Mac of PC?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JaZzMaN251

Stamgast
Hey,

ik vroeg me af welke laptop het meest geschikt is om audiobewerkingen ed te doen.
Telkens als ik iemand iets zie opnemen (bijvoorbeeld de live optredens van een groep waar ik in speel, die worden regelmatig eens opgenomen), gebruiken ze een Mac... Nu is mijn vraag, waarom? :) Ik wil hier zeker geen Win VS Mac thread van maken, maar ik had wel graag de voor- en nadelen van beide systemen op een rijtje willen zien. Ik heb wat verstand van de specificaties van PC systemen, maar van Mac kan ik me geen duidelijk beeld vormen. Misschien kan je mij ook enkele laptops aanraden die goed zijn voor opnames en geluidsbewerking... Liefst een beetje prijselijk ;)

JaZz.

Als je iets prijselijks wilt dan moet je geen Mac kopen. Zeker geen Powerbook, want die zijn vrij prijzig.

Ik wil hier zeker geen Win VS Mac thread van maken, maar ik had wel graag de voor- en nadelen van beide systemen op een rijtje willen zien

:D

als je alleen maar 16bits/44,1khz, stereo op wilt nemen ... hoeft het niet bijzonder te zijn
2e handsje kan dit zelfs

Ja, ok, beetje contradictisch... :)
Maar ik bedoelde eerder dat er een 'gebruikers'-war van zou komen... :)

JaZz.

Origineel geplaatst door Ramoonus
als je alleen maar 16bits/44,1khz, stereo op wilt nemen ... hoeft het niet bijzonder te zijn
2e handsje kan dit zelfs

Onze laatste live opname werd gedaan dmv de FireWire uitgang van het mengpaneel, die zo de 16 tracks appart doorstuurde naar de Mac, om zo later de opnames nog te kunnen mixen.
Dus het is niet enkel de bedoeling om via de audio ingang wat opnames te maken...

JaZz.

ow ok
maar 16 kanaals @ diezelfde kwaliteit is ook niet echt zwaar
trekken ze beide wel

Origineel geplaatst door JaZzMaN251
En aan welke specificaties zit je dan, bij Mac en PC?

JaZz.

eeeehhhhhh zoekfunctie gebruiken

Origineel geplaatst door JaZzMaN251
En aan welke specificaties zit je dan, bij Mac en PC?

JaZz.
16 kanalen x 10mb/minuut = 160mb/minuut
cpu belasting bij afspelen rond de 25% denk ik bij een g4 laptop

Origineel geplaatst door Steven V
Als je iets prijselijks wilt dan moet je geen Mac kopen. Zeker geen Powerbook, want die zijn vrij prijzig.

maarrrr dan heb je wel een prachtbak, in alle betekenissen van het woord. je krijgt absoluut waar voor je geld. en, zo duur zijn ze nu ook weer niet (bij de laatste familie PB's heb je veel meer voor je geld, dan de voorgaande familie bvb, maw, ze zijn goedkoper geworden)... ikzelf ben enkele weken geleden overgestapt naar een mac powerbook (ik gebruikte een pc laptop) met de gedachte 'pc is cava, maar ik wil een mac'
nou, nog geen microseconde spijt van gehad! :)

grtz
maxx

ps: wat een kutthread ;)

Ofwel breek je mac of windows volledig af.Het is zoiets als bmw tegen mercedes rijders tegenover elkaar zetten,gewoon hopeloos.Het één ophemelen en het andere afbreken.Wat zijn je voorkeuren?De grote hap is windows,iedereen gebruikt het.Het is gewoon je persoonlijke voorkeur.Ben je windows gewoon,blijf erbij,idem voor mac.Maar hetgeen ik weet is dat mac gebruikers niet direct naar windows gaan.Op creatief gebied(zeker in Amerika)blijft de mac met grote voorsprong leider.Zeker op grafisch gebied,gebruiksvriendelijker(geen last van virussen,trager,spyware,veelvuldig kapot gaan van onderdelen(toch minder),laat staan het design alleen.Alleen in bedrijfsomgeving(zeker in Europa)is OSx zeer associaal.
Pc neemt zeer veel over van mac.(Dos toen mac al met iconen werkte:-).
Eigenlijk zijn het eindeloze discusies.Ik ben een mac(imac G5) gebruiker en weet dat alles zeer perfect werkt,zonder morren,zonder virussen,en dat pc en OsX steeds meer op elkaar gaan gelijken,dus in de toekomst,wat maakt het uit?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back