Mini Master Keyboardje Nodig

Resonance

Turn up the reso!
Hela :)

Ik ga straks op vakantie .... En was van plan iets kleins uit mn setup mee te nemen waar ik lekker op kan pielen...
Mn Machinedrum valt af... Die vindt ik net iets te duur om voor lange tijd achterin een bepakte auto te laten op en neer stuiteren.... Ik weet dat er goede flightcases zijn, of aan te passen zijn .. Maar liever niet....

Wat blijft er dan nog over? De Nova! perfect klein... En zeker geen bakkie waar je je snel op gaat vervelen 8)
Maar nu heb ik er wel een master keyboardje bij nodig ..... En heb op het moment 4 dingen op het oog:

M Audio - Oxygen 8

Een 25 toetsen tellend controller keyboard met 8 toewijsbare controllerknoppen, MIDI en USB. Je kunt hem direct op je (soft-) synths aansluiten zonder extra midi-interface. Gebruik de knopjes en tweaken maarrr… Van: 149,00 Voor: 135,00

Edirol - PCR 30

Een 3-octaafs Masterkeyboard, bedoeld voor de PC of Mac met USB aansluiting van Roland kwaliteit! De PCR 30 bezit 8 draaiknoppen en 8 faders. Te gek voor al je audiosoftware c.q. softsynths. van 259 naar 159 euro geloof ik

Of gewoon 1 klein synth bakkie erbij kopen met keys :eureka:

Korg - MicroKorg <-- Heb het idee dat deze toch weer net een stuk groter is als de rest ...

Novation - K-Station

Wat zouden jullie doen? Of iemand misschien nog andere ideeen?

Alvast bedankt voor jullie replies! :biertje:

Haha, je bent al net zo'n freak als ik. Als ik een paar dagen weg ben, in een hotel of zo, neem ik ook het een en ander mee (vriendin vindt het gelukkig niet erg :) ).

Mijn keus is altijd: de EMU XL-7 (lekker vol met ROM-boards :W ) en als "masterkeyboard" de Novation Bassstation keys. Deze laatste heb ik, ik meen in '94 of zo, nieuw gekocht vanwege de synthengine. Is op zich nog steeds leuk hoor, maar als minikeyboard voor op reis voldoet hij dus ook uitstekend! 2 octaafs, grote keys, pitchbend + modwheels en lekker licht. Is misschien iets duurder dan de opties die jij noemt (E 225,- denk ik 2e hands) maar je hebt er gelijk een 2 osc. monosynth bij.

Dit is dus mijn aanrader in ieder geval....

Bonustip: check voor je vertrekt of je alles wel bij je hebt. Is een beetje vervelend als je gearriveerd bent en je komt bijvoorbeeld een midikabel of stekkerdoos tekort. Of nog leuker, je hoofdtelefoon :D

Jah ik was al van plan extra kabels mee te nemen ;)

Maar ik ga liever niet zo vlak voordat ik op vakantie ga nog iets 2e hands kopen ..
ik koop liever ff iets nieuws... Als er iets niet goed was dan kan ik dat tenminste nog fatsoenlijk oplossen als ik weer terug ben in NL. En die bass stations zijn nieuw geloof ik niet meer te koop?

Ik zit ook al een tijdje te kijken naar mini midi controller keyboards, maar ik wil wel iets wat een beetje kwaliteit biedt en het liefst ook een beetje leuk uitziet. Die dingen van M-Audio vind ik echt bar lelijk, en ik lees reviews dat ie nogal als speelgoed aanvoelt. En die Novation vind ik weer te uitgebreid.

De Edirol PCR-1 vond ik er altijd al zeer cool uitzien, maar daar zit ook een audio interface in, en die heb ik echt niet nodig. Loop nu net even verder te zoeken en kom nu ook een versie tegen zonder audio interface, namelijk de PCR-M1. Hier ga ik eens wat reviews van zoeken want deze bevalt me wel.

http://www.edirol.com/products/info/pcrm1.html

pcrm1.jpg

edit: WTF :confused:
Bij Musik-Produktiv is de PCR-1 (inc audio interface) 50 euro goedkoper dan de PCR-M1 (alleen midi).

Laatst gewijzigd:
Ik zou voor de microkorg gaan. Heb je alles in 1; geluiden en keys. Geen gesjouw, geen kabels, alleen een headphone erin en klaar ben je. Ook nog op batterijen. Hij speelt ongeveer 4 uur op 6 penlites (als mijn berekeningen een beetje kloppen :P ), dus je hebt niet eens perse stroom nodig. En ik verveel me geen minuut op dat ding. En hij heeft ook 2 osc. En Vocoder, als je dat leuk vind :okdan:

Bij Tach&Tally is ie (nog steeds denk ik) E339,-

Back