Acid House

een eidooier,2 koffiebonen en men brent het geheel aan het lachen

:)

Origineel geplaatst door praecox
Dat boek is van Irvine Welsh, jaja die van Trainspotting. Het gaat meer over het uitgangs leven van 'toen' dan over de djs en de machines. niet zijn beste werk overigens, ik heb het met veel moeite kunnen uitlezen, en, niets bijgeleerd.

Evil303 is gewoon gemist

hij bedoelde Class Of '88, met de verhalen van genesis ea fuiforganisaties in engeland tijdens de summer of love..

er bestaat een yahoo group van.. ff googlen ;)

Origineel geplaatst door maxdox
Welke rol speelde Eindhoven in de Acid revolutie van eind jaren 80? Kwam het daar niet een beetje vandaan?

:dubbel: :okdan: :dubbel:

Wat ik me afvraag is hoe men in de begindagen het zaakje syncte. Ik neem aan dat de MIDI-SYNC convertors eind jaren '80 nog niet op de markt waren en toch hoor je in de oude acidnummers vaak meerdere 303's, een 808 en meer van dat speelgoed tegelijk gebruikt.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Wat ik me afvraag is hoe men in de begindagen het zaakje syncte. Ik neem aan dat de MIDI-SYNC convertors eind jaren '80 nog niet op de markt waren en toch hoor je in de oude acidnummers vaak meerdere 303's, een 808 en meer van dat speelgoed tegelijk gebruikt.

Het kan gewoon met een din-sync split kabeltje. Maar midi was er al in 1983 en ik neem aan dat niet lang daarna ook de eerste midi-> sync convertors kwamen, zeker omdat er toen dus 2 systemen naast elkaar bestonden.

Bij veel van de tracks werd niet eens MIDI gebruikt, gewoon trigger in/sync in van de arpeggiator/303 of sequencer en trigger out/sync out van de drummachine. Veel acid producers vandaag gebruiken trouwens ook liever geen MIDI.

Die eerste MR.Fingers tracks zijn b.v. gewoon een TR707 met een juno 6 en de arpeggiator.

Maar volgens mij waren er inderdaad vrij snel MIDI SYNC converters, de TR707 kan b.v. als MIDI to SYNC converter gebruikt worden en de KORG KMS30 was er ook al vroeg bij.

Origineel geplaatst door smackos
Maar volgens mij waren er inderdaad vrij snel MIDI SYNC converters, de TR707 kan b.v. als MIDI to SYNC converter gebruikt worden

Moet ie alleen wel als master-clock gebruikt worden.

Origineel geplaatst door maxdox
Welke rol speelde Eindhoven in de Acid revolutie van eind jaren 80? Kwam het daar niet een beetje vandaan?

Als je bedoeld de eerste nederlandse, denk het wel.
Maar alles kwam gewoon via chicago,86- 87 -88

Bedankt voor de Sync-antwoorden.:)
Vind het zelf ook wel geinig werken, alle sequences op de apparaatjes zelf inproggen, 808 op start, en bliepen maar...:D

Back