[track] breakdown

fuse

Gepokt en gemazeld
Lekker stevig nummer ala Breakbeat/Electro

Werd helemaal gek van de mix, maar net toen ik op het punt was het op te geven toch maar de hulp van multibandcompressie van de 2e computer ingeroepen. (Logic rulez) Vooral het sub laag is wreed. En lekker druk dus let maar op de details. :) De break is lekker spacey en ik ben benieuwd of die melodie in je kop blijft hangen.
Maakt het wel bijna game muziek.

http://mmbase.dyndns.org/peaks/breakdown.mp3

Die lead is zeker lekker, maar blijft nog niet echt hangen. ;)

Klimnkt verder errug profi. Wel beetje druk, inderdaad goeie muziek voor een (race)game...

Ik vind dit dus echt super.

Jij misschien interesse om eens wat herrie samen met moi te maken? Ik vind dit namelijk bijzonder goed passen in mijn tot nu toe gedane muziek.

Origineel geplaatst door NorthernLightX
Ik vind dit dus echt super.

ik ook! :okdan:
mag ik vragen of je al die supervette drums helemaal zelf heb gebouwd of zitten er loopjes tussen van sample cd's ofzo?

Oh damn, wat gave beats! Heerlijke energie komt er uit dit trackie! Goed werk FUSE! Heerlijk, ook die pads halverwege! En die ´break´ rond de 2:50, die heerlijk gave variatie in die beats/drums. Vond ik echt super.

Eric

Klinkt best goed! Melodie blijft helaas niet hangen.
Ik vind de de bridge (tussenstuk) op 2:01 erg mooi; mooie pads etc. Maar je zou de overgang van het eerste stuk naar de bridge nog wat duidelijker kunnen maken, iets meer een hoogtepunt/climax van maken (nog een of twee opbouwende sounds erbij), dan is het effect van de brigde nog wat beter (je hebt vast nog wel dat nummer van mij, Force4. Luister dan eens naar de 2e climax (2:46 - 3:02), deze heeft een zeer sterke opbouw).
Misschien niet verkeerd om ook na het inkomen van de drums op 2:45 (in jouw nummer!) uiteindelijk nog eens toe te werken naar een nieuw hoogtepunt. Laat bijvoorbeeld op 3:31 de beat vol doorlopen, maar zet dan die mooie volle strings uit de bridge er eens onder, PLUS strings die langzame hoge noten spelen (noten van 1 of 2 maten lang, kies bijvoorbeeld voor een wat meer natuurgetrouwe strings uit je XV5080). Je zou dit eventueel ook kunnen verplaatsen naar 3:47, maar ik denk dat het mooier is om dit op 3:31 te doen.
Voor een voorbeeld van die hoge strings: Force4 van mij, 1:31-2:31. Hier loopt ook een hoge strings mee. Jij zou kunnen voldoen met een vrij simpel loopje (noten van 1 of 2 maten lange, puur alleen over de noten van de gebruikte akkoorden), en geen complexe melodie (wordt denk ik te druk).

Dit zijn wat compositorische tips, ik hoop dat je er wat aan hebt. Het totaalplaatje van de sounds vind ik top! :)
Heb je trouwens de beat zelf helemaal ingeprogrammeerd, of zijn het samples? Klinkt goed.

Ohja, komen die strings in de brigde uit je XV5080? Zoja, welke patch/preset is dat? (nr. en naam)

Laatst gewijzigd:
Ja ja ja! Dit is af!!!

massieve beats, lekkere sounds... overgang is subliem! Er zit een geweldige groove in... Super. Enkel minpuntje is het melodie... die zou ik een beetje aanpassen... als je dit gedaan hebt opsturen die handel en geld verdienen zou ik zo zeggen... 8D

[update]

Leuke reacties allemaal. Nog bedankt daarvoor.
En ik zou het mezelf nooit vergeten als ik niet nog een keer was gaan zitten om het beter af te maken.

De intro/outro zijn niet meer zo bout als voorheen. Die break heb ik nog voller gemaakt. Totaal 6 gelaagde strings uit de XV,SY,EX. En dat 'melodietje' zit er nog steeds in, dat hoort er gewoon in vind ik. De balans van drums/rest is nu stukken beter. (scheelt dat je monitors ook gebruikt ipv headset alleen)
Waar ik me nog wel aan stoor is die distortion van sommige drumsamples maar als je ze zo opfokt krijg je dat vanzelf. Maar het zijn allemaal drumloops inderdaad. Beetje knip en plakwerk voor de variatie.

Je vous presenté:
http://mmbase.dyndns.org/peaks/breakdown2.mp3

Waarom schiet die download niet op? ;) Ik wil ook luisteruh!

Zo! Dat klinkt nog eens lekker! Chapeau!

Back