Goeie (Virus) Bass Synth Gezocht

Even een ander vergelijking, jij ziet misschien de presets van de virus als verf en je sequencer als kwast, maar de meeste kunstenaars weten wel de verf zo te mengen om zo van de ''voorgebakken'' kleuren hun eigen kleur te krijgen die past in het schilderij waar ze mee bezig zijn. Ze kunnen moeilijk in woorden omzetten hoe ze een bepaalde kleur zouden willen hebben.. dat kan met geluid ook alleen maar met een sample, maar je wil wel origineel zijn dus exact kopieren wil je ook weer niet.

Bij het lezen van de handleiding doe je vaak universele kennis op die je op elke andere synth weer kan toepassen.

Dan zou je dus als je een nieuwe synth krijgt, de presets doorbladeren en die ene die er het dichts bij in de buurt komt, al naar je hand kunnen zetten. Maar als je daar niet eens de moeite voor wilt nemen, dan heb je -zeker op een synthforum- aardig afgedaan naar mijn mening. :frons:

hoge resonance en lage cutoff.

Neenee, da was iets anders.
Iets wat ik zelfs niet met m'n VX600 kan produceren.

Volgens mij DSP programmatie probs.

als je niet weet waar iets voor dient blijf er dan van af. en koop een casio

Da was idd een van m'n eerste synths.
en CZ101 met een kapotte midi in.

Gelukkig heb ik toen een D-5 gekocht.
Die zelfgemaakte soundpatchen kan ik nu nog gebruiken in m'n D-110.

Even een ander vergelijking, jij ziet misschien de presets van de virus als verf en je sequencer als kwast, maar de meeste

Pfff... weer een vergelijking :dj:

nou een interessante draad zeg....not!

maar ga dan eens naar een virus usergroup ofzo, daar kunnen ze je vast helpen bij een basspreset.

Hier zitten voornamelijk synth-puristen die niets leuker vinden om zelf te kutten op hun synth i.p.v. preset sysexfiles te downloaden....hehe

knoppen draaien is het leukste wat er is....is voor mij al 99% van het muziek maken
(startknop van mijn sequencer is de andere procent)

Origineel geplaatst door Septic

knoppen draaien is het leukste wat er is....is voor mij al 99% van het muziek maken
(startknop van mijn sequencer is de andere procent)

icon_exclaim.gif

meest...bizarre....thread....ooit

:confused: :D

Origineel geplaatst door Stephen
'k heb genoeg tijd in m'n sequencer plugin gestoken,
en 'k ben er zeker van die ie meer kan dan jou standaard cubase of logic setup.

Nog ff één vraagje. Wat bedoel je precies met "sequencer plugin"? Een sequencer in de vorm van een plugin? Binnen welk programma gebruik je dat dan? Photoshop?

Origineel geplaatst door Stephen
Gelukkig heb ik toen een D-5 gekocht.
Die zelfgemaakte soundpatchen kan ik nu nog gebruiken in m'n D-110.

Dus zo lui is hij niet, denk ik. Probeer eens de TB-303 na te apen met je Virus. Dat deed ik ook. Instant bass. 8)

Origineel geplaatst door chromisX
DJ Tiesto blijkt ook zijn eigen Virus niet te kunnen of te willen programmeren. Dat moet ene Mike Clark voor hem doen.

Ja maar dan heb je het ook niet over "de beste tracks" :P

Nouja, een hele plaat met een melodie van enkel een noot dat moet je durven toch? :D

Geen idee hoe die plaat heet, ik ben niet zo thuis in dat soort geluid, maar het melodietje gaat iets van: bzz, bzz, bzzbzz - bzbz, bzz, bzz bzzz bzz bzz bzbzbz.

Ja duidelijker kan ik ook niet zijn.

Haha. ;)

Terwijl er gasten zijn die denken aan het bezitten van zo'n Virus tijdens het masturberen terwijl hun vriendin naast hun ligt, is deze beland bij iemand waarvoor een E-mu module nog te hardcore is.

Zonde.

Origineel geplaatst door bikkel
Terwijl er gasten zijn die denken aan het bezitten van zo'n Virus tijdens het masturberen terwijl hun vriendin naast hun ligt, is deze beland bij iemand waarvoor een E-mu module nog te hardcore is.

Zonde.

Volgens mij vindt hij een E-mu module te moeilijk te bedienen.

Origineel geplaatst door chromisX
bzz, bzz, bzzbzz - bzbz, bzz, bzz bzzz bzz bzz bzbzbz.

Hee ik kan ineens Flight 643 visualiseren! Ik vind ém goed hoor! Misschien iets voor een nieuwe algemene discusie thread

Melodieën vertalen naar tekst! :eureka:

Volgens mij heeft de topicstrater niet in de gaten wat je allemaal wel niet kan met een virus!

Zonde.

:halleluja :dubbel:

Zonde.
thehehe :D

stephen, je komt zeker uit Duffel...?

Sluiten maar hoor......

Zonde.
:dubbel:

Zonde.

Kan zijn dat er veel mensen dit erg grappig vinden maar ik vindt het forumvervuiling en bovendien respectloos voor de topicstarter. Je kunt het ergens niet mee eens zijn maar dat kun je ook anders uitdrukken.

Kun je dat niet kun je beter niet reageren.

Toegegeven, vragen om presets omdat je te lui bent ze zelf te zoeken gaat erg ver (zo, daar gaf ik op een veel genuanceerdere manier mijn mening :) ) Je haalt zo het plezier uit het bezitten van een, naar mijn mening, mooie synth.

Just my 2 cents........

Back