Welk keyboard of synth??

200 voor een JV1010 (ik had 'm te duur ingeschat) + 300 voor een an1x = 500 euro... zit nog in het budget van de topicstarter. Met een an1x heb je ook gewoon een leuke knoppen-draai-bak die nog fijn speelt ook. Dat is wel positief natuurlijk. Je kunt ook voor 200 euro een midikeyboard kopen dat geen eigen geluiden heeft maar daar van vind ik de prijs/functionaliteit verhouding zo slecht. Daarom raad ik dus liever een synth aan als controller dan een dedicated controller.

Oh en Frenk, als je hier niks van snapt, kom maar op met je vragen hoor :)

zelf zou ik gewoon eens een folder bestellen (of boekwerk van musik produktiv 8) )
en dan kijken
voor 500 euro heb je best wel wat keus uit zowel synthesizers als keyboards
maar ik raad wel een synthesizer aan, die kan meer dan een keyboard (normaal gezien)

:okdan: Bedankt maar weer allemaal :okdan:

Zeker interessante aanbieding van die BleepBleep...
Maar ik heb toch besloten om eens naar de winkel te gaan...wil het eens horen,
voelen, zien. Zag ook een N5 staan voor 250...Lijkt me ook wel wat.
Maar eerlijk is eerlijk....gelet op mijn budget blijft een goed keyboard ook
een optie. Ik zit niet zo heel goed in de slappe was namelijk.

Het plezier zal voor mij voornamelijk zitten in het spelen. Als ik de handjes los heb
kan ik eventueel wat gaan programmeren/ componeren.

De solo van Cinema Show zal nog wel ff op zich laten wachten.:koffie:
Als ik zover ben....lijkt me geweldig...
Houd het voorlopig maar even op Pseudo Silk Kimono;)

Met vriendelijke groet,
Frenk

Je hebt al een goede koptelefoon zeg je, dan hoeven monitors opzich niet. Ik zou dan echt eerder een synthesizer nemen want dat is gewoon leuker!

Origineel geplaatst door frenk
De solo van Cinema Show zal nog wel ff op zich laten wachten.:koffie:
Als ik zover ben....lijkt me geweldig...
Houd het voorlopig maar even op Pseudo Silk Kimono;)

Dat moet wel lukken... :D

Ach, zie het maar zo: Mark Kelly heeft ook geen muziekles gehad; hij is na het horen van Wakemans Voyage to the centre of the earth naar een muziekwinkel gekocht om een instrument te kopen (bij het zien van een orgel: "Kun je daarmee ook een Minimoog nadoen?" :D ) en is thuis net zo lang gaan oefenen tot hij de hele plaat na kon spelen.

Er is hoop voor iedereen! :mega:

Volgens mij heb je ook geen monitorspeakers nodig, je gaat toch niet zoals veel gasten hiero
produceren/arrangeren en de helemikmak??

Alleen de sound maakt uit voor het spelen in een coverband o.i.d.??

Ik zou letten op polyfonie, en multitrimbaliteit, dus voor het layeren van sounds en dan heb je pas een dikke sound die je
overige bandleden blij maakt (of juist niet).

Welk bakje je moet kiezen vind ik moeilijk.....

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit:confused:

Moet zeggen dat ik vandaag 2 keyboards heb beluisterd ( Yamaha psr 1500 en Korg pa 50 )
en ( nu schop in denk ik enkele mensen voor de zere schenen ) het klonk toch wel heel aardig...

Toch blijft een synth me meer trekken...anyway...Ik heb tijd zat..dus kijk ff rustig rond...al is het bij dat zien van al dat moois wel heel lastig:P

Ik zal die cd van Wakeman ook eens opzetten..misschien helpt het;)

mvg
Frenk

Geluiden van de korg PA serie komen volgens mij uit de Triton dus je doet er vast niemand pijn mee als je zegt dat je die goed vindt klinken :)

Alleen is een synthesizer gewoon leuker omdat je dan ook je eigen geluiden kunt maken. Knoppen draaien = feest :kroon: :mega: :kroon:

Hi,

Ik ben dus op zoek nr een MIDIkeyboard en zit met een dillemma;
De Edirol PCR- 80 heeft veel controllers maar is niet opsplitsbaar in MIDI-zones.
De Edirol PC-80 net omgekeerd .
Is er niet een MIDI-keyboard die aan al de volgende eisen voldoet(of zal ik moeten kijken wat voor mij het belangrijkst is);
1) minimum 5 octaven (liefst ook mogelijkheid om te skippen tussen octaven)
2) aanslaggevoelig & aftertouch
3) connecties: MIDI out, sustainpedal, expressionpedal
4) splitsbaar in minimum 2 MIDI zones

Liefst met genoeg controllers, maar ik vraag mij af je dat later niet kan integreren door het keyboard aan te sluiten op een synthmodule met veel controllers. Want voor het producen stel ik al mn parameters toch binnen het programma zelf af. Maar ik wil er later eventueel na uitbreiding met zo'n synthmodule ook deftig live kunnen op spelen. Ik ga volgend jaar ook synthlessen volgen... Zoals ge ziet dringt het een beetje. :)

Thanks

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Geluiden van de korg PA serie komen volgens mij uit de Triton dus je doet er vast niemand pijn mee als je zegt dat je die goed vindt klinken :)

Alleen is een synthesizer gewoon leuker omdat je dan ook je eigen geluiden kunt maken. Knoppen draaien = feest :kroon: :mega: :kroon:

Triton:{
Ik weet het niet....iets zegt...mei= vakantiegeld:engel:

Thanks voor de info ;)

mvg
Frenk

Back