Welke synth?

Dan zal ik je meteen even een "truckje" leren.

feedback een mixermodule (de uitgang direct terug in de ingang en zet het volume niet maximaal) Dit heeft een extra baslift op je geluid zonder dat je een eq hoeft te gebruiken.

Nog even voor de duidelijkheid: Normaal geluid in mixer en dan feedback bijdraaien.

Origineel geplaatst door Rubenes
Een beetje. Ook wil ik met de MM sounds maken die de KS5 helemaal niet kan maken. En als FX gebruiken.

sounds like a plan ;)

en je gaat dus sequencen met pc...
backup pc voorzien? die van mij was deze week eventjes in coma, en daar schrik je je wel rot van ;{

Origineel geplaatst door cloudman
sounds like a plan ;)

en je gaat dus sequencen met pc...
backup pc voorzien? die van mij was deze week eventjes in coma, en daar schrik je je wel rot van ;{

Geen backup. Maar mijn PC heeft het mij nooit laten afweten.

Geen backup. Maar mijn PC heeft het mij nooit laten afweten.

just a matter of time... :duivels:

zelf ben ik over het sequencen nog niet in het reine... ik zet mijn tocht voort ;)

just a matter of time... :duivels:

zelf ben ik over het sequencen nog niet in het reine... ik zet mijn tocht voort ;)

Toch computer van 25 Mhz hier liggen. Nu nog serial MIDI-interface scoren op Ebay.

Toch computer van 25 Mhz hier liggen. Nu nog serial MIDI-interface scoren op Ebay.

cool! :) kun je old-skool tracker op draaien en zo :)

Ik heb hier alle synths liggen die ik ooit zal "nodig" hebben denk ik.
heb kunnen een ks-rack bemachtigen, en ik hou mijn alpha juno :)
Wat kan ik nog meer wensen?

cool! :) kun je old-skool tracker op draaien en zo :)

Ik heb hier alle synths liggen die ik ooit zal "nodig" hebben denk ik.
heb kunnen een ks-rack bemachtigen, en ik hou mijn alpha juno :)
Wat kan ik nog meer wensen?

Een Korg Oasys met 88 weighted keys!

Tsja als die 25 Mhz nu al aan stukken ligt, ben je mooi te laat met je back up8o)

Maar de MM is een tof ding, laat je niet afschrikken door bijna grenzeloze mogelijkheden en zoals eerder hier geschreven, hopelijk kom je nog wel toe aan muziek maken dan.
Beter te vaak gezegd dan niet gezegd...maak back-ups.
Stel je hebt de meest brute patch ooit gemaakt, gewist uit je MM en plots stopt je HDD ermee....
[geeker.net]Je HDD is één van de weinige onderdelen van je PC die deels mechanisch is. Mechaniek slijt (net als mensen) en geloof me (of niet) dan maakt het echt niet uit of je CPU 25 Mhz (wat erg traag is BTW 2500 Mhz=2,5 Ghz) is....en zoals Fokke en Sukke het ooit zo leuk gezegd hebben:"Wow, een Pentium IV... zo snel heb ik Windows nog nooit zien vastlopen".[/geeker.net]

Waarom trouwens een serial MIDI-interface...???

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Tsja als die 25 Mhz nu al aan stukken ligt, ben je mooi te laat met je back up8o)

Maar de MM is een tof ding, laat je niet afschrikken door bijna grenzeloze mogelijkheden en zoals eerder hier geschreven, hopelijk kom je nog wel toe aan muziek maken dan.
Beter te vaak gezegd dan niet gezegd...maak back-ups.
Stel je hebt de meest brute patch ooit gemaakt, gewist uit je MM en plots stopt je HDD ermee....
[geeker.net]Je HDD is één van de weinige onderdelen van je PC die deels mechanisch is. Mechaniek slijt (net als mensen) en geloof me (of niet) dan maakt het echt niet uit of je CPU 25 Mhz (wat erg traag is BTW 2500 Mhz=2,5 Ghz) is....en zoals Fokke en Sukke het ooit zo leuk gezegd hebben:"Wow, een Pentium IV... zo snel heb ik Windows nog nooit zien vastlopen".[/geeker.net]

Waarom trouwens een serial MIDI-interface...???

