut" you can get registered on a list as one of the first 20 users to get one unit for a very special price of 1200 €. After this campaign the estimated price in Europe is about 1499 €. Please reply whenever you came to a decision to be on this list.

You'll get informed to make an advanced payment of 600 €. This is part of a financial concept, too and I work together with Schneiders Büro www.schneidersbuero.de, maybe you know him.

If there is anything else I can do for you, please don't hesitate to contact me.

Mit freundlichen Grüssen

Carsten Schippmann

Origineel geplaatst door softtarzan
Even naar de prijs gevraagd, even de gordels omdoen...:
a very special price of 1200 €. After this campaign the estimated price in Europe is about 1499 €.

Voor het dubbele van de Sherman FB2 prijs, moet je wel heel veel in huis hebben ...
Eerst horen & zien, dan geloven ....

Ik vind 1500 ook aan de prijs.
Deze zal vast wel is gaan zaken als het mee zit.
Maar ik heb nog nooit wat moois uit een Sherman horen komen.
Alleen maar takke herrie tot nu toe.
Doe mij maar een Mutator! :mega:

Ik heb zo'n filmpje van de Mess gezien. Ik vond 'm voor zover ik dat kon beoordelen geweldig klinken. Geil. Ik heb voor m'n Moroco volgens mij ook 1keuri neergeteld, dus ik ben de laatste om deze af te schrijven op basis van een verkoopprijs. De mogelijkheden liegen er in ieder geval niet om.

De vergelijking met de FB vind ik een beetje mank gaan. Dennis zei eindelijk eens wat zinnigs ;) , die dingen maken alleen maar takkeherrie.

Het deed mij alleen denken aan de Sherman. Ik heb nog nooit met een Sherman gewerkt!

Oei... €1499 met dat geld kan je ook een Studio Electronics ATC-X QUAD FILTER SYSTEM kopen!

Hij zou dit jaar weer op de mess staan? Iemand dit gechecked?

Wel leuk dat iets weer wordt afgekraakt voor het ooit is geprobeerd.

Het interessante aan dit filter is dat het 2 totaal verschillende filters zijn. 1 met de nadruk op lekker scheurende sounds en 1 met de nadruk op mooie strakke filtersweeps.

Bovendien heeft elk filter 12 filtertypen waaronder notch en inversed all-pass en heb je een compressor en distortion aan boord.

Buiten dat moet je je ook bedenken dat een dergelijk filter nog wel een stukje exotischer is dan een Sherman Filterbank.

Hier een videootje van de Chippmann op de Messe 2005.

De demo's op de website klinken inderdaad niet echt overtuigend maar we weten inmiddels allemaal wel dat we niet op demo's af moeten gaan toch? Ik vind de meeste demo's op de Sherman website ook niet echt overtuigend (behalve dat alles helemaal verziekt eruit komt), maar in hete cht vind ik het wel een hele stoere machine.

Het is een zeer dure bak, dat geef ik toe....maar ook heel interessant en te plaatsen in de categorie Culture Vulture en Emperical Labs Distressor.

Duur, obscuur en extreem cool! En waarschijnlijk alleen weggelegd voor de echte liefhebber. Dit soort spul is nu eenmaal schandalig duur. Voornamelijk omdat er maar 1 persoon achter zit en geen heel bedrijf.

Heb het filmpje na een minuut maar uitgezet, die gast smakt irritant hard.......

Machine ziet er mooi uit, maar het is echt teveel geld voor wat je krijgt.

Back