Wel leuk dat iets weer wordt afgekraakt voor het ooit is geprobeerd.
Het interessante aan dit filter is dat het 2 totaal verschillende filters zijn. 1 met de nadruk op lekker scheurende sounds en 1 met de nadruk op mooie strakke filtersweeps.
Bovendien heeft elk filter 12 filtertypen waaronder notch en inversed all-pass en heb je een compressor en distortion aan boord.
Buiten dat moet je je ook bedenken dat een dergelijk filter nog wel een stukje exotischer is dan een Sherman Filterbank.
Hier een videootje van de Chippmann op de Messe 2005.
De demo's op de website klinken inderdaad niet echt overtuigend maar we weten inmiddels allemaal wel dat we niet op demo's af moeten gaan toch? Ik vind de meeste demo's op de Sherman website ook niet echt overtuigend (behalve dat alles helemaal verziekt eruit komt), maar in hete cht vind ik het wel een hele stoere machine.
Het is een zeer dure bak, dat geef ik toe....maar ook heel interessant en te plaatsen in de categorie Culture Vulture en Emperical Labs Distressor.
Duur, obscuur en extreem cool! En waarschijnlijk alleen weggelegd voor de echte liefhebber. Dit soort spul is nu eenmaal schandalig duur. Voornamelijk omdat er maar 1 persoon achter zit en geen heel bedrijf.