Schippmann Filter

Had dat nou niet gezegd van dat smakken. Ik kan op niks anders meer letten. Echt te irritant.

Origineel geplaatst door brz
Heb het filmpje na een minuut maar uitgezet, die gast smakt irritant hard.......

Machine ziet er mooi uit, maar het is echt teveel geld voor wat je krijgt.

Ach de 1 koopt een Moog Little Phatty....de ander een exotisch filter...... Welke electronische bak is er nou niet te duur voor wat je krijgt? Een Culture Vulture kost bijvoorbeeld ook iets in die richting en die heeft echt niet meer functionaliteit.

Zoals ik al zei dit zijn zeer zeldzamen en exotische bakken en die kosten nu eenmaal veel.

Een Manley Pultec EQ kost ook bakken geld....nog wel duurder dan een Chippmann. En dat is ook maar een 3 band EQ. Dat is dan ook teveel geld voor wat je krijgt. Wat je krijgt is echter wel een retevette vintage EQ die je sound merkbaar zal verbeteren. Vraag maar eens rond naar mensen die zo'n exotische bak hebben...die zweren erbij.

Nog een voorbeeld is de UREI 1176 Compressor. Ook belachelijk duur maar 1 van de meer gerespecteerde analoge compressoren op de markt.

Het is gewoon een andere markt dan de betaalbare synth/filter markt.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ach de 1 koopt een Moog Little Phatty....de ander een exotisch filter......

>>In dit voorbeeld ben je in beide gevallen bekocht, die moog is ook veelste duur voor wat het is.

Welke electronische bak is er nou niet te duur voor wat je krijgt? Een Culture Vulture kost bijvoorbeeld ook iets in die richting en die heeft echt niet meer functionaliteit.

>> Voorbeelden te over, bijv een doepfer a-100, een dot.com modulair, future retro spullen.

Zoals ik al zei dit zijn zeer zeldzamen en exotische bakken en die kosten nu eenmaal veel.

>>Dat begrijp ik ook wel, 1499 is gewoon veel geld (voor dat geld kan er toch ook wel een oscilator in met een env) en afgaande van z'n demo's (o.a. die 15 minuut drumloop) hoor ik het er niet vanaf...

Een Manley Pultec EQ kost ook bakken geld....nog wel duurder dan een Chippmann. En dat is ook maar een 3 band EQ. Dat is dan ook teveel geld voor wat je krijgt. Wat je krijgt is echter wel een retevette vintage EQ die je sound merkbaar zal verbeteren. Vraag maar eens rond naar mensen die zo'n exotische bak hebben...die zweren erbij.

Nog een voorbeeld is de UREI 1176 Compressor. Ook belachelijk duur maar 1 van de meer gerespecteerde analoge compressoren op de markt.

Het is gewoon een andere markt dan de betaalbare synth/filter markt.

>> Jeps, de we zijn exclusief en daardoor prijzen we onszelf uit de markt-markt

grtzzz Bruce

Ik vind hem nog geen eens zo gek duur als ik alle mogelijkheden zo bekijk.
Uh die 1200 dan 1500 is wel weer aardig maf maar goed hij is wel lekker uitgebreid.

Je kunt er wel fatsoenlijk mee patsen. Dus wat wil je nou!? ;)

Vind het wel een beetje zeuren hoor. Waarom is altijd alles te duur? Of kan te weinig?
Dan koop je toch wat anders? Mutator lijkt me wel wat hoor.

Voor 1999,- koop je een spectralis, met een gruwelijke mooi analoge fixed filterbank! en nog veeeeeeeel meer
Ben wel benieuwd wat die nieuwe Filterbank van MFBerlin kan....kost ook maar 480,-

Laatst gewijzigd:
appels >> << peren

een fixed filterbank is niks meer dan een deftige equalizer.
dit ding is een uitgebreide multimode vcf met lfo sample en hold en lfo's etc.

Ja, maar het is wel allebij fruit ;-)

Over multimode en lfo's gesproken dit is wat de mfb kan

Stereo 24 dB Lowpass-Filter
* Stereo 12 dB High-, Low- and Bandpass-Filter
* Compressor – Ring Modulator - Distortion
* 3 step-sequencers with 16 steps
* 2 LFOs: triangle, sawtooth, square and random wave
* control for Filter-Spacing, Panorama and Filter-Balance
* 2 envelopes with Attack, Decay and Contour controls
* MSRP 480,- Euro

Origineel geplaatst door brz
Heb het filmpje na een minuut maar uitgezet, die gast smakt irritant hard.......

