Drum computers met 909, 808 etc sounds

Ik kan me goed voorstellen dat je je MPC niet naar ongure plekken wil verslepen maar waarwil je dan de rest van je midi spullen mee sequencen? Heb je al een sequencer erbij of moet je die ook van de 300 eurootjes bekostigen? Omdat je al gewend bent om met de MPCte werken is het misschien een idee om een flightcase voor de mpc aan te schaffen. Dat voelt volgens mij al een stuk veiliger aan. Volgens mij kun je die dingen ook wel op maat laten maken ofzo.

Die dr770 zou ik ook checken kees.

Ik heb er een paar demo's van gehoord die klonken goed hoor. Het enige nadeel is daar weer dat je maar 1 stereo en 1 individual out hebt.

Origineel geplaatst door bobaphat
tja die dus niet he :)

Weet iemand mischien ergens waar ik demo's kan horen van die Alesis 16 r70 en boss dr???

Naar de SR16 (ervanuitgaande dat je die bedoelt) zou ik niet kijken.. zitten leuke samples in, maar vooral akoestisch.
Niet echt bruikbaar voor electronisch gericht werk.

voor een paar eurotjes heb je een mc303 met de geluiden die je zoekt, en een realtime x0x sequencer.

juist een mc303 is voor weinig te koop omdat de meeste snobs hun neus ophalen voor die machine omdat de rest van de geluiden matig zijn, en je de geluiden weinig kan tweaken, maar met de drumgeluiden is niets mis. profiteer er van zou ik zeggen :)

als je meer zoekt dan wat ik eerder opnoemde dan moet je doorzoeken naar iets anders.

Origineel geplaatst door NiFF

juist een mc303 is voor weinig te koop omdat de meeste snobs hun neus ophalen voor die machine omdat de rest van de geluiden matig zijn, en je de geluiden weinig kan tweaken, maar met de drumgeluiden is niets mis.

Met de sequencer en de midi implementatie echter......

Wat mij betreft toch geen snobbisme

Gnagnagna, wat wordt de volgende?? studentenkutje,,, studentenkutje, kick that bitch in the neck, studentenkutje studentenkutje?
Ik lag in een deuk toen je zei: EXcuse me??? haha

Die sound is super herkenbaar ja :)

Zitten daar 4 outs op Smack???

Origineel geplaatst door smackos
De Boss DR660 is DE machine voor Dancemania produkties, tientallen platen zijn alleen met dat ding gemaakt, incl. de baslijnen...de echte ghetto machine ;)

Hier is een MP3 met 100% DR660, dus ook de baslijnen..uh behalve de lyrics dan..

http://www.xs4all.nl/~awolfe/Hockeygirl.mp3

ben dan erg benieuwd hoe 'video clash' van lil louis is gemaakt? Geniale plaat vind ik.

Daar had ik het gister nog over met Smackos, volgens iemand van Deephousepage, zijn die synth geluiden gemaaakt met de casio cz, meer weet ik ook niet.

Het klinkt mij erg octamad c64 achtig in de oren

jaja, die smackulator hockeygirl is cool. Die heb ik al een aardig tijdje.

hee boba, herinner je nog ik stop die kop van die .... in het t..... 8)

Origineel geplaatst door sander

hee boba, herinner je nog ik stop die kop van die .... in het t..... 8)

:bekdicht:

Sendex is ook goed in bootyhouse, zet die ene van je ff online

Is zo'n Zoom rt323 of zoiets niks dan trouwens??? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het lijkt wel of die R8 erg wisselen per item, ik sprak toevallig gister iemand die zn r8 had weggedaan en later weer een andere had gekocht en dat die 2 echt anders klonk.

Ik hoef niet perse een r8 hoor, ik wil eigenlijk gewoon een drumcomputer met lekkere snare hats en kicks, hoeft niet eens perse een x0x te zijn, als ik er maar lekkere deephouse/brokenbeats/detroit achtig iets mee kan maken.

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
ik wil eigenlijk gewoon een drumcomputer met lekkere snare hats en kicks, hoeft niet eens perse een x0x te zijn, als ik er maar lekkere deephouse/brokenbeats/detroit achtig iets mee kan maken.

Ik denk dat je dan toch echt voor een Jomox Airbase99 moet gaan..
Alle sounds die je wil.. merendeels analoog en gescheiden uitgangen.
Hele dikke module en een killercombi met een mpc :)

Origineel geplaatst door Mk II
heb je al aan de Jomox Airbase gedacht? Puur analoge kicks, retestrakke triggering en zeer veelzijdig. een 808 of 909 setje is zo geprogrammeerd (en d'r zitten er ook al een heleboel in voorgebakken). kost even wat meer dan een r8 ofzo maar die (en andere digitale dozen) zullen je niet echt bevredigen op de lange duur.

maar dat wist je al..:D

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Mijn budget is rond de 200 euro mischien iets erboven, maar zeker niet boven 300euro

Airbases zijn er al tussen 300 en 400 te vinden.. ik had dus echt even gewacht tot ik wat meer te besteden had...

Origineel geplaatst door smackos
De Boss DR660 is DE machine voor Dancemania produkties, tientallen platen zijn alleen met dat ding gemaakt, incl. de baslijnen...de echte ghetto machine ;)

Hier is een MP3 met 100% DR660, dus ook de baslijnen..uh behalve de lyrics dan..

http://www.xs4all.nl/~awolfe/Hockeygirl.mp3

Smackos cool!!!keep the vibe alive:okdan:

Ik ben ook een beetje aant rondkijken voor een dedicated drumbakje en wat is nou precies het verschil tussen die boss 660 en 670? Ze hebben beide 4 uitgangen toch??

Nog niemand heeft hier de yamaha ry30 genoemd, die heeft ook aanslaggevoelige drumpads, veel geluiden 10banks van 12 geluiden, die je nog eens kan bewerken in alle mogelijke richtingen. real time, step recording, en de edit recording om wat parameters (pitch, decay, filter,pan, balance) te veranderen.Leuk spul voor weinig geld, en met goede midi.:L

Back