[track] maar eens wat electro

sander

_
sorry, effe in het engels, post het namelijk op meerdere plekken.

For the first time in a verry long period I finally made a new electro track.
Well actually I did make some more, only I didn't record it. But this time my tape was running.
Ok, some faults, some volumes are to hard/soft and maybe it could need some more variation.

32.3 Kbps, mono, 1386KB
http://www.smeyer.cistron.nl/music/jam03082002.ram (stream)
http://www.smeyer.cistron.nl/music/jam03082002.rm (save)

For the gearfreaks: 808, juno60, mono/poly, electribe ER-1, siel dk-700, zoom1010, mpc

http://listen.to/sendex

Laatst gewijzigd:
De stream houdt ineens op, het laatste stuk lijkt gewoon leeg.

Het is niet mijn muziek, maar ik kan hier goed naar luisteren, ik vind de geluiden goed en goed bij elkaar passen.

Kan er niks slechts over zeggen behalve hetgeen wat je er zelf al over zei.

Leuk!

Lekkere funky bassline en een pakkend melodielijntje.
Misschien een beetje variatie in de bassline gooien tijdens een break en je bent de man!

Oh ja... je balans stond scheef en misschien kan je kick nog wat compressie gebruiken :)

R.

balans scheef? het is mono hoor. Kan er niks meer aan doen. Heb het namelijk als 1 spoor op cassetebandje opgenomen. Bedankt voor het luisteren.

Origineel geplaatst door sander
balans scheef? het is mono hoor.

LOL!

Het was een geintje. 8o)

R.
(Electro is Alive!)

Goddomme waarom klinken die 808's toch altijd zo lekker? (zal ik dan toch ook maar zo'n ding aanschaffen?)

Complimenten! Maar.. ;)... toch een beetje meer variatie in de basslijn en de hihats zou niet misstaan?

gr
Arv

thankx, heb gisterenavond met de wave editor nog 2 foutjes kunnen verwijderen. Das best lastig als je het hele nummers als 1 wave file hebt. Nieuwe versie afgelopen nacht geupload.

Ik wil 'm heel graag luisteren, maar ik WEIGER RA te installeren op een nieuw systeem. Zijn er nog mensen met andere opties? :)

Die Realone player is trouwens klote. Ik heb em laatst op m'n werk maar weer verwijderd en vervangen de door de oude versie (v8 basic).
Waarom wil je die eigelijk niet installeren op je nieuwe pc. (vanwege de spyware ofzo?)
De meeste audio is nog steeds realaudio. Ik vindt het een perfect formaat.

Het formaat is goed, alleen installeert RA er vanalles bij.. hij verneukt heel je registry, maar ik ga het eens proberen in een audioeditor te openen, want die kende ik nog niet.

Klinkt echt enorm lekker !!!
Lekkere beats & synths !!
Goede opbouw........!!!!
Waar kan ik meer van je horen ?

Ik moet zeggen dat ik electro echt kan waarderen........ik hoorde namelijk een mix cd van DJ Miss Kitten uit Berlijn die deze maand bij Muzik magazine zat..........en die was ook enorm vet !!!

Weet jij nog bepaalde sites waar ik meer electro info kan vinden ?

Nou, klinkt lekker hoor Sander.:okdan:

Hoe kom jij trouwens tot die funky baslijn, step programmeren?

Verder sluit ik me aan bij de eerste commentaren van Funxiun (op de balans na dan ;))

Ik heb trouwens die nummers van je elpee nog niet beluisterd, maar heb je deze op een zelfde wijze opgenomen of wel helemaal gearrangeerd en gemixt?

Dat basslijntje maken is niet zo moeilijk hoor.
Das gewoon de mpc die de mono/poly aanstuurd.
Maar verder moet je het zelf maar een beetje proberen, want ik houd wel wat dingentjes voor me zelf :)

De nummers op m'n LP zijn niet zo opgenomen als hoe ik te werk ging bij dit nummer.
Er staan namelijk ook al hele oude nummers op.
2 zijn er compleet live. dus echt constant op de toetsen drukken, teglijk door de vocoder praten, etc.
Hier een voorbeeld. Deze staat opde plaat.
De basslijn is de juno arp die door de 808 wordt getriggerd. Ik druk dus omste beurt op een andere toets om het basslijntje te maken. http://home.worldonline.nl/~smeyer/sendex/jamhq.ram

Laatst gewijzigd:
Die bassline die overstuurd wat in reaulaudio formaat. In het echt is ie wel zuiver. De bassdrum hoor je nauwelijks tot niet omdat de bass te hard is.

vetjes hoor !!

me onderkaak komt al naar voren
;)

echter het eerste nummer slaat over 5.03
dus effe beter knippen :P

Origineel geplaatst door MadR
me onderkaak komt al naar voren

nauw dat heb ik net effe geprobeert endat is best moeilijk. Als je lacht gaat ie omlaag. Dus ik weet niet wat voor grijns jij op je gezicht had. :confused:

doei :doei:

Back