beechkraft 'Flying' summermix

joep

Beechcraft
Ben bezig met een 'Lasgo' achtige remix van een track van vorig jaar.
Mix is nog niet helemaal ok, maar het gaat even om het idee.

Graag op en aanmerkingen.
hier is ie te halen:
http://members.home.nl/arjenniemeijer/Music/

Track heet: Beechkraft 'Flying summermix 2005' .
:)

Hey Arjen,

Leuk om weer es een trackje van je te horen.
Zomerse deun inderdaad (gaat qua tekst dus weer nergens over :D ). De stem van die zangeres past er perfect bij!

Hij klinkt al behoorlijk compleet. Misschien nog een pad / strings op de bodem?
.... then again.... misschien ook niet doen.

Tja en de mix ga je nog aan werken zeg je zelf. Dan krijgt de track wel meer "de ruimte", denk ik..

Die man heet JOEP! :D

Lekkere track. Past bij het weer. Tempo mag van mij wat lager waardoor het een iets zwoelere sfeer krijgt, is wel lekker voor de dansvloer denk ik. Baslijntje mag van mij iets gruiziger/ronder/minder stacato klinken, voor het funky feelgood zomergevoel.

M`n danslesuitvouwtekening ligt weer op de vloer, om m`n instant danspasjes te oefenen....goede zaak! (linjks, rechts, cirkeltje, naar voren, opzij, klap, klap)
8o)

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Lekkere track. Past bij het weer. Tempo mag van mij wat lager waardoor het een iets zwoelere sfeer krijgt, is wel lekker voor de dansvloer denk ik. Baslijntje mag van mij iets gruiziger/ronder/minder stacato klinken, voor het funky feelgood zomergevoel.

Mee eens, Ritme en bas kunnen meerdoorlopen. Bas staat trouwens te hard en er mag iets meer sub in.

thanks zover 8)

Ik had de bas eerst veel gruiziger ( met bitcrusher) maar daardoor werd ie ook meer onduidelijk en verliest ie een beetje kracht. Zal er nog es naar kijken.
Er kan idd. wel iets meer sublaag in de bass.
Tempo is nu 140. Ik ervaar hem soms als snel maar soms ook als langzaam, misschien ook nog even mee klooien.

Ok,

heb er nog wat aan zitten pielen;
Bass is gruiziger ( meer bitcrusher), niet meer sublaag, ging de kick in de weg zitten..
Mix heeft ietsie meer ruimte ----> wat meer galm en delay op sommige partijen.
Bart: pad heb ik niet toegevoegd, werd toch te vol..
Nog wat vocal adlibs toegevoegd.
Tempo hetzelfde gehouden, 140 bpm

Mix staat nu op server en is down te loaden hier:
http://members.home.nl/arjenniemeijer/Music/

klinkt prima Arjen

ik zou alleen toch een leadje erin gooien. tis nu heel erg gefocussed op de baslijn en de vocal.
verder gewoon goede basis!

Voor summerhouse ligt het tempo te hoog, voor populaire house is ie perfect, leuke track:okdan:

Ha Bastiaan,

Misschien idd nog wat leeg en kan ie hier een daar nog wel een lead of iets dergelijks gebruiken, ga er nog
even mee aan de pruts.:L

vette track klinkt best wel releasebaar eerlijk gezegd!:dj:

maar nog een vraagje waar heb je de vocalen vandaan?
ik ben nu ook met een paar tracks bezig maar heb de vocals van een sample cd maar op de cd staat alleen voor eigen gebruik maar zal ik hier lak aan hebbben of niet?

Origineel geplaatst door Dj Tony-E
vette track klinkt best wel releasebaar eerlijk gezegd!:dj:

maar nog een vraagje waar heb je de vocalen vandaan?
ik ben nu ook met een paar tracks bezig maar heb de vocals van een sample cd maar op de cd staat alleen voor eigen gebruik maar zal ik hier lak aan hebbben of niet?

Zou ik niet doen.

klinkt lekker commercieel :) Ik mis het sublaag wel, ook al gaf je aan dat je dat het sublaag in de weg ging zitten. Valt daar niet wat op te lossen met (side-chain) compressie?

lekkere mix. mag van mij wel iets voller kwa sounds nog, net zoals de lasgo track.

De baslijn vind ik erg goed gelukt. Wat ik absoluut niet mooi vind zijn de 'autotune' fouten die naar mijn smaak veel te hoorbaar zijn. Bij het luisteren valt het direct op vind ik en leidt het teveel af van de track.

Lekker vrolijk.

Naar mijn smaak iets te snel. het verloop gaat te vlot