hw compressor 4 beats

Jos Pos

Ouwe rot
Vroeger werkte ik uitsluitend met software, nu ben aan het overschakelen naar hardware. (nu liefst geen soft vs hard discussie :bekdicht: )

Maar ik ben nu op zoek naar een hardware compressor voor mn beats, volledige loops. Mijn manier van werken was als volgt: ik bewerkte de nodige drumgeluiden waar nodig, en dan liet ik de meeste drumgeluiden samen(kick,snare,hihat,shakers,etc) door de waves C1 of de standaard fruitycompressor en door de waces L2 lopen. Ik zorgde met de compressor ervoor dat de hele loop, vooral de kick een sterke attack kreeg en dan platte ik die wat af met de limiter, dit was mijn manier van werken, ik kreeg er wel stevige drums door, veel punch...

Nu ben ik dus op zoek naar een hw compressor/limiter, iets waardoor ik mn beats wat compakter en steviger kan door laten klinken. Ik heb meer een allround toestel voor ogen nl compressor/limiter/eq. Maar misschien dat een degelijke compressor het ook al zal doen...
Mijn budget is rond €500, natuurlijk, hoe goedkoper hoe beter, tenzij dit te koste komt van de kwaliteit (kweet ook wel dat n berhinger composer niet klinkt als n focusrite red)

Welke ervaringen hebben jullie, wat raden jullie mij aan???

FMR RNC voor de strakke schone compressie en een behringer composer voor het vieze werk, of een DBX166.
Maar er zijn zat andere modellen die net ff anders zijn/klinken. En natuurlijk smaakgebonden.

Een behringer composer heb ik al, maar die staat stof te happen, ik vind hem persoonlijk totaal nutteloos. Het enige wat hij doet is m'n signaal platter maken en het laag wegnemen.
Die compounder heb ik ook al zitten bekijken, hoe zit het eigenlijk met die 'bass expander'?? handige tool of meer een gimmick??

Meer tips zijn altijd welkom.

Het mag best een compressor zijn die wat kleur geeft en wat kan zuigen

als je echt LOMP en VIES wilt dan zou ik gaan kijken naar de D&R compressor, als je er eentje kan vinden.
kosten ook geen drol...

vraag maar aan forumlid Smackos !

Origineel geplaatst door Jos Pos

Die compounder heb ik ook al zitten bekijken, hoe zit het eigenlijk met die 'bass expander'?? handige tool of meer een gimmick??

die Bass expander is erg handig,zeker gezien je 'm voor beats wilt gaan gebruiken...geeft je gewoon extra laag en is redelijk af te stellen...

Elke compressor is bedoeld om het signaal platter te maken. :confused:

Maar goed als je nu al weet wat je niet wilt (met die composer) dan is het misschien makkelijker te vinden wat je wel wilt. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Elke compressor is bedoeld om het signaal platter te maken. :confused:

Maar goed als je nu al weet wat je niet wilt (met die composer) dan is het misschien makkelijker te vinden wat je wel wilt. ;)

Ok, dat klopt wel wat je zegt, maar met die composer bedoel ik platter maken op n slechte manier :D
Whatever, ik ben gewoon op zoek naar een andere/betere...

Heeft er iemand ervaring met toestellen van SPL, zoals de dynamaxx of charisma????

Laatst gewijzigd:
RNC is gewoon stereo hoor.
Of anders heb ik toch iets verkeerds aangesloten. ;)

de RNC is inderdaad stereo.
de bassdrum van mijn tr-808 trekt hij niet, maar voor zang en dat soort dingen is hij geweldig.

Hoezo 808 kick die die nie trekt?
Ik heb er nu een Aphex 104 achter hangen en die geeft hem wat lekker laag en tikkie fris hoog bij.

Maar budget is altijd wel de beperkende factor voor de compressor eigenlijk. En als je net met hardware begint kun je beter wat rustig aan beginnen. En als in iedere prijs categorie een model hebt kun je altijd kiezen. Want het hangt er maar net vanaf wat voor geluid je zoekt.
Misschien is die SPL wel interessant.

Maar wil je de meeste waar voor je geld is een UAD ook zeer interessant. En is eigenlijk ook hardware. Nou ja... zo'n beetje dan.

Origineel geplaatst door fuse

Maar wil je de meeste waar voor je geld is een UAD ook zeer interessant. En is eigenlijk ook hardware. Nou ja... zo'n beetje dan.

Die UAd lijkt me ook weel zeer goed maar het is inderdaad soft. Het volgende probleem is dat ik enkel een laptop heb en dus geen dsp-kaart kan aansluiten. Maar dit terzijde aangezien ik met hardw verder wil.
Ik ga toch eens rond horen of die SPL goed zijn... Een locale dealer vinden waar ik ze kan testen lijkt me jammer genoeg onbestaand

TC electronics Triple-C Stereo
Gebruik ik om al mijn percussie doorheen te route en kost maar 299,
zeker waar voor je geld!

Back