algemene mixer vraag.

paul

Joe haj
Dag allen,

ik heb over mn tafel altijd een doek liggen.. en heb vaker de tafel aan staan zonder dat ik aan de knoppen/schuiven bezig ben bijvoorbeeld als ik gewoon wat aan 't internetten ben en de bijv. een cd op heb staan.

ik laat de doek er dan meestal op liggen zodat er zo min mogenlijk stof in/op komt.. maar de tafel geeft een beetje warmte af (dat is normaal en het is niet veel) ,

mn vraag is dus of de het erg is dat die doek er op ligt als hij aan staat.

dank alvast.

mvg. Paul

Neen, normaal niet als je maar zorgt dat de verschillende ventilatiegaten opzij, van achter, vanonder of waar dan ook maar vrij blijven.

Zelf heb ik een doorschijnende plastic hoes gemaakt. Achteraan de meterbrug heb je nogal wat koelingsgaten. Daar heb ik in de plastic uitsparingen geknipt zodat de warmte gemakkelijk kan ontsnappen.

:doei:

hum ventilatie gaten heb ik er niet in zitten... ik heb er juist altijd opliggen omdat hij tegen een muur van eiermatjes aan staat en die laten nog al eens wat los... dus veel stof.

ik probeer zo mn inputs van achteren te beschermen tegen stof zo veel mogenlijk..

mensen met een andere kijk hier op?

tip:
verf je eierdozen. dan blijven de vezels aan elkaar zitten en komen ze niet in je mixer

Het is niet zo erg maar let wel op dat de mixer ook afkoeld want als de mixer te heet wordt dan kan dat verkeert aflopen en dat zou zonde voor je apparatuur zijn.

met de installatie een paar maanden geleden van een nieuwe mengtafel hebben wij inderdaad het hitte probleem over het hoofd gezien. De voedingen (18 units 19"!!!!!!) staan uiteraard in een andere ruimte. Maar de tafel zelf wordt na verloop van tijd behoorlijk heet (logisch, per kanaal zitten er 92 leds, en dan nog eens 37 meterbrug leds en dat over 3,5 meter.) in feite is het te vergelijken met een verwarming van 3,5 meter die 12 uur per dag in een geisoleerde ruimte staat.

maar we zijn nu op het punt dat de airconditioner in de controle ruimte op tilt staat omdat ie het gewoon niet trekt. En dan wordt het over de 30 graden in die ruimte. En aangezien ik daar ongeveer 12 uur per dag inzit moet er toch heel snel een oplossing komen.

iemand een goede suggestie? op dit moment zuigen we warme lucht aan de ene kant weg en pompen er met een airco koele lucht in aan de andere. Maar dit kan het gewoon niet bijhouden. oplossing moet uiteraard zeer stil zijn.

de oplossing die me het eerst te binnen schiet is het vervangen van de airco door eentje met grotere capaciteit,
of de hele boel extra isoleren, maar dat is een hoop werk.
warme lucht stijgt op... dus afvoer warm aan de bovenkant van de ruimte, aanvullen aan de onderkant. en zorgen voor een goede continu luchtstroom door de studio.

Back