[Yamaha] TG-33

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Ik kwam een Yamaha TG-33 tegen in een winkel voor 170 euro. Nu vind ik het vector principe wel geinig. Weet iemand iets meer te vertellen over deze synth?

tg33.jpg

artikel in de interface 56 van maart '02, in de analogica rubriek.
xal het zo ff voor je scannen. het komt erop neer, volgens het artikel, dat het een soort klein broertje van de Prophet VS is..

Dat heb ik dus ook begrepen en daarom was ik benieuwd wat de ervaringen van mensen zijn met deze machine. Dat ie een broertje is, wil nog niet zeggen dat ie lekker is.... Ik ken genoeg broertjes van maten die super irritant zijn....

Die andere thread geeft me ook niet zoveel info. Ik wijger namelijk computers... :D

CraZ had het over dat dit de eerste synth van Yamaha was nadat ze Sequential overgekocht hadden en dat er dus echt VS delen inzitten.... 170 euro voor een midified desktop VS is natuurlijk niet verkeerd. Maar nu ga ik weer mijn eigen vraag voorbij..

Heeft iemand ooit met deze bak gewerkt en is die vector joystick echt bruikbaar?

Dit is de rack/tafel versie van de SY22 (is ook een tikkie uitgebreider) Maar 16 stemmig polyfoon en ook 4 OP FM synthese zit in die bakkies.
Qua geluid typische middenklasser synths. Maar Moby heeft bij Go een van de presets hieruit gebruikt.
Heb er vroeger best wel plezier van gehad dat wel maar niet voor niets dat de vectorsynthese rage niet zo lang geduurt heeft. Toch voor het geld een leuke veelzijdig ding, maar op een gegeven moment gaan de ROM geluiden je tegen werken.
Als XY midi controller is het wel geinig.

super bedankt! :)

Misschien ook eens uitkijken naar een Wavestation?

Alhoewel, 170 EUR, misschien is de TG-33 wel een reus van een synth in munchkin-verpakking. 8)

Voor mij is het niks want vectoren ==>Wiskunde :[> :[> :[>

Ik heb´m nooit gehad, maar de tg33 is wel het geheime wapen van een aantal detroit artiesten (mn Jeff Mills). Ik zou ´m kopen. Je raakt zo´n dingetje altijd wel weer kwijt als het niks voor je blijkt te zijn... en dan heb je voor hooguit een paar tientjes toch wat fun gehad!

Jasper

Waarom zet ie er niet bij dat het om een TG-33 gaat..
Ik vind zulke advertentie misleidend.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Waarom zet ie er niet bij dat het om een TG-33 gaat..
Ik vind zulke advertentie misleidend.

HUH?
Het was dus een TG-33 ipv een Prophet? Wat een oplichter!:[>

Ik heb er een te koop....het is een te gek apparaat, maar heb inmiddels ook een tg77 en vind die toch iets gebruiksvriendelijker....en ik haal er toch niet de geluiden uit die je er maximaal uit kunt halen....heb me er te weinig in verdiept en wil gewoon weer wat anders.....

sorry... Ik was eventjes vergeten dat er een rack versie van bestond..

Sorry, sorry, sorry...

Oh, ik dacht dat jij naar die vent had gebelt ofzo.
Inderdaad misverstand, ontspannen maar weer...:mexico:

TG33

TG33

Ik heb deze bak een paar maanden geleden gekocht voor 75 euro! Het verbaasde mij gewoon wat voor vette sounds eruit komen. Een beetje low-fi achtig. Ik las hier al dat iemand zei dat dit het geheime wapen is van Jeff Mills. Dat is het absoluut. Dat komt vooral door dat joystick pookje, dat is echt tof! Je synth geluid verandert van een stofzuiger in een trommel of pad sound. Het werkt heel makkelijk, dus absoluut kopen!

sys ex editor

sys ex editor

Ik zou ook even een sysex editor downloaden. Kan erg handig zijn bij tg33. Ik wil er zelf namelijk ook een aanschaffen. Was aan het kijken op internet voor info en ik kwam dit programma tegen. sy edit

nou hij is sinds vanmiddag binnen.
en ik moet zeggen; de eerste indruk is erg okee..

leuk die 4 ops combineren en lekker met de joystick friemelen. en een random functie! erg leuk. nog niet echt veel mee gedaan (ff presets aflopen en mee spelen, ff paar geluidjes editten) maar dit is wel leuk. ik denk dat ik hier wel wat aan heb; zowiezo geluiden die ik nog niet had en ook een vorm van synthese die ik nog niet had of echt kende. en zo moeilijk om te editten is 'ie nou ook weer niet; ik kwam er zo zonder de manual uit.

Back