Vroeger werkte ik uitsluitend met software, nu ben aan het overschakelen naar hardware. (nu liefst geen soft vs hard discussie
)
Maar ik ben nu op zoek naar een hardware compressor voor mn beats, volledige loops. Mijn manier van werken was als volgt: ik bewerkte de nodige drumgeluiden waar nodig, en dan liet ik de meeste drumgeluiden samen(kick,snare,hihat,shakers,etc) door de waves C1 of de standaard fruitycompressor en door de waces L2 lopen. Ik zorgde met de compressor ervoor dat de hele loop, vooral de kick een sterke attack kreeg en dan platte ik die wat af met de limiter, dit was mijn manier van werken, ik kreeg er wel stevige drums door, veel punch...
Nu ben ik dus op zoek naar een hw compressor/limiter, iets waardoor ik mn beats wat compakter en steviger kan door laten klinken. Ik heb meer een allround toestel voor ogen nl compressor/limiter/eq. Maar misschien dat een degelijke compressor het ook al zal doen...
Mijn budget is rond €500, natuurlijk, hoe goedkoper hoe beter, tenzij dit te koste komt van de kwaliteit (kweet ook wel dat n berhinger composer niet klinkt als n focusrite red)
Welke ervaringen hebben jullie, wat raden jullie mij aan???
)Maar ik ben nu op zoek naar een hardware compressor voor mn beats, volledige loops. Mijn manier van werken was als volgt: ik bewerkte de nodige drumgeluiden waar nodig, en dan liet ik de meeste drumgeluiden samen(kick,snare,hihat,shakers,etc) door de waves C1 of de standaard fruitycompressor en door de waces L2 lopen. Ik zorgde met de compressor ervoor dat de hele loop, vooral de kick een sterke attack kreeg en dan platte ik die wat af met de limiter, dit was mijn manier van werken, ik kreeg er wel stevige drums door, veel punch...
Nu ben ik dus op zoek naar een hw compressor/limiter, iets waardoor ik mn beats wat compakter en steviger kan door laten klinken. Ik heb meer een allround toestel voor ogen nl compressor/limiter/eq. Maar misschien dat een degelijke compressor het ook al zal doen...
Mijn budget is rond €500, natuurlijk, hoe goedkoper hoe beter, tenzij dit te koste komt van de kwaliteit (kweet ook wel dat n berhinger composer niet klinkt als n focusrite red)
Welke ervaringen hebben jullie, wat raden jullie mij aan???