Omdat er geen USB op zit natuurlijk!

Omdat er geen USB op zit natuurlijk!

Je was gewoon bloedserieus toen je 25 Mhz typte?:halleluja

Hmmm hier even de specs voor de MM-editor:

If you have a PC, this is what you need:

A Pentium 133 MHz or better is recommended. Windows 95/98/NT4.0. The Editor is designed for 800 x 600 screen size but 1024 x 768 is recommended, and minimum 16-bit color. The computer must be equipped with a MIDI interface with previously installed driver.

bron: Clavia.se

Maar als je echt bloed en bloed serieus bent over die 25 MHZ PC, mag je zo een 400 MHZ bij me ophalen gratis en voor bijna niks (Is luxemburgs bier lekker?)Ik woon in de zelfde stad als PH de man van de MM. Garantie is conform HOGO (hoek om garantie om) wel werkend te zien en ben geen 24/7 helpdesk :biertje:

Je was gewoon bloedserieus toen je 25 Mhz typte?:halleluja

Hmmm hier even de specs voor de MM-editor:

bron: Clavia.se

Maar als je echt bloed en bloed serieus bent over die 25 MHZ PC, mag je zo een 400 MHZ bij me ophalen gratis en voor bijna niks (Is luxemburgs bier lekker?)Ik woon in de zelfde stad als PH de man van de MM. Garantie is conform HOGO (hoek om garantie om) wel werkend te zien en ben geen 24/7 helpdesk :biertje:

Nee bedankt. Maar ik heb echt een 25 Mhz PC. De kalender hing nog in 1990...

Ik word nu echt nieuwsgierig... WTF ga je met die PC doen dan???

Ik word nu echt nieuwsgierig... WTF ga je met die PC doen dan???

Serial MIDI-interface eraan en oude tracker installeren.

Lachen!

Interesse in een atari1024ST compleet voor bijna niks??? (ben nog steeds benieuwd naar luxemburgs bier) :mega:

Lachen!

Interesse in een atari1024ST compleet voor bijna niks??? (ben nog steeds benieuwd naar luxemburgs bier) :mega:

is een atari écht zo'n brute sequencer???
heb er nooit één onder handen gehad, alleen sloten info gelezen van mensen die er lovend over zijn.

is een atari écht zo'n brute sequencer???
heb er nooit één onder handen gehad, alleen sloten info gelezen van mensen die er lovend over zijn.

t wordt nu wel heel offtopic...

maaruh...fokke en sukke hebben nog (niet) geen grappen gemaakt over de Atari 8o). Ach het draait Cubase en het OS is erg stabiel...

Als het een stille hint was...langskomen, booze mee, weggaan, Atari niet vergeten

Maar welke synth?

Mijn Juno6 is gewoon lief!

-Poly800 reversed keys ziet er leuk uit, vooral als ik hem omhang en een borstel in m`n mond en voor de spiegel kijk hoe stompzinnig ik eruit zie
-eleVAta, nix dan ellende mee en daar zie ik de humor wel van in
-MM multi-inzetbaar
-TX7-FMsynthese, altijd fijn
-K1m, die is zo lelijk dat het een kwaliteit wordt
-ESQ-1 moet ik me echt meer in verdiepen, maar heeft een fijn klavier
bij deze excuses aan m`n andere herriebakken die ik vergeten ben te noemen....

Origineel geplaatst door etaoin
Gezien z'n leeftijd denk ik dat Ruben dan aan de grens aangehouden gaat worden :D

HJij moet ook niet zelf 8r het stuur kruipen, vragen om problemen8o)

Origineel geplaatst door etaoin
Ander alternatief: ISA MIDI-kaartje. Ik heb nog wel een MPU401-compatible kaart van Opcode liggen ergens.

Het is een laptop. Wat wel opvalt is dat hij een hoop kleiner is dan moderne laptops.

Back