Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door justin
Dus pure acidhouse is te maken met een tr808 of tr909 & tb303 als basis? Een vraagje aan jullie was de kenmerkende acid vooral herkenbaar door het karakter van de tb303 of is het ook mogelijk bijv. zo n acidlab bassline te gebruiken,gezien het toch wel een clone is.
Ik begin echt serieus te overwegen om eens dit als basis te gaan gebruiken,zodat ik meer kan freaken en uiteindelijk mijn eigen ding erin kan gooien. Moet echt zeggen dat ik een totale noob ben op het gebied van de oude synths & machines.
Hoe zit het trouwens met midi met deze oude apparaten,kun je ze gewoon linken aan logic of iets dergelijk via zo n cv/gate ding? Ben echt een noob in dit soort dingen.

Origineel geplaatst door dsil
Wat natuurlijk ook bij dit verhaal hoort: De smiley!![]()
Iedereen kent het en veel linken het gelijk met de Acid periode. Eind jaren tachtig kreeg je op acid feesten nog wel eens een button met een lachebekje erop. Regelmatig zat er een druppel acid, oftewel LSD op de button.
Vandaar dat iedereen wat vaag was in die periode.

Origineel geplaatst door maxdox
Welke rol speelde Eindhoven in de Acid revolutie van eind jaren 80? Kwam het daar niet een beetje vandaan?
Origineel geplaatst door sander
DJAX toch begin jaren 90.

Origineel geplaatst door smackos
En natuuuurlijk Bunker Acid Planet Interferred etc.etc.etc.
![]()
![]()
![]()

Origineel geplaatst door xpanded stereo
100% raak!
Het programmen is de kunst!
Origineel geplaatst door EviL 3°3
voor de liefhebbers van de 'acid house' er bestaat een boek met als naam ''the acid house'' ... en jawel vertelt het verhaal van die periode
Momenteel weet ik de naam van de schrijver niet meer MAAR voor diegene die intresse hebben kunnen steeds naaar forumlid Rvooh pb'en .... ik weet dat die het boek gelezen heeft.Die kan jullie wel wat meer info verschaffen.
![]()
belgian acid greetings![]()
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Ja... het lijkt me inderdaad een hele kunst om muisklikjes gevoellig neer te leggen :confused: