Probleempje met Virus C

Frenkel

paars paard
Ik ben op t moment bezig met een track, en hierin wil ik dat osc 3 ineens aanspringt op een gegeven moment.. no problemo dacht ik zo, dus ik ga achter in de handleiding kijken naar het cc nummer van die functie.. in de handleiding staan iets van 3 schema's met 127 cc's achter elkaar, en de functie die ik dus wil zit in het 2e schema... nu vraag ik me af hoe ik dit in een programma als cubase zou moeten automatiseren, aangezien de cc's onder in beeld (uiteraard) maar tot 127 gaan... ik kan dus in principe alle functies die in het eerste schema staan automaten, en ik snap niet hoe ik in dat 2e of 3e schema geraak...?

weet iemand dat, zoja, alvast hardstikke bedankt
:luv:

Daar ben ik ook wel benieud naar.

Heb misschien wel een tussenoplossing voor je nl. 2 patches de enne met osc 3 aan en de ander met osc 3 uit. Begint met de preset met osc 3 uit en als ie aan moet gebruik je die andere pres of zo iets.

de virus werkt met cc pages.
je moet die pages dan op pagina 2 zetten. dus de cc's uit pagina1 kun je dan niet gebruiken.

vergis ik me even lelijk! :D

Laatst gewijzigd:
Ik heb helemaal geen Virus C, laat staan cubase, maar ik heb heel even voor je in de manual gekeken,

http://www.access-music.de/downloads.php4?product=virusc&file=314

Op blz. 163 staat aangegeven dat "Page A" allemaal control changes zijn,

Op dezelfde blz. staat ook aangegeven dat alle parameters van page B blijkbaar verzonden moeten worden als "polyphonic key pressures" !

Deze MIDI message lijkt qua structuur op de control change, alleen begint een control change met B0 + kanaalnr, een Poly Key begint met A0 + kanaalnr.

Je antwoord staat min of meer een paar pagina's terug ;)

Je moet in je sequencer dus zoeken hoe je een poly key pressure event kan invoeren cq. versturen.

Mischien dat cubase (of een ander programma) een of andere functie kent om MIDI messages te transformeren, dwz. een transformatie van een willekeurige control change naar een poly key pressure.

[Edit]Oeps ... ChromisX was me blijkbaar voor :) :) :)

Maar kijk ... als iemand die geen Virus heeft het wel kan vinden, moet jij het zeker kunnen ;)
[/edit]

POLYPHONIC PRESSURE MESSAGE
(ONLY PAGE B)
Ac Status byte, c=MIDI channel
nn Parameter Number 0..127
(see parameter list Page B)
vv :Parameter Value 0..127
see parameter list Page B)
Example: A2,07,25 Control LFO3 Rate on MIDI
channel 3 (!).
(volgens mij moet A in dit geval wel B zijn, want LFO3 rate is een parameter uit lijst B.

Voor jou zou dit kunnen zijn:
B2,41,2 controlleert de aan/uit of golfvorm avn OSC3 op midikanaal 3 (ze beginnen te tellen vanaf 0).

Wil je meer over die assignments weten, lees dan in de handleiding op pg 162 en 163.

Oftewel ... het loont dikwijls WEL om de manual te lezen (zeker voor zulke zaken) ;)

Succes :okdan:

:doei:

werkt het niet gewoon met sysex opnemen in cubase?

Yep , dat werkt wel.
Ik heb het als volgt gedaan....
een trackje geselecteerd...record/play..en het knop je voor osc3 ingedrukt.
Daarna de sysex info op de juiste plaats in de juiste track gezet.

groet

Tom

okeej thanx voor de reacties, straks eens kijken of het me lukt, en de volgende keer zal ik dan toch maar eens wat beter proberen de handleiding te raadplegen
icon_redface.gif

Origineel geplaatst door Tom 32
Yep , dat werkt wel.
Ik heb het als volgt gedaan....
een trackje geselecteerd...record/play..en het knop je voor osc3 ingedrukt.
Daarna de sysex info op de juiste plaats in de juiste track gezet.

groet

Tom

is ook de makkelijkste manier van werken, geen gezeik met codes, gewoon live freaken, sysex opnemen,evt. nog wat aanpassen en klaar.

Back