Muziek maken met msx- wie weet raad?

reddread

Muzique Plastique
ik heb een oude phillips msx-2 computer gekregen en wil daar eigenlijk wel wat deuntjes mee gaan maken.
mbv basic heb ik er al wat bleepjes aan ontrokken.
vraag]: kent iemand software waarmee je muziek met de interne geluidschip kunt maken?
Ik weet wel dat er een aantal cartridges zijn uitgebracht met fm synthese en sampelmogelijkheden maar ik zoek meer iets voor de interne synth.
Wie helpt, weet meer?

thanx

met de msx-basic commando's SOUND en PLAY (vooral de eerste) kun je best wat leuke dingen uit je msx trekken, vooral lofi-geluideffectjes.
Als je het originele msx-basic boekje erbij hebt, kun je daarin een schema vinden met de parameters en bijbehorende waardes.
Dat PLAY-commando is vooral geschikt voor het simpel proggen van ringtone-achtige melodietjes (3-stemmig polyfoon bij de MSX1, bij de MSX2 weet ik het zo niet).

Afgezien van de (best wel stoere) philips Music Module weet ik niet of er speciale hardware of software voor de msx is waarmee je iets op muzikaal gebied kunt doen.

mocht je het boekje met dat schema niet hebben, stuur me dan een pb, dan duik ik effe de zolder op

Attachments

• yamaha_cx5m_3.jpeg
    yamaha_cx5m_3.jpeg
    13 KB · Bekeken: 91
Vrij standaard is (was) Konami's SCC-module, te vinden in veel van hun ROM's: 5 voices, 4 parts, 8-bits, wavetable synthese, geen filters... Zie verder deze Wiki.

Origineel geplaatst door Meinte37
Vrij standaard is (was) Konami's SCC-module, te vinden in veel van hun ROM's: 5 voices, 4 parts, 8-bits, wavetable synthese, geen filters... Zie verder deze Wiki.

hee, dat heb ik dus nooit geweten.....
Nou ben ik niet zo'n soldeer-kunstenaar, maar dit kan best eens interessant zijn.
Als het goed is, heb ik hier op zolder nog wel enkele rommetjes liggen (Athletic Land iig).

thnx ! :)

Laatst gewijzigd:
Er is ook een extensie aan basic commando's voor die FM synthese via de cardridge "FM Music Macro". Van Yamaha natuurlijk.

Origineel geplaatst door MSXUser
PSG tracker is denk ik wel wat voor je. Als je geen MSX-Music/MSX-Audio/SCC/OPL4 cartridges hebt is het een van de weinige alternatieven. De PSG is in het hobbycircuit altijd een beetje een ondergeschoven kindje geweest.

linkje: http://www.msx.org/newspost2667.html

ook leuk: PSG sampler
http://www.robsy.net/sampler.htm

hier heb ik wat aan!!!!!

Thanx:okdan: :okdan: :halleluja

FM-PAC 'pana amusements module' Ik heb deze Rom op de MSX emulator.

Handleiding voor de FM-PAC

Voorwoord

Welkom! Dank U voor het kopen van onze Pana Amusements module. De
FM-PAC is een FM geluids-aanpassing met S-RAM (statisch) die gebruikt
kan worden met zowel MSX 2 als MSX computers die 32 Kram of meer
hebben.

Misschien dat iemand zo'n module nog aanbiedt.

Daarnaast is er de 'Konami Synthesizer' maar die werkt niet op de emulator. Helaas.

Konami Synthesizer werkt wel tegenwoordig op de bluemsx emulator. http://www.bluemsx.com
Ik heb alleen geen flauw idee hoe die werkt
Heeft iemand toevallig een handleiding hiervan?

Back