ijverige dj's

triple_xxx

Ingeburgerd
ik ben dj maar wil wat meer toevoegen aan mijn sets. een paar exlusieve remixen of mash ups maken. ik heb al naar verschillende apperaten gekeken. het is ook de bedoeling ze live te brengen tijdens de set. liefst met een zo klein mogelijke set-up

- de sp-606 bv hoor er veel slecht over. maar de 8 voices en de 4track sequencer is dat echt een probleem als je met wave files gaat werken? hoeveel voices verbruikt een wave file? (ben dat eens tegen gekome ergens maar vind het niet meer terug)

de mpc1000 heeft geen timestretching( wa wel een must is) deze update zou er dees jaar komen maar heb ik nix meer van gehoord.

de rs7000 vin ik een klein geheugen hebben. zeker als je met hele melodieën zoekt te werken.

of een mc-909

of een racksampler met een midikeyboard/controller eraan?

of toch iets met toetsen. motif fantom triton?

'k gebruik een Pioneer EFX-500 en Roland EF-303
om live effecten toe te voegen.

Dit zijn idd effectprocessors in plaats van synths,
maar je kan er wel erg creatief en in sync/tune met de track mee blijven.

Als je iets wilt met realtime timestretching zijn je keuzes beperkt tot machines met Roland Variphrase of een workstation die dit kan (Motif ES bijvoorbeeld).

't Is trouwens niet zo'n goed idee een een groefdoos of iets dergelijks te syncen met een plaatje, dat lukt niet zo gemakklijk als je wel zou denken.

EF-303 gebruik ik ook...simpele monosynth aan boord en simpele drumcomputer + een hoop effecten...

Als je deze gebruikt + een andere groevendoos en je laat EF-303 als master fungeren, ben je het probleem met syncen met je draaitafels ook kwijt. Zit een handig (tab) BPM-functie in....

Zelf zou ik kiezen voor iets kleins, oftewel iets dat makkelijk mee te nemen is naar een gig. Je draagt per slot van rekening ook al wat kilo`s vinyl mee...

Maaruh wat wil je doen, voor remixen kan je zelf een beat bouwen en bijv. de accapella van een plaat laten meelopen (en dat weer door een fx-bakkie gooien) of dmv sampling werken. Ik denk dat het belangrijk is dat je voor jezelf nagaat op wat voor manier je een "live"MASH-UP wil maken...dan kijken wat voor type apparaat je nodig hebt (drumdoos, sampler of synth)

Zo heb ik ook weer even gedaan alsof ik het begrijp ...:D

het is niet echt de bedoeling van ze terplaatse te maken. en ik bedoel er zo wat mixen mee zoals summerjam en d-me . een melodie uit een lied loopen en bewerken en er een accapella overheen gooien. zowa knip en plak werk dus:)
-ook liefst hardware matig.
-toetsen of desktop heeft niet veel belang.

een v-synth lijkt me daar ok wel geschikt voor? vind ze alleen wat prijzig.

Origineel geplaatst door triple_xxx
het is niet echt de bedoeling van ze terplaatse te maken. en ik bedoel er zo wat mixen mee zoals summerjam en d-me . een melodie uit een lied loopen en bewerken en er een accapella overheen gooien. zowa knip en plak werk dus:)

Redsound C-loops ? pioneer DJM -500 ?

De meeste mensen maken die mash-ups thuis op de computer, en draaien ze dan van CD. Ik ken ook mensen die ter plekken iets loopen op de aanwezige CDJ1000, en daar dan van vinyl 'n acapella overheen leggen. Een sampler is op zich leuk, maar ook best beperkt voor dit soort dingen; je kan er 'n paar loopjes in flikkeren, maar dat kun je vaak ook gewoon realtime op de CDJ1000 of DJM600.

Met Ableton Live kun je tot in de eeuwigheid amen dingen combineren en timestretchen en wat je maar wil...

loopen op een cdj1000 is niet echt hetgene da ik bedoelde. en het is ook niet de bedoeling van alles te samplen. ik wil zelf ook nog wat geluiden toevoegen.

ik zoek zo dus iets phrasesampler, groovebox/ workstation achtige dingen. of een combinatie van sampler en synth.

-liefst veel geheugen
-timestretching(hoeft niet realtime te zijn)

ik heb ook lang gekeken naar de repeater van electrix. maar zijn moeilijk te vinden. weet er iemand hier waar ze te koop zijn?

Als de timestretching niet realtime hoeft te zijn dan kun je om het even welke sample bak aanschaffen het het timestretchen thuis op je computer doen. Ervan uitgaande dat je een computer ter beschikking hebt natuurlijk.

Ik zou zowieso een MPC aanraden, en dan tweedehands. Een 2000XL heeft zeker de voorkeur op een 1000 wat mij betreft.

Veel sucses!

Ik zeg ook: Ableton Live 4!!!!!!!
Ik heb een hele verzameling grooveboxen gehad of heb ik nog (rs7000, mc505, mc909, korg ES1, Korg ESX1, Sp303, MD, MnM) maar niets werkt zo makkelijk, snel en veelzijdig als ableton met een paar leuke plugins. Je kunt realtime loops opnemen die gelijk weer af te spelen zijn en alles blijft gewoon in de maat lopen door diverse manieren van realtime timestretch etc.. Je kunt er zelf bijspelen wat je wilt afhankelijk van je plugins natuurlijk. Om veel sounds tegelijk te gebruiken kun je gewoon resamplen (ook weer on the fly) waardoor je processor resources kan sparen. De diverse patronen kunnen allemaal verschillende lengtes hebben, niet geheel onbelangrijk. Bediening is erg makkelijk via bijvoorbeeld een bcr2000 en een extern keyboardje. Voor optredens hoef je alleen de laptop en de BCR mee te nemen. Oja, geheugen zo groot als je harddisk.....

Ronald

zo'n kleine rode boss sampler .. sp330 ofzow ..

Dan zou ik ook zeggen ga voor Ableton Live, je wil liever hardware? Dat komt goed uit ableton draaiit op MAC en PC, best harde waar me dunkt8o)

Back