[Casio] Sk-1

bazziman

Ouwe rot
Eindelijk eentje te pakken...van marktplaats....Ik zag hem staan en heb de verkoper gelijk een email gestuurd...jongens Mijn VL-tone heeft eindelijk een partner!!!! wooohooo...(en nu niet zo flauw zijn om ook de verkoper te bellen en alsnog dit juweeltje voor mijn neus weg te kapen...)

Marcuuuu....nu jij nog.. ;)

ik heb er nog eentje in de kast staan, die is aan het stofhappen. heb er wel eens mee gespeeld maar niet gemod. niet echt een nuttig bakkie voor mij, zag em toevallig op een rommelmarkt staan en heb em toen meegenomen. misschien dat ik die dan toch maar eens te koop moet zetten?

SK1

SK1

Jeeeej. Een SK-1! Was m'n allereerste samplertje! 1,5 sec. geheugen geloof ik. Gele toetsje indrukken, iets samplen (of inspreken in het ingebouwde mic-je) en dan kwam er zo'n harde metalige beeep (zo van: ik ben klaar!). vervolgens in een loop zetten. Die brass was ook wel leuk.
Heb 'm helaas jaren geleden weggegevn aan een "starter" (idioot dat ik ben). Ach ja, zo heben we ook nog ooit een tr-808 voor 250 gulden verkocht! En een tijdje later m'n 707 voor 175 piek. Randdebiel dat ik ben :(
Wist ik veel ...
Heb ook nog wel eens een MS-20 te koop aangeboden gekregen (die verkoper zo van, geef maar een paar tientjes, ik doe er toch niets meer mee). Heb ik niet gedaan, omdat ik vond dat íe niet genoeg stemmen had.
:stupid

zo'n sk1???
sk1.jpg

let vooral ff op de 2 tulppluggen aan de linkerachterkant... kan ik hem met midi aansturen >:|
ok.. via de bassdrum van mijn tr626 triggeren :engel:

he bizzie ik was de twee die keek en meteen mailde
en heb nog niets terug gehoort

kep ook nog zo'n sk1...superleuk ding...hehehe...

alleen het wordt nu echt zo'n oud mannetje met slecht gebit...de toetsen vallen er namelijk 1 voor 1 uit :(

Origineel geplaatst door Dobre
het wordt nu echt zo'n oud mannetje met slecht gebit...de toetsen vallen er namelijk 1 voor 1 uit :(

ja.... daar heeft die van mij inmidels ook een beetje last van ..
althans... 1 toets dan... ik poets regelmatig met natural whitening, bliven de toetsen mooi wit van, de zwarte kan ik niks meer mee doen helaas..

Maar inderdaad, de sk-1 is toch een stukje jeugdsentiment =( mijn eerste deuntjes maakte ik met dat ding.
ik sampelde een loop (hip hop in die jaren), ik was er achter gekomen dat de sample tijd op een bepaald aantal bpm de sample op loopfunctie precies liet loopen.
Je krijgt alleen lamme vingers van een toets ingedrukt houden dus een doosje van een cassettebandje (ja, van voor de CD) deed wonderen tussen de toetsen.
En dan... scratchen, mixen en dat soort dingen, mijn eerste eigen remixjes en muziekjes maken...

*snik* ik verlang bijna weer terug naar die tijd ipv samplen op 64 bit 256 khz met 2000 stemmen polyfoon, 38 outputs, 16 Gieg sample geheugen met 2 Terrabyte harddisc, DVD2 brander voor backups, voice control en virtueel met je pupillen bediende filters en effecten...

en ja... die van mij hangt ECHT ingelijst in een mooie gouden lijst in mijn studio boven mijn mengtafel...

pic3.jpg

Laatst gewijzigd:
Die heb ik ook nog gehad... Ben niet zo stom geweest hem weg te geven. Nee, heb hem gewoon in de veulusbak gedonderd nadat hij het niet meer deed. Maar ik weet zelfs nog waar hij gekocht was. De Makro! :)

Origineel geplaatst door bazziman
Nee Roel, die wil jij niet...een Sk-1.. Niet flauw doen he jongens, en opeens dat ding voor mijn neus wegkapen...

hee ik ben helemaal niet op zoek ! was alleen benieuwd naar het apparaatje want ik kende het niet.
niet meteen conclusies trekken hoor!

Roel, die opmerking was niet voor jouw hoor...maar voor marcuuuu (geintje)...He marcuu, als ik hem toch niet wil ben jij de eerste die het hoort...ok?? Ik heb vandaag met dick stevens (de verkoper) aan de telefoon gezeten en gelijk 15 euro geboden...hij kijkt nu hoe duur het is om em per post te sturen (hij woont ergens in N-holland)

Tja, het haalt het niet bij mijn a4k maar het is natuurlijk de perfecte partner voor mijn vltone!!!!! woohooo

Origineel geplaatst door Dobre
ja...ik wil ook midi!

echt schokkend is het niet hoor... ik kan met de bassdrum output van mijn tr626 de one key play toetsen bedienen.
Je kunt dus een kleine sequence opnemen met die one key play en de bassdrum triggered 'm dan ...

Origineel geplaatst door da goose

echt schokkend is het niet hoor... ik kan met de bassdrum output van mijn tr626 de one key play toetsen bedienen.
Je kunt dus een kleine sequence opnemen met die one key play en de bassdrum triggered 'm dan ...

:eureka: :P

zal dat ding eens openschroeven...

iniedergeval gefeliciteerd bizzie
mijn vraagjes ???
greatmuffin : verkochten ze die echt bij de makro ???
en Stefan als je hem weg doet ben ik erg geintereseert
ik wil er al 2 jaar een !!!oja en rommelmarkt kicks ess

en bizzie we moeten maar eens bieries nuttigen
en lekker praten over synths lijkt mijn leuk want
bij een aantal kenisen van mij moet ik mijn mond houden over
synhs/en avewante
en bizzle ik heb binnen 1 week 3 bakken erbij !!!!

Back