Reason 3 sound banks verplaatsen?

M_vh_K

Stamgast
hoi,
hoe verplaats ik in reason 3 de sound banks naar een andere schijf?
kan er niets over vinden op het props forum en ook niet in de handleiding.
kon alleen wat vinden over reason 2.5 waar je sound locations in kunt stellen, maar dat zit niet in 3. ik heb het niet kunnen vinden.
weet iemand hoe het moet?
8)

Jawel,heel veel zelfs.
Ik kan zo 1,2,3 niet vinden waar je dat aan kunt passen eigenlijk. Als ik de soundbanks handmatig verplaats vraagt ie bij t opstarten van reason elke keer weer om cd en gooit ie de soundbanks weer terug in de installatiemap :(

dat probleem heb ik dus ook.
het lijkt wel of het niet meer kan. zou wel heel suf zijn.

is dit niks ?

"G:\Program Files\Propellerhead\Reason\"

is een oplossing maar blijft suf dat je niet hetzelfde als in 2.5 kunt.

Nou kjomt het antwoord en ik hoop dat ik goed uit mijn woorden kom.

Alsw je in de filebrowser van reason kiojkt als je bijv. een rex ofzo wilt laden dan zie je hoofdzakelijk (ik ben nu niet thuis dus uit mijn hoofd) 3 browser schermen.
Waarvan 2 links ondermekaar en 1 rechts die groot is.

De gene die links boven zit met oa de reason folder erin doet lijken alsof je op
je harde schijf kijkt maar dat is dus niet zo!
Waarneer je vroeger 4 of 5 lokaties kon opgeven kan je nu dus uit het grote scherm (wat dus wel een letterlijke vertaling is van je hardeschijf) alles slepen in dat schermpje links boven.

Ik ben nog niet uit de browser geweest nu!

De lijst links boven bevat eigenlijk enkel maar snelkoppelingen!!!!!

Die lijst daaronder met die sterretjes voor de bestandsnaam kan je alsware een eigen refill maken
Door uit refills vanuit het grote scherm een selectie te maken met jou favo rex,sub,wav,enz bestndn.

Ik hoop dat jullie het snappen. Want inprincipe hoef je dus niks te verplaatsen maar enkel maar snelkoppelingen aan te maken in de browser Linksboven...

snap je verhaal maar het werkt niet.
de sound banks staan al in dat lijstje. als ik een kopie van die dingen op een andere schijf zet kan ik ze niet toevoegen aan de lijst. ik kan ook die er al in staan niet verwijderen. dus kan ik ze ook niet vervangen.

of snap ik het niet?

Misschien een snelkoppeling maken van de folder(s) waar ze wel staan in de folder waar je Reason3 standaard refills staan?

Origineel geplaatst door M_vh_K
snap je verhaal maar het werkt niet.
de sound banks staan al in dat lijstje. als ik een kopie van die dingen op een andere schijf zet kan ik ze niet toevoegen aan de lijst. ik kan ook die er al in staan niet verwijderen. dus kan ik ze ook niet vervangen.

of snap ik het niet?

Ik denk dan dat je het niet snapt. Ik heb zowel op drive D: en E: refills staan en die leest hij gewoon uit. Het is jammer dat ik bij een maat van mij zit want anders had ik 3 screendumps gemaakt en uitgelegd hoe het werkt.
WANT HET WERKT, is ook geen bug ofzo bioj jou. Je ziet denk ik de logica nog niet.
en het is zo simpel.

(ps fijn om weer op mijn eigennaam ineglogd te zijn*D )

uch... dat is simpel *D
Je maakt een map, plaatst je soundbank rfl derin, steek je soundbank refill in de cd-rom, open reason, browse for a sample. Zoek de soundbank rfl in dat nieuwe mapje (of waar je hem geplaatst heb, kan overal zijn) en sleep die refill in dat linker raampje in je reason browser.
Voila, done

Lees ook ff de handleiding :eureka:

"dat linker raampje in je reason browser" = "Locations"

Ik heb dit nog niet geprobeerd met de soundbank en de orkester rfl, maar zo werkt dit bij andere refills, met maps met samples en soundfonts. Zo moet je je project ook niet meer self contained maken voor jezelf, je moet gewoon de map met de desbetreffende wavs/aiffs/rex files in de map "Locations" slepen :)
Handig, niet?
Je hebt daar ook een raampje "Favorites", hier kan je willekeurige patches voor de subtractor, nn19 of andere inslepen en moet je ze nooit meer zoeken :doei:

edit: Ik lees net een paar berichten hierboven... het blijkt al opgelost te zijn. 8o)

snelkoppelingen had ik ook al geprobeerd maar werkt niet.

ik weet hoe dat venster werkt. met andere refills werkt het ook. probeer het nu eerst maar eens met de factory en de orchestra banks.
je kunt reason niet opstarten als ze niet op hun plek staan want dan moet de cd erin en begint reason te kopieeren. als het programma draait kan het ook niet want dan is een van de twee in gebruik.
een kopie van de banken toevoegen als deze op een andere schijf staat kan ook niet omdat de banken uit de installatie map al in dat venster staan.

waar staat dit in de handleinding dan? pagina?

Origineel geplaatst door M_vh_K
dus volledige prog op andere disk?

waarvoor niet , is zo gepiept en je hebt het voordeel dat je reasonfiles van een andere disk gelezen worden
en je ontlast je partitie/disk waar je os op draait.

:)

het kan zeker. maar als je het alleen op andere partitie zet heb je weinig snelheid winst. op andere schijf wel.
maar zet liever alleen de soundbanks op andere schijf dus wacht toch ook nog even tot IKKE doorgeeft welk paginanummer.

Mighty Ikke comes to the rescue! :D .... toch niet

Der staat nix specifieks in de handleiding over de soundbank en hoe je hem verplaatst, maar in het Whats New In Reason 3 book en in de Operation Manual staat duidelijk dat Reason een nieuwe browers heeft.
Ik snap je probleem eigenlijk niet want het is echt simpel!!
Doe wat ik zeg:
- Als je een folder op je andere schijf hebt waar je andere refills instaan, sleep je die in je locations folder in de rsn browser. Als je der geen hebt, maak je der 1 aan en sleept die in de locations folder in de rsn browser.
- Sluit Reason en cut n paste de soundbank en de orkester in die map en open Reason trug. Als hij achter de refill cd´s vraagt is er iets mis met je pc, rsn installatie of regestry!!! Heb je een legale versie? Want dit moet lukken. Heb het net geprobeerd op twee verschillende peesees. Op een andere partitie, op een andere physieke harde schijf en op de system drive. All good!

Back