In de toekomst zullen we betalen voor 4k´s OS!

ikke

Ouwe rot
Goed nieuws? SLecht nieuws? ... :confused: ..... Maar het ziet ernaar uit dat Akai de MPC4000 niet meer gratis zal updaten! Sean W (Akai dude) kondigde net aan dat het volgende OS een betalend gaat worden?! Der komen wel veel meer features..
Ik vind dit ronduit afrip! :r OS 1.51 was de max maar had bv geen auditioning from HD.. OS 1.6 was ok. 1.7 & 1.71 is een lachertje als je met grote projecten werkt, polyphony neemt af! :stupid Maar projecten v OS 1.7 werken niet 100% op 1.6...
Dus tziet ernaar uit dat we voor een goed os moeten zullen betalen!

Sean W:

"OK, Who would pay for new OS updates?

So, here's the deal:
Who is willing to put out some $$$ to get OS updates with more features on the MPC4000?
I believe that V1.71 is pretty much the last free OS update from AKAI.

What are the most important features you'd want and how much would you pay for that?

Sean (formerly known as "the AKAI guy")"

In feite is dit goed nieuws, maar ook weer niet... =(

Wat vinden jullie ervan?

Is dit btw in het verleden al gebeurd bij akai? Of Numark.... whatever... tzijn sletten! :duivels:

Dit zal de verkoop v een nieuwe MPC4k iig wel doen stijgen, want hoogst waarschijnlijk krijg je die nieuwe OS er gratis bij en hij biedt dan ook meer features waar wij voor betalen!!... dus voor ons (huidige gebruikers) is dit KUT! Pfff... betalen... wie wil nu betalen voor iets wat hij al gekocht heeft? Der zijn nog steeds features die ons beloofd waren (toen de 4k op de markt kwam) en die er nog steeds niet zijn!

Aan de mensen die rechten studeren, is dit wel helemaal 'legaal' wat AKai hier doet?

:erm:

Ik hou zoiezo al niet zo van de OS updates van Akai, ze brengen vaak meer gezeik dan dat ze dingen oplossen. Wat ik erg vind aan hun updates is dat ze compatibilty breken met hun oude OS'en, dit betekend dat sommige gemaakte nummers niet meer goed functioneren op de OS update.(hetzij door de genoemde polyfonie problemen.) Dit vind ik een groot nadeel aan hun updates, en dat je er nu ook voor moet betalen :( Misschien vonden ze de verkoop prijs toch niet hoog genoeg...

Re: In de toekomst zullen we betalen voor 4k´s OS!

Origineel geplaatst door ikke
Aan de mensen die rechten studeren, is dit wel helemaal 'legaal' wat AKai hier doet?

:erm:
Ik studeer geen rechten of zo, maar ik zou me niet kunnen bedenken waarom het niet legaal zou zijn. Je mag eerder blij zijn dat Akai zolang gratis updates heeft verschaft, en nog steeds tijd steekt in het doorontwikkelen van een reeds bestaand product.

Als je een half jaar geleden een Mac gekocht hebt met Pather er op, moet je nu ook gewoon betalen voor Tiger (ja toch?).

Ik studeer geen rechten, maar ik weet wel zeker dat er niets illegaal aan is.
Je hebt iets gekocht. Daar zat een OS bij. Voila, koop gedaan, voorbij! Tenzij er in de verkoopsovereenkomst duidelijk staat dat toekomstige OS'sen gratis zullen zijn.
Ik vrees dat dat niet het geval is...

