Welke synth?

Heb ondertussen wat nagedacht en ik zoek een goede sequencer met liefst een synth/sampler/soundmodule erin. Ik heb 100-200 euro. De enige dingen die binnen dat gebied vallen zijn de Roland MC-x0x grooveboxen en met een beetje geluk een RM1X.

Origineel geplaatst door Rubenes
Heb ondertussen wat nagedacht en ik zoek een goede sequencer met liefst een synth/sampler/soundmodule erin. Ik heb 100-200 euro. De enige dingen die binnen dat gebied vallen zijn de Roland MC-x0x grooveboxen en met een beetje geluk een RM1X.

nee hoor. Je kan voor die prijs ook zo'n yamaha qy-70 sequencer vinden. Leuk spul.

Origineel geplaatst door mc_kwok
nee hoor. Je kan voor die prijs ook zo'n yamaha qy-70 sequencer vinden. Leuk spul.

Lijkt me een goede sequencer.

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Gewoon doen!

Als ik geld had... :duivels:

Maar zo'n QY-70 lijkt mij niet makkelijk te gebruiken live. Dan toch liever een Roland groovebox.

*stelt zich voor:*
*staat op stage de QY-70 bedienen*
*iemand roept: Speel jij met een gameboy?*

Als ik geld had... :duivels:

Maar zo'n QY-70 lijkt mij niet makkelijk te gebruiken live. Dan toch liever een Roland groovebox.

*stelt zich voor:*
*staat op stage de QY-70 bedienen*
*iemand roept: Speel jij met een gameboy?*

*stelt zich voor dat Rubenes roept, speel niet met me jongen.....*

MAW...Who cares dat iemand het op een gameboy vindt lijken (jij misschien?)

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
*stelt zich voor dat Rubenes roept, speel niet met me jongen.....*

MAW...Who cares dat iemand het op een gameboy vindt lijken (jij misschien?)

Een beetje wel. En het ding lijkt me niet makkelijk te bedienen. Dan toch liever een groovebox van Roland.

de QY70 lijkt op een gameboy, de tr626 vind je een zielig grijs bakje...
jij koopt dus werkelijk synths en gear op het uiterlijk he :duivels:

Origineel geplaatst door cloudman
de QY70 lijkt op een gameboy, de tr626 vind je een zielig grijs bakje...
jij koopt dus werkelijk synths en gear op het uiterlijk he :duivels:

Het oog wil ook wat.

Hey mensen, ik ga morgen hopelijk een fantom x6 bemachtigen :kroon: :{

Alleen zit ik nog met wat twijfel omdat ik zelf een redelijke noob ben op synth gebied.. Dit wordt mijn 1e synth(waar ik hopelijk lang mee vooruit kan).

Ik heb al veel onderzoek gedaan op internet maar ik vond niet echt veel interessants mbt de koop van een 2ehands synth. Natuurlijk weet ik wel een aantal dingen om op te letten, maar aangezien jullie hier veel van weten leek het me een goed plan om het even te posten.

Het gaat dus om de Roland FAntom X6, het ding kost 1700 euro, hij is in novenber 2004 gekocht en de garantie loopt nog tot november 2005. De verkoper heeft de bon nog dus ik kan terugvallen op garantie mocht dit nodig zijn. Hoeveel hij gebruikt is weet ik niet, dit heb ik vreemd genoeg nog niet gevraagd -:bekdicht:

Ook las ik dat de fantom nieuw geleverd word met een sample cd en nog wat zooi, maar in hoeverre dit klopt weet ik niet.

Waar ik zelf op ga letten:
-De staat van de synth op het oog, krassen in het beeldscherm enz..
-Het gevoel in de toetsen en alle knopjes
-De bon 8o)

Het is mischien overdreven maar ik wil gewoon alle voorzorg nemen om dit goed te laten verlopen :) .

ALLE TIPS ZIJN WELKOM!!! :D

vergeet ook niet de uitgangen (en ingangen eventueel) te checken, of die nog volledig werken en niet te ruw behandeld zijn.

