Minimal trackje

G-Space

Nieuwkomer
het is een trackje uit 1 groter geheel...

ja iemand waagt zich aan een DE9 vervolg.
Het zal nog wel een tijd duren voordat ik er helemaal uit ben, dus ik kan wel wat comments gebruiken ;)

http://www.playfwd.com/Lingru.mp3

ik ben benieuwd...

Op zich klinkt het wel aardig, is duidelijk hoorbaar dat je er "nog niet helemaal uit bent". Ik vind de bassdrum helmaal niet passen (is meer een soort soft jazz bassdrum), en er mag veel meer variatie, intermezzo's, zowel in de drum als overige geluiden, en ik mis een lead geluid een melodielijn.....

Groetjes van Rudo

Origineel geplaatst door Rudo
Op zich klinkt het wel aardig, is duidelijk hoorbaar dat je er "nog niet helemaal uit bent". Ik vind de bassdrum helmaal niet passen (is meer een soort soft jazz bassdrum), en er mag veel meer variatie, intermezzo's, zowel in de drum als overige geluiden, en ik mis een lead geluid een melodielijn.....

Groetjes van Rudo
Een lead of melodie is absoluut geen vereiste bij minimal hoor. Dat ik vind ik sowieso het gave aan minimal, er zijn eigenlijk geen regels behalve dan dat het lekker kaal moet zijn en meestal dat het aardig moet "grooven" ;) Experimenteren met die shit, dat is wat WEL moet

Die bassdrum vind ik zelf ook niet helemaal je-van-het, en ik mis een beetje een bassline in het sublaag/laag. Daarnaast kunnen je chords op een gegeven moment ook wel een stukje begeleiding gebruiken door wat strings. Of wat mischien cool klinkt, bedenk ik me ineens: een vette "improvisatie" solo met een sax :D

think about it :eureka:

Origineel geplaatst door William Tech
Een lead of melodie is absoluut geen vereiste bij minimal hoor

Daar heb je wel gelijk in, mijn omschrijving is dan ook zeker niet correct, maar ik mis gewoon de "spunk" iets gewaagds, iets..... gewoon iets.

Groetjes van Rudo

klopt, ik ben het ook nog niet eens met die bass, ik vind hem te 'kaal' ofzo, ik weet gewoon niet. Daar ga ik nog zeker aan sleutelen. Ik ga eens wat meer bas laagjes proberen ofzo...

Ik weet ook niet hoe minimal tot stand komt normaler wijze, misschien maak je wel heel veel geluiden doorelkaar en ga je dan wegstrepen, misschien zijn het wel toevalstreffers van leuk bij elkaar klinkende geluidjes.

Op zich hoeft er natuurlijk ook geen string of geluidje in, maar dit was in dit geval wel spannender, omdat het voorgaande niets bevatte (alleen beats en een subje). Het vervolg bevat weer meer detroit achtige sound, maar vind ik nu nog te 'christian varela-happy' achtig klinken... daar sleutel ik zeker nog aan...

al met al wel goeie comments! ;) thnxzzz

btw als je zin hebt om mee te doen, ik bedacht me ineenkeer , misschien is het wel leuk om een minimal DE9 project op synthforum te hebben. Iedereen stuurt een loopje van 8 tot 16 maten in, welke tezaman inelkaar gefrutseld een leuke minimal CD wordt...hmm

interesse?

klinkt wel ok. Vind alleen de kick sound niet lekker. Als het zo minimaal is moet ook echt elke sound goed zijn :) en dat is imho de kick niet.

Moet het weer een 909 kick zijn?
Ik vin die kick wel ok, mag misschien nog een bij voor wat extra laag.
Als die chord eruit gaat bij de 2:30 wordt het pas minimal :)

Origineel geplaatst door Mostatic
Moet het weer een 909 kick zijn?
Ik vin die kick wel ok, mag misschien nog een bij voor wat extra laag.

zei ik dat het een 909 moest zijn dan?:confused:

Kick mag wat harder en ik mis een basslijn maar voor de rest is het wel een lekkere track;)

Back