Sander02
Gepokt en gemazeld
Even een ander vergelijking, jij ziet misschien de presets van de virus als verf en je sequencer als kwast, maar de meeste kunstenaars weten wel de verf zo te mengen om zo van de ''voorgebakken'' kleuren hun eigen kleur te krijgen die past in het schilderij waar ze mee bezig zijn. Ze kunnen moeilijk in woorden omzetten hoe ze een bepaalde kleur zouden willen hebben.. dat kan met geluid ook alleen maar met een sample, maar je wil wel origineel zijn dus exact kopieren wil je ook weer niet.
Bij het lezen van de handleiding doe je vaak universele kennis op die je op elke andere synth weer kan toepassen.
Dan zou je dus als je een nieuwe synth krijgt, de presets doorbladeren en die ene die er het dichts bij in de buurt komt, al naar je hand kunnen zetten. Maar als je daar niet eens de moeite voor wilt nemen, dan heb je -zeker op een synthforum- aardig afgedaan naar mijn mening.
Bij het lezen van de handleiding doe je vaak universele kennis op die je op elke andere synth weer kan toepassen.
Dan zou je dus als je een nieuwe synth krijgt, de presets doorbladeren en die ene die er het dichts bij in de buurt komt, al naar je hand kunnen zetten. Maar als je daar niet eens de moeite voor wilt nemen, dan heb je -zeker op een synthforum- aardig afgedaan naar mijn mening.

) Je haalt zo het plezier uit het bezitten van een, naar mijn mening, mooie synth.