Inderdaad. Deze man kan de notch filter van dit apparaat goed gebruiken.

VCF 1: Es kann eine aus 12 Filterfunktionen gewählt werden: 24db-LP (Tiefpass), 18db-LP, 12db-LP1, 12db-LP2, 6db-LP1, 6db-LP2, 6db-BP (Bandpass mit je 6 db slope), 12/6db-BP (Bandpass mit 12 db highcut und 6db lowcut slope), 6db-HP (Hochpass), 12db-HP, Notch (Bandsperre), inverse Allpass (Signalanteile unterhalb der Filterfrequenz sind 180° phasengedreht, oberhalb dieser normal, wodurch sich beim Zusammenmischen mit VCF 2 interessante Auslöschungen herbeiführen lassen)

VCF 2: Es kann eine aus 12 Filterfunktionen gewählt werden: 24db-LP, 12db-LP1, 12db-LP2, 6db-LP1, 6db-LP2, 6db-LP3, 6db-BP1, 6db-BP2, 6db-HP (Hochpass), 12db-HP, Notch, Allpass

Dat is pas multimode en die 6 db vcf klinkt wel koel zeg!

of hij zit aan de pillen of hijshomo

vieze smakkerd

moeilijk te beoordelen.. je weet ook niet wat er in gaat qua sound, maar als je aan mij zou vragen:"is dat een vet ding?"
zou ik ja zeggen. ik hoor m EN behoorlijk braken af en toe EN behoorlijk modderen
kan je wel gaan zitten roepen wat je anders voor dat geld koopt, maar als je een vet filter nodig hebt lijkt t me zeker een optie
zeker als 1 of andere pisvinger na 3 maanden m niet meer leuk vind omdat ie er te weinig mee doet :)

ik ga even een zak centen zoeken

ik ben op de musikmesse geweest en heb uitgebreid met dit beest staan tweaken.

Ik en mijn medereiziger waren het er over eens: dit is echt een bruut beest..
Hij gaat hem ook absoluut aanschaffen.

Ik zelf vind hem wel aan de dure kant, maar dat vaak zo met nieuwe gear.

Hij had alleen een ouder tr909 staan waar we de drum geluiden van konden filteren..
serieus: ik wist niet wat ik hoorde !

Hij klinkt hard, scherp maar helemaal gefilterd geweldig diep en smooth.

Ik zou zeggen: ga hem absoluut een keer luistern

Hoi

Origineel geplaatst door metatron
1499 €. :doei:

Ik hou het wel bij herman.
Sjoe wat een schandelijke prijs, daar koop je een vette analooge synth voor waarmee je met geluk ook nog een extern signaal door de filter kan jassen.

Misschien als ik weer eens 1500 eu over hou deze uitspaark terug neem.

Waarom klinken die filterdemo's nou toch altijd zo aggresief?! Al dat gedraai aan die cutoff .... why?!?!
I.M.O. kan je de kwaliteit van een filter pas bepalen als er minstens een aantal demo's te horen zijn van subtiele langzame sweeps.

Ik weet dat dit mss een oud draadje is, maar op de site van Sonic State kwam ik een filmpie tegen vanop WNAMM over de Schippmann Ebbe und Flut filter, en man, dat klinkt nice :halleluja
Alleen deed de pippo die die demo gaf mij iets te veel denken aan die geflipte wetenschapper van de Fast Show :D

Heeft hier iemand dat ding? En - ik durf het bijna niet vragen - kan je wat er daar in die demo wordt gedaan ook met software (bv Reason) doen?

in iedergeval goed of slecht.

ik zeg : ik moent ni ebbe en zeg flut! :dubbel:

Deze moet je maar pas kopen als ze inzien dat hun investering der niet uitkomt en de prijs gaan moeten zakken (want zakken doet die toch vroeg of laat,enkel vintage kan in prijs stijgen IMO)

Als je die nu koopt ben je een vogel voor de kat.

(ja,ik breek graag af ook)

Origineel geplaatst door kefkekeyser

Heeft hier iemand dat ding? En - ik durf het bijna niet vragen - kan je wat er daar in die demo wordt gedaan ook met software (bv Reason) doen? [/B]

Eventueel maar niet met dezelfde sound lijkt me en onberekenbaarheid.
Lees dit is.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=10826

Vette bak bytheway,maar ben toch aan het sparen voor meer zo iets als de eerder genoemde culture vulture.
Maar je, das iets heel anders.

Back