Memorymoog +

Origineel geplaatst door Synthfraek
Ik had wel interesse, maar 800 Euro is wel erg veel voor een MM in die staat...

Voor een synth die tegen de 3000€ opbrengt is zelfs 800€ voor een kapotte toch geen geld? Voor 500€ maak je toch zoiets?

o.a. de bijna niet aan te komen 18 x CEM3340 aan boord.......problemen met een MM daar wil je echt zelf niet aan beginnen.
Ik heb ooit megagezeik gehad met zo'n machine, das inmiddels denk ik zo'n 8 jaar geleden maar ik ben het nog steeds niet vergeten.

Origineel geplaatst door Toon
Voor een synth die tegen de 3000€ opbrengt is zelfs 800€ voor een kapotte toch geen geld? Voor 500€ maak je toch zoiets?

Origineel geplaatst door Wiseguy
o.a. de bijna niet aan te komen 18 x CEM3340 aan boord.......

Dan sloop je toch een jupiter 6 ofzo? :D

problemen met een MM daar wil je echt zelf niet aan beginnen.
Ik heb ooit megagezeik gehad met zo'n machine, das inmiddels denk ik zo'n 8 jaar geleden maar ik ben het nog steeds niet vergeten.

Voor zo'n dingen te repareren heb je veel geduld nodig, iets dat ik ook niet altijd heb

Origineel geplaatst door mono-poly
Hoeveel 3340's wil je hebben?
Ik kan er 400 voor je regelen. 8o)

Jij weet ook dat ze erg duur zijn en zonder de juiste contacten erg moeilijk te verkrijgen.

Die op speurders.nl is idd van grooveron.
Heb hem gezien en hij ziet er ok uit voor z'n leeftijd.
Maar ze hebben wel erg veel onderhoud nodig.

Ben zelf wel tevreden met m'n Andromeda, die heeft ook moog filters (en oberheim klonen).
En misschien gruwlijk lelijk maar wel wat stabieler. En een duidelijk alternatief IMHO.

Volgens mij is de Omega een beter alternatief.
Deze bak klinkt een poepie beter dan een A6.
Maar de A6 heeft weer beter modulaties maar de filters en vco's klinken toch wat minder goed.
Jammer dat het weer Moog en Oberheim wordt genoemd.
Maar dat zal puur te maken hebben met 24db/12db als vergelijking.
En daar houd ook iedere vergelijking op.

Omega 6 of 8 is dan ook een heel andere prijs dan beide synths.
Dan nog mis je nog allerlei opties. Plus multimbraliteit. Of is een MM+ ook multitimbraal?
De kracht van de Andromeda is hem kunnen lagen in multitimbrale mode.
Dan kun je dingen zoals 4OSC per key bouwen en dat soort leuke dingen.
En die filters, niet zo rauw. Maar dat zijn de OSC ook niet.
Dikke vette geluiden zijn leuk voor bas maar een polyfone bak is veel meer geschikt voor strings en dat soort dingen.

Back