Laten we eerlijk zijn, het OS van een MPC4000 heeft ook weinig meer te maken met het OS van de oudere generatie sequencers. Dit opent de weg voor veel meer mogelijkheden waar je bij voorgaande generaties niet eens zou hebben gedacht. Daar gaat het volgens mij toch om in dit verhaal: new features. Ik weet niet of je altijd mag verwachten van zulke services gratis gebruik te kunnen maken.

en die beloofde features die er nog niet zijn? .. waar we nu allicht moeten voor gaan betalen

Als ze zeggen dat de mpc dit en dat kan en hem dan op de markt brengen en blijkt dat hij die dingen niet kan en daarna extra geld vragen voor die beloofde dingen.... Daar wringt toch iets?
Dat is achterbax en afripperij :duivels:

en die beloofde features die er nog niet zijn? .. waar we nu allicht moeten voor gaan betalen

Daar kan ik je op zich wel in volgen ja. :)

Maar ja, ze zullen vast niet bij hun belofte hebben gezegd dat het allemaal voor nop zou zijn.

Re: In de toekomst zullen we betalen voor 4k´s OS!

Normaal is dit legaal ja. Maar als er features beloofd zijn, dan heb je eventueel wel een poot om op te staan (met behulp van wat juridische spitstechnologie :))

Maar ja, wat ga je doen, een proces beginnen tegen AKAI ... :doei:

Feit is en blijft, dat Akai er een handje van heeft om een apparaat in de markt
te zetten met een brak OS (S5/6000, MPC1000).
Of dit legaal is staat even in het midden, dat dit onprettig is spreekt voor zich.

In het verleden werd dit nog wel eens tot een goed einde volbracht, denk maar
een aan versie 2 voor de S5/6000, waarna ik nooit meer klachten had.

Probleem met software is vaak dat op het moment dat je het gaat gebruiken je akkoord
gaat met de door hun opgestelde voorwaarden.
Dat erna betaald moet worden voor een update/upgrade staat vrij, immers je hoeft
het niet te doen.

Wat mij alleen tegen de borst stuit is dat je ervan uit gaat dat een OS stabiel en klaar is,
voor verdere uitbreidingen of omhoog tillen van mogelijkheden wil ik best betalen,
niet voor andermans hersel van fouten door een produkt te vroeg te lanceren.

Origineel geplaatst door mikemix
........

Wat mij alleen tegen de borst stuit is dat je ervan uit gaat dat een OS stabiel en klaar is,
voor verdere uitbreidingen of omhoog tillen van mogelijkheden wil ik best betalen,
niet voor andermans hersel van fouten door een produkt te vroeg te lanceren.

Precies.

Komen baggere OSskes enzo eigenlijk meer voor bij andere produkten? De 4k is nl de eerste "nieuwe" machine die ik heb.. heb hem wel 2dehands gepatst maar er lagen nog andere exemplaren in de winkel bedoel ik maar..

Ik vrees alleen dat dit meer regel dan uitzondering wordt.
Nu Apple Emagic heeft ingelijfd vragen ze voor een update ook al geld,
terwijl dit in de Emagic tijd nog kosteloos was.

Beetje dealer-junkie mentaliteit....ik heb hier al eerder discussies over
gevoerd, en begrijp me goed ik ben niet te belazerd om te betalen voor
produkten of diensten maar van dit soort praktijken word ik een beetje
pissed van.

Neemt niet weg dat de 4000 een prachtige machine is met helaas
een OS met flinke gebruiksaanwijzing.

Laatst gewijzigd:
Een beetje pissed maar?
Als ik aan een japannerke met een computer denk, begin ik te beven in mn benen! 8o)

Ze gewoon helemaal ziek zeuren, met als het kan alle mensen die ook zo'n apparaat hebben.
Onder het motto van "One man will fall, united we stand."

Denk ook wel dat je kans maakt als je zo'n apparaat pas hebt gekocht en in dat nieuwe OS zitten bugfixes. Dan heb je volgens mij in Europa wel recht op het fixen van die bugs. Oftewel GRATIS! (moedern**ker).

tja heb op MPC-forums geprobeerd wat paniek te zaaien maar die zitten daar precies allemaal in Akai´s poep }:| (Akai n**kers, noemen ze dat ;) )

Origineel geplaatst door fuse
[BDenk ook wel dat je kans maakt als je zo'n apparaat pas hebt gekocht en in dat nieuwe OS zitten bugfixes. Dan heb je volgens mij in Europa wel recht op het fixen van die bugs. Oftewel GRATIS! (moedern**ker). [/B]

Als koper ben je in ieder geval de l*l als je tegen bugs aanloopt die niet gefixed worden. Of een nieuwe OS nu gratis is of niet, heel vaak worden bugs niet eens meer gefixed. Nord Lead 3 OS 1.20 (de laatste) is stabiel maar Clavia doet er al 2 jaar niks meer aan ondanks het feit dat er nog een aantal irritante bugs in zitten. Hoe dat juridisch zit weet ik niet, maar er is natuurlijk geen hond die een rechtzaak gaat beginnen

Mbt een OS en nieuwe functionalteit, als je daarvoor moet betalen vind ik reeel. Als ik voor een klant iets doe stuur ik ook een factuur :)

En als die klant niet gekregen heeft wattie verw88 dan blijft die factuur heel erg lang onbetaald. ;)

Origineel geplaatst door mikemix
Ik vrees alleen dat dit meer regel dan uitzondering wordt.
Nu Apple Emagic heeft ingelijfd vragen ze voor een update ook al geld,
terwijl dit in de Emagic tijd nog kosteloos was.

Beetje dealer-junkie mentaliteit....ik heb hier al eerder discussies over
gevoerd, en begrijp me goed ik ben niet te belazerd om te betalen voor
produkten of diensten maar van dit soort praktijken word ik een beetje
pissed van.

Percies,

In die desbetreffende thread over die 7.1 update voor Logic, blijkt wel dat er genoeg mensen zijn die voor updates willen betalen (en dan bedoel ik van 7.0 naar 7.1 etc niet van 7 naar 8 ).

Wanneer producenten dit eenmaal in de gaten hebben zal het gauw over zijn met gratis updates (lees bugfixes).
Daar kan je vergif op innemen, het is nou eenmaal handel en geen liefdadigheid die muziekbusiness.

ik blijf erbij een updates voor wat voor apparaat dan ook wat bugfixes bevat, altijd gratis. Wanneer er nieuwe features inzitten, maak er dan 2; een gratis en een met een meerprijs.

Wij als consumenten hebben trouwens de macht, al lijkt dit vaak omgekeerd. Als iedereen gewoon weigert te betalen voor bugfixes, moet je eens opletten hoe snel ze weer gratis worden.

Let maar op, dit wordt alleen maar erger.............

Origineel geplaatst door Septic
ik blijf erbij een updates voor wat voor apparaat dan ook wat bugfixes bevat, altijd gratis. Wanneer er nieuwe features inzitten, maak er dan 2; een gratis en een met een meerprijs.

Dat is wat Roland met de Fantom-X heeft gedaan. Bug fixes + kleine enhancements gratis in OS 1.0, terwijl OS 2.0 een serieuse update is met o.a. audio track expension en een multisample editor. Overigens kost OS 2.0 slechts 100 EUR, incl. handleiding, CD en een Compact Flash kaart, bij een dealer krijg je hem gewoon gratis. Gevolg is wel dat ze nu 2 versies moeten onderhouden en OS 2.0 loopt qua bug-fixes achter op 1.0.

Origineel geplaatst door Sjaak
Dat is wat Roland met de Fantom-X heeft gedaan. Bug fixes + kleine enhancements gratis in OS 1.0, terwijl OS 2.0 een serieuse update is met o.a. audio track expension en een multisample editor. Overigens kost OS 2.0 slechts 100 EUR, incl. handleiding, CD en een Compact Flash kaart, bij een dealer krijg je hem gewoon gratis. Gevolg is wel dat ze nu 2 versies moeten onderhouden en OS 2.0 loopt qua bug-fixes achter op 1.0.

Tja, maar het is tenminste wat.

Back