Mijn ervaring is dat bij ruw gebruik, als eerste de volumeknop het gaat begeven, (kraakjes als het geluid harder of zachter gaat), dus ook daar even aan zitten. En inderdaad, gewoon even zelf op spelen, gebruik het hele toetsenbord en even aan de knopjes voelen of ze nog echt klikken en goed reageren..... Check ook even de behuizing aan de zijkanten (eventueel de onderkant), kun je zien of ie gevallen is of niet. Zorg dus dat er voldoende licht is

Ik denk echter dat iemand wel echt zijn best moet doen om de Fantom-X in een half jaar te vernaggelen, maar ja niets is uitgesloten.

1700,-- is denk ik wel een goede prijs voor een X die in goede smetteloze staat verkeerd.

Succes met de aankoop!

Groetjes van Rudo

Origineel geplaatst door Cheimoon
Dit gaat echt helemaal nergens over.

Ja. Laten we gewoon weer ontopic gaan. Ik ben een beetje van gedachten verandert: ik moet een pattern-based apparaat hebben voor begeleiding live. Een QY-70 is niet erg live gericht, en valt dus eigenlijk af. Het enige wat ik nog kan bedenken is een Roland groovebox.

Ja. Laten we gewoon weer ontopic gaan. Ik ben een beetje van gedachten verandert.

Dit is geen topic meer, dit is een soap. :doei:

Origineel geplaatst door apollo
Dit is geen topic meer, dit is een soap. :doei:

en een zeer entertainende :okdan:

moet het werkelijk patternbased zijn?
wat dacht je van de mmt8?
en de korgies tribes vond je al niks he dacht ik?

Origineel geplaatst door cloudman
en een zeer entertainende :okdan:

moet het werkelijk patternbased zijn?
wat dacht je van de mmt8?
en de korgies tribes vond je al niks he dacht ik?

Het hoeft niet, maar ik wil wel RPS hebben en dan moet je wel patternbased hebben.
de MMT8 heeft geen onboard-sounds dus is geen goede kandidaat.
De Electribes zijn te limited (wil minstens 8 polyphonische tracks).

Maar zeg, jij ging toch een KS4 + een MC-303 kopen? Wat is er van de MC-303 geworden?

Deze tread bedoel ik: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=46422

MC-303 zou ik niet zo snel doen. De bediening is behoorlijk cryptisch en dat wil je niet op je sequencer (hart van je midi-setup). Als ik jou was zou ik toch voor de MMT-8 gaan, want die is gewoon duidelijker in het gebruik en ik denk niet dat de geluiden van de MC-303 een fantastische aanvulling op jouw huidige setup zijn. Desnoods kun je nog een moduletje aanschaffen voor de piano en trompet, maar de synthgeluiden in de mc-303 zijn zeker weten niet beter, leuker of mooier dan die van je KS5 of je micromodular. Een MC-303 koop je als je wilt beginnen met muziek maken, niet als je een prettige sequencer nodig hebt.

Ik sta altijd paraat om de MC-303 te verdedigen, maar van de MMT-8 ben ik nog een groter fan... en terecht!

Ik heb zelf ook een ganse historie met synths, en sequencers,
en twijfelen,
en nog wat twijfelen...
vandaar ergens dat ik jouw historie best wel boeiend en entertainend vind.

Een mc303 heb ik uiteindelijk nooit gekocht. Ik heb het feit onderkend dat je inderdaad
wel veel krijgt voor weinig... maar het is toch net té weinig.
Dat apparaat heeft zo zijn eigen zeer onaangename onhebbelijkheden.
Op gebied van midi, op gebied van bediening... noem maar op.

En voor niet zo veel meer kom je aan een mc307.
Dat is op zijn beurt een beest met meer sounds dan de mc505, nog betere sounds,
een flinke synthengine... noem maar op.
Dus kocht ik zo'n beestje... en kwam tot de vaststelling dat desondanks de vele prachtige geluiden,
de enorme mogelijkheden en de prachtige tunes die PjotrG er uit haalt...

dat ik gewoon veel te dom ben om dat ding te bedienen, en te weinig tijd heb om dat helemaal uit te pluizen.
Dus is mijn volgende probeersel een mmt8 misschien, en ik zoek nog een zeer simpele, doch interessante
sampler die niet te duur is ;)

dat is een beetje in het kort mijn verhaaltje :)

PS: ik geloof dat ik me baseerde zelfs ondermeer op falafelbiels z'n meningen over de mmt8 om die te proberen... :)
Maar ik heb er nog gene, maar vermoed dat dat wel wat kan worden ;)

Back