Drum computers met 909, 808 etc sounds

KeesVerkerk

Ouwe rot
Ik ben nog steeds op zoek naar een goeie drumbak voor alle dagelijkse beats met goeie 909,808 en wat percussie sounds. Ik heb mijn oog op de r8 maar je kan dan elke keer niet die kaarten erbij krijgen.

Weet iemand wat aanraders naast de r8(behalve jomox dan he)

novation drumstation?

Boss DR660, Roland RE-70, R8MK2(dus niet MK1, scheelt je weer de aanschaf van een paar kaarten) of een MPC waar je een sample set instopt.

Ik heb een quasismidi raveolution die dat soort dingen ook wel kan.

Een Boss DR660 heeft geen 909 hihats...maar ja boeien die zijn toch lelijk :yamaha:

Een R8MK2 heeft alle 808,909 en ook CR78 sounds aan boord, icl. de hats.

Maar toch wel een beetje alle drumcomputers van de laatste tijd (zeker van Roland) hebben die dingen aan boord toch?

Boss DR770, 670 en weet ik veel wat ze niet allemaal hebben.

Oooooooooooooow ja:

Het klinkt natuurlijk nooit als een echte 808 :D

Zijn er naast de r8, r70 en de boss dr, nog meer nieuwere drumcomputers die de moeite waard zijn??

Drumstation is weer iets te kaal voor mij

Mischien dat ik maar gewoon voor r8mk2 ga, maar ik kom die zo weinig tegen 2ehands

tja die dus niet he :)

Weet iemand mischien ergens waar ik demo's kan horen van die Alesis 16 r70 en boss dr???

de boss dr-550 mk-II en dr-660 zijn denk ik de beste opties als je weinig euro's hebt. met wat compressie en een beetje distortion klinkt het al heel snel zĂł dicht bij het origineel dat niemand behalve de freaks dat gaat horen!

kortom: maak je muziek "voor de freaks", dan gaat je dat geld kosten =) - zoniet? je dacht toch niet dat keesje en bob en jan-willem enig idee hadden van hoe een 808 of 909 klinkt? er zijn meer succesvolle mensen die een gejatte versie van fruityloops gebruiken dan je denkt. voor de rest is het òf hype, of zijn het de gulzige oren van een echte freak.

helaas ben ik er zo één, en wil ik een 808!! :D - mocht dit er echt niet van komen dan zou ik voor de xbase09 gaan en voor de snare (die vind ik niet mooi op de xbase09) een strontgoedkope boss dr kopen.

volledigheidshalve wil ik er nog wel bij vermelden dat de dr-202 geen extra outputs heeft om bv effecten op individuele geluiden los te laten. de interne effecten zijn alleen reverb delay en flanger. Uiteindelijk is dit voor mij de reden geweest om hem weg te doen. Voor de drumsounds is hij echt prima als je gaat voor alle gangbare sounds.

succes met de zoektocht
:walker:

heb je al aan de Jomox Airbase gedacht? Puur analoge kicks, retestrakke triggering en zeer veelzijdig. een 808 of 909 setje is zo geprogrammeerd (en d'r zitten er ook al een heleboel in voorgebakken). kost even wat meer dan een r8 ofzo maar die (en andere digitale dozen) zullen je niet echt bevredigen op de lange duur.

Op wat voor manier werk je of wil je werken?
-Beats inkloppen: r8 of mpc
-xox style programmeren: electribe es of ff wachten op de xbase 999
-Beats inmuizen: r8m of racksampler.

Wat bedoel je ermee dat de novation te kaal is?
-te beperkte range geluiden ( je wilt ook percussie erbij)
-hij klinkt te onbewerkt itt de plaat ( de kick is idd wat zacht)

Wat is je budget?

Succes met je zoektocht.
Groeten, Alias

heb wel eens een verhaal gehoord dat een r8 via een di's o peen pa wel goed klonk
die r8 die ik had klonk iig voor geen meter ! althans de 909 en 808 sets dan
wel een vette sequencer heb ik gehoord .. ook trigger enzow !

en die r 70 zou ik zeker checken .. barn had of heeft hem
en volgens mij gebruikt morgan geist hem vaak
maar das een gok !

Wat bedoel je precies mad??

Mijn budget is rond de 200 euro mischien iets erboven, maar zeker niet boven 300euro

Origineel geplaatst door bobaphat
tja die dus niet he :)

Weet iemand mischien ergens waar ik demo's kan horen van die Alesis 16 r70 en boss dr???

Ik zoek me te blubber naar audio demo's

als iemand met een van die drumcomps even wat online zou kunnen zetten, graag.

Origineel geplaatst door Alias
Op wat voor manier werk je of wil je werken?
-Beats inkloppen: r8 of mpc
-xox style programmeren: electribe es of ff wachten op de xbase 999
-Beats inmuizen: r8m of racksampler.

Wat bedoel je ermee dat de novation te kaal is?
-te beperkte range geluiden ( je wilt ook percussie erbij)
-hij klinkt te onbewerkt itt de plaat ( de kick is idd wat zacht)

Wat is je budget?

Succes met je zoektocht.
Groeten, Alias

onder 300 euro, ik wil eigenlijk gewoon mn mpc voor sequencing gebruiken. het lijkt me toch lekker om een sequencer te hebben nog voor live optredentjes op ongure plekken waar ik mn mpc niet naar toe wil slepen.

Tot nu toe vind ik de r8 mk2 en de r70 het interessantst. Je kan met die r70 toch wel via de mpc de drums triggeren??

Back