Goedkope Midi En Audio Kabels, Waar ?

gremlin23

Compleet gestoord!
Ik vind dat Audio Kabels heel erg duur zijn in de meeste Nederlandse muziekwinkels.
Kopen jullie daar allemaal jullie kabels?
Een 3m midi kabel voor bijna 5 euro gemiddelt, das toch gestoortd!???
Weet iemand hier van een plek waar ik goede prijs/kwaliteit audio kabels (1/4Inch Jack en Midi) kan kopen. Dus niet voor Feedback prijzen...

Groetjes en al vast bedankt!!:).

Dus je zoekt Bentley kwaliteit voor een Fiat Panda prijs? :confused:

Dit soort dingen zijn nu eenmaal prijzig. Ik zou niet gruwelijk gaan compenseren op je kabels, t zijn je aders van je 'studio'.

Ik zou toch maar opletten voor goedkope kabels. Als je een beetje handig bent met een soldeerbout, dan kun je misschien zelf je audio-kabels maken. Midi kabels kan je beter kant en klaar kopen. Ik heb een goed jaar geleden een rol van 100 meter gekocht met een 130-tal neutrik stekkers. Twee weekends niets anders gedaan dan solderen. Maar het loont de moeite.

DAP heet die goedkope postorder site geloof ik... moet je maar ff op googlen... zit in NL trouwens... anders bij thomann ofzo bestellen.... goedkope kabels van deze bedrijven zijn best okee. daar kun je zelf nauwelijks tegenop solderen.

http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=47

werd een tijdje geleden hier gepost.....geen ervaring mee,maar wel aardig goedkoop...

oh,veel winkels hebben enorme marges op kabels...mijn ervaring is dat als je kabels tegelijk koopt met je spullen,je altijd wel korting krijgt....

net te snel Koediman...:D

werd een tijdje geleden hier gepost.....geen ervaring mee,maar wel aardig goedkoop...

Ik wel. Keurige en snelle levering. Staat ook precies in de shop wanneer je het geleverd krijgt. Bij mij was er onverhoopt iets niet op voorraad en daar kreeg ik ook keurig bericht van, met een nieuwe leverdag. Heel netjes.
Wel ooit maar 1 setje kabels besteld, dus helemaal representatief is dat natuurlijk niet :D

Yo!,

Heel erg bedankt voor de info en links.
Ik zal op die website denk ik wel wat midi kabeltjes kopen. Hiervan denk ik namelijk dat de 'kwaliteit' van de kabel niet zo veel uitmaakt: "zo'n simpele informatiestroom".
Met wat betreft de audio kabels, denk ik dat ik deze toch maar bij thomann zal moeten bestellen. Al vind ik ze duur:(

Groeten en bedankt,

Frederik.

:o Ik heb mn kabels laten solderen, Tasker kabels met Neutrik pluggen ... was toch aardig wat meer kwijt dan wat ze daar aanbieden.

Zijn die kabels wel een beetje oke?

Origineel geplaatst door gremlin23
Yo!,
Met wat betreft de audio kabels, denk ik dat ik deze toch maar bij thomann zal moeten bestellen. Al vind ik ze duur:(

Geloof ons, bespaar op alles maar NOOIT op geluidskabels. De kwaliteit van wat er uit je luidsprekers komt, valt of staat met je geluidskabels!

Origineel geplaatst door dione
http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=47

oh,veel winkels hebben enorme marges op kabels...mijn ervaring is dat als je kabels tegelijk koopt met je spullen,je altijd wel korting krijgt....

Origineel geplaatst door detaoin
Ik wel. Keurige en snelle levering. Staat ook precies in de shop wanneer je het geleverd krijgt. Bij mij was er onverhoopt iets niet op voorraad en daar kreeg ik ook keurig bericht van, met een nieuwe leverdag. Heel netjes.
Wel ooit maar 1 setje kabels besteld, dus helemaal representatief is dat natuurlijk niet
B]

Ik heb er mijn draaitafels (XTRM-1's) en mengpaneel (Reloop RMX-40 DSP) Besteld. Draaitafels geloof ik 2 dagen later binnen, mengpaneel ook. Echt heel goede levering, en heel betrouwbaar. Ook heel goed en redelijk met garantie. Lees het forum maar eens. Er zijn ook zat mensen op andere fora goed over hen te spreken.

Zo, dat was weer mijn bijdrage...

Bij Musik Produktiv heb ik eens 2 Hosa Multikabels besteld (3 meter 8jack - 8 jack).
Kwaliteit is prima, maar ik trek de stekkers er ook nooit uit (vaste verbinding mengtafel subgroepen naar geluidskaart breakout en vice versa). Als je je stekkers vaak moet omsteken, of je ze voor live situaties gebruikt, moet je altijd goed (=duur) spul kopen, zoals bv het eerder gerefereerde Tasker kabels en Neutrik stekkers. Dat gaat gewoonweg niet stuk en niet storen. Het hangt er dus een beetje vanaf of het al dan niet in een vaste opstelling zit.
Verder gebruik ik trouwens zelf voor mijn vaste opstelling ook alleen maar hele goede kabel met Neutrik stekkers. Ik laat ze bij een electronicazaak bij ons in het dorp op bestelling custom maken.

Suc6 met het maken van je keus.

En wat onze Belg betreft, gelukkig hangt een goede geluidskwaliteit van meer af dan alleen de kwaliteit van je kabels.
Met een r** mixer of monitors of ander belangrijk component van slechte kwaliteit en/of TE WEINIG KENNIS/ERVARING wordt het gewoon ook niks hoor.

Maar als mensen kabels van Thomann al duur vinden moeten ze misschien toch maar een andere hobby kiezen. In mijn studio heb ik voor een paar k aan kabels liggen. Maar de kabels zijn relatief toch wel goedkoop. Je koopt er immers ook geen 20 tegelijk. En dan is een synthje of een strat toch wel ff duurder in aanschaf. Je moet kabels ook zien als accessoires en niet als noodzakelijk kwaad. Het hoort er gewoon bij en je moet er rekening mee houden.

Maar dan zijn ze nog wel te duur.

Als je goed googled kun je in taiwan ofzo precies dezelfde kabels halen
bij afname van laten we zeggen 5000 midikabels of wat dan ook.
Voor ik denk incl. vrachtkosten. 2000 euro!

Internet site maken en verkopen die hap voor 4 euro de stuk!

Tel uit je winst!

Maar ja zo'n fabriekje vindt je niet zo 1,2,3

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Maar dan zijn ze nog wel te duur.

Als je goed googled kun je in taiwan ofzo precies dezelfde kabels halen
bij afname van laten we zeggen 5000 midikabels of wat dan ook.
Voor ik denk incl. vrachtkosten. 2000 euro!

Internet site maken en verkopen die hap voor 4 euro de stuk!

Tel uit je winst!

Maar ja zo'n fabriekje vindt je niet zo 1,2,3

Wat is dit voor een vergelijking?
Wat moet jij met 5000 midikabels?

En zoiets heet staffel korting, maar daarmee is dan nog niet die hele swik in Nederland.
Je gaat het dan ook nog eens invoeren, kost ook nog pegels....

Back