Frisse Wind!

Cool-T

Stamgast
Wassie weer

Ben misschien van plan mijn MC909 de deur uit te schoppen, maar ik wil er misschien wel een aardige synth voor in de plaats terug.
Mijn genre is toch meer de techno/electro/hardstyle kant dus ben ook opzoek naar een synth waar ik lekker zweverige pads en scherpe elektro klanken uit kan halen.

Iemand suggesties?

:biertje:

Access Virus (a~ti)
Waldorf Q/(micro)Wave/en alle andere types
Novation (Super)Nova (2)/KS-versies
Alesis Andromeda/ION/Micron(?)
Korg MS2000(B)/MicroKorg/Karma/Triton(?)
Roland V-synth(XT)
uhh.. en verder waarschijnlijk nog wat oude, vintage muk.

Net wat je budget/eisen/smaak zijn/is..

FF checken ik een winkel of bij iemand die een of meerdere types thuis heeft staan dus.

succes alvast.

Oww.. bijna vergeten: de Clavia Nord's => lead1~3, (micro)Modular, G2(X)

Kijk daar hebben we nog eens wat aan!
Bedankt en zal eens kijken of er iets tussen zit voor mij ;)

Supernova2 en nordlead3 kan je leuke sounds uithalen.

heb je gelijk veel knoppen en controllers erop, zodat het lijkt alsof je op een oude jupiter o.i.d. bezig bent.

Nord3 vind ik persoonlijk een heerlijke synth om freakgeluiden op te maken. Maar ook Juno`s doet ie goed na (voor de pads)

Supernova2; gebruik ik meer om oddyssey, oberheim en solina achtige geluiden uit te halen. Kost wel wat meer programeerwerk en menu`s graven dan in de Nord3. Heeft daarnaast ook nog een lekkere fx-sectie

Als je een groovebox-achtig iets wilt. De Spectralis is voor elektro ideaal; www.spectralis.de
-drumcomputer met sampleram, waar je dus zelf al je geuiden in kan gooien via USB (en dat klinkt vet hoor een 606/808 hieruit, believe me). De samples hebben eigen supersnelle envelopes en re-sampling zodat je er zeer bizarre dingen kan doen.
-Daarnaast een zeer modulaire analoge 40sc-synth, die snijdt dwars door je heen. :)
-En 48 stemmige sampleplayer (maar dat moet je meer zien als bijv een EMU-vintage Keys of Proteus etc) Hiermee kan je dezelfde foefjes uithalen als de drumparts.
-10 bands Filterbank en 2 x external in (of 1 x stereo) 4 x IND uit, 1 x stereo sum en 1 x stereo analog uit.

Alles is flexibel intern te routen. Input naar analoge synth(filter), uitsturen naar out1, inputten in 2, door filterbank trekken, resamplen naar de digitalsynth en sequencen.....

ga analoog! akai ax60/73 zoiets

licht een beetje aan je budget he?
zou zeker voor analoog gaan ivm de energie die jij wil hebben, zeker voor electro
wil je warm of kouder?
wil je dikke bassen of brede pads?
rond of vierkant?
wat wil je eigenlijk? :D

MircoKorg en de MS2000 klinken wel fijn, maar die Novation K-Station en Nord3 zijn ook lekker klinkende apparaten...
Wordt nog een lastige keus zo :(

Back