EMU 1820m vraagjes

olafmol

[EXPANSIONS]
allo,

werken er hier mensen met de EMU 1820m kaart? Ik zit er serieus aan te denken om maar ff niet een edirol FA-66 of presonus firebox te kopen, maar te wachten tot de 1616m uitkomt en deze voor mijn laptop te gebruiken.... vooral omdat de kwaliteit van de 1212/1820m series altijd zo goed wordt gewaardeerd, maar ook omdat ie standaard een phono-in aan boord heeft (wat voor mij handig is). Anyway, mijn vraagje: is die breakout-box van de 1820m van plastic of van metaal? en hoe goed zijn de ASIO drivers momenteel? zijn ze beetje stabiel enzo?

Olaf

Ik werk met 1820m. Ik ben speciaal voor je ff op mijn boxje gaan voelen, en nu weet ik nog niet wat de fuck t voor materiaal is...vreemd

Asio drivers zijn prima, tenzij je de latency verandert. Dan is ie pas weer stabiel na n reboot.

Origineel geplaatst door Pjotr G
Ik werk met 1820m. Ik ben speciaal voor je ff op mijn boxje gaan voelen, en nu weet ik nog niet wat de fuck t voor materiaal is...vreemd

Asio drivers zijn prima, tenzij je de latency verandert. Dan is ie pas weer stabiel na n reboot.

hahaha...vreemd idd...... maar voelt het stevig? ik wil de boel ook meenemen naar live-gigs......het moet niet zo'n plastic dingetje zijn dat je zomaar in mekaar drukt weetjewelweetjeniet...

qua latency veranderen: dat heeft de edirol firewire stuff ook...dus dat zal wel standaard zijn tegenwoordig ;)

t voelt wel stevig hoor :)

die phono ins idd handig.....ben ook n ms pinky draaiert :D

t voelt wel stevig hoor :)

die phono ins idd handig.....ben ook n ms pinky draaiert :D

hehee..koel...met djdecks?

met de brakke pinky software

met de brakke pinky software

zou ik zeker es djdecks proberen!

ok tnx voor de tip

Bericht door een moderator:
heren t is hier geen dj forum!

oh ja sorry

emu 1820m :p

met mspinky en djdecks kun je natuurlijk heel vet je eigen sounds al scratchend verwerken in je eigen nummers...dus geheel ontopic ;)

zijn die patchmix effecten een beetje goed inzetbaar? zit er nl aan te denken om die 3 of 4bands EQ gewoon standaard op de analoge outputs te stoppen als insert om het geluid van digitale MP3's wat "op te warmen"

na een uitgebreide betasting van m'n 1820m kan ik niet anders concluderen dan dat de break-out box van stevig kunststof is met een stalen kapje...

de patchmix fx zijn goed bruikbaar maar niet speciaal.....en je kunt niet teveel tegelijk gebruiken (afhankelijk van je systeem)....wat je zegt over die eq zetten op een output is zeker goed te doen,ik vind de eq van E-Mu al een stuk beter dan de interne eq van Cubase sx...

en ik heb ook geen problemen gehad met drivers of überhaupt andere problemen met de 1820m....

nu we het er toch over hebben :
Is hier iemand die een E-Mu 1820m gebruikt in combinatie met een UAD kaart ? En zo ja,werkt dat vlekkeloos ?

breakoutbox is vrij stevig maar als je veel in en uitplugt merk je wel dat er wat speling in de ingangen zit... als je bijvoorbeeld iets te brede pluggen hebt kun je met wat wrikken ze er wel in krijgen maar of dat goed of slecht is wil ik in het midden laten. ;)

wat de drivers betreft ... daar blijven dione en ik het voorlopig nog wel even over oneens denk ik :D ... tenminste tot de volgende driverupdate dan (als die er ooit van komt... blijft maar uitgesteld worden ook).
bij mij werken ze wel maar heb met alle versies totnutoe steeds weer iets andere problemen. ik gebruik daarom nog steeds de allereerste versie omdat ik daarmee tenminste min of meer strakke timing heb, maar echt 100% zijn ze bepaald niet.

als je de forums zo eens langsloopt merk je wel dat er een hoop lui zijn met problemen... blijft natuurlijk de vraag hoe serieus je dat moet nemen, ik ga er wel vanuit dat het merendeel van de gebruikers tevreden is, maar van RME en Echo gebruikers hoor je veel minder gezeik, dus dat zegt toch ook wel iets.

oja... customer support hoef je niet te verwachten als er echt iets mis zit... heb al heel veel heen en weer gemaild met heel veel verschillende mensen daar, maar ze lijken allemaal langs elkaar heen te werken en zijn nog nooit met 1 goede suggestie gekomen. erger nog... vaak slaan ze komplete onzin uit.

nou ja... klinkt allemaal heel negatief, maar als ik alle positieve en negatieve kanten van m'n aankoop bekijk blijft de schaal toch nog steeds net overhellen naar de positieve kant... voornamelijk voor het geluid (is prima en beter als de Echo gina24 die ik hiervoor had) maar ook van de midi aansluitingen, vele in en outputs, phono ingangen wordt hier druk gebruik gemaakt.

Ik ken iemand met die 1820 en hij heeft er veel ellende mee, met de drivers, op het forum zijn ook veel klachten over de drivers. Naast de flakey drivers is de interface ook echt kut.

Ik heb zelf die goedkoopste versie en daar ben ik ook niet kapot van, maar agghh voor dat geld :)

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Naast de flakey drivers is de interface ook echt kut.

Die interface is geniaal juist......eerst vond ik 'm ook wat omslachtig,maar als je 'm eenmaal doorhebt kun je dr alles mee,een beetje het idee van een modulair systeem..: zo kun je bijvoorbeeld 1 input naar meerdere outputs gooien,dus heel simpel een softsynth in je digitale domein houden maar tegelijkertijd via de analoge output van outboard fx voorzien bijvoorbeeld...en dat alles met drag-and-drop....volgens mij zijn er geen andere kaarten die dat zo kunnen...

Het grote minpunt van die E-Mu kaarten vind ik dat ze niet makkelijk uitbreidbaar zijn,je kunt niet 2 kaarten op 1 systeem draaien...daarom heb ik er nu een Alesis AI3 bij gekocht om m'n ADAT output om te zetten naar analoog,zodat ik nu in feite 16 analoge outputs heb....dit werkt ook allemaal vlekkeloos...

leute, allemaal bedankt voor de info! ik ga toch eerst ff een deal maken dat ik em op mijn laptop een paar dagen kan uitproberen..als het niet lekker werkt met mijn systeem ruil ik em in voor een edirol FA66

tnx! Olaf

Wanneer je de fa66 niet voor opnames, maar slechts voor afspelen gebruikt, is het een aanrader. Ik baseer mijn mening op een weekje met de FA101 (de grotere broer die al wel op de markt is). Klank is kraakhelder, latency is prima laag. Een no nonsense aansluiten en gaan apparaat. Zeer stevig (metaal aan de bovenkant, plastic en rubber voetjes aan de onderkant. Ik zou er de buhne mee opdurven. Maar dan wel voorzichtig aansluiten want er zitten geen klemmetjes op de ingang (je weet wel de achtkantige ringetjes die de trek opvangen bij het unpluggen). Ik heb de FA-101 echter wel teruggebracht om twee redenen: De beide mic inputs hebben te weinig level om zachtere geluiden op te nemen (a capella op twee grootmembraam condensators lukte niet goed bij het opendraaien van de gain kwam na driekwart een hele hoop digiruis op de opname) De tweede reden en de belangrijkste waarom ik m terugbracht is dat de firewirepoort op mijn laptop geen stroom doorgeeft. Laptopaspiranten opgepast: een 4pins firewire aansluiting geeft geen buspower, dat doet alleen de 6-pins aansluiting. Wat ik ook merkte was dat de uitgang van mijn apparaat heeeeeeeel veel storing doorgaf op het mengpaneel in de studio. Ik heb niet de tijd gehad om uit te zoeken wat de oorzaak daarvan was (ik vond het wel vreemd). Al met al geen hele prettige ervaring op opnamegebied, maar een hele prettige ervaring op afspeelgebied. Wanneer er meer level op de mic-preamps van de fa-66 zit, is een groot bezwaar van mij weg. En het is mijn eigen dommigheid om niet te weten van de bus-power en de 4 en de 6 pinnetjes (maar ik ben benieuwd ik denk dat niet veel mensen dit essentiƫle verschil kennen). Ik ga voor mijn laptop voor een usb variant (waarschijnlijk ook edirol). In the meantime heb ik maar een Edirol R-1 besteld voor het snel opnemen op locatie (een solid state compact flash recorder in zakformaat).

En by the way ik werk thuis ook met de EMU 1820M. Ik vind het een hele goede geluidskaart. Ik ben niet echt kapot van de effecten, maar de routings van de mixer waar Dione het over heeft zijn helemaal top. Ook hier geldt weer dat die achtkantige dingetjes ontbreken die de trek op je in en uitgangen opvangen bij het in en uitpluggen.

ja de FA101 ken ik..prima dingetje idd.... ben bang dat de meeste laptop geluidskaarten (ook USB) nogal snel last van groundloops hebben.... oplossing is groundlifts gebruiken, of gebalanceerde aansluitingen (dat laatste is het makkelijkste) .... zelf zou ik denk ik altijd met een aparte voeding voor de soundcard werken..power via de laptop blijft toch tricky, zeker als je met de preamps gaat werken die veel stroom kunnen trekken

ff nog een vraagje over de patchmix effecten als VST-effecten: ik las ergens dat die niet werken met Ableton Live 4 als host? maw als je daar een patchmix effect probeert te gebruiken als VST-effect dan crashed de boel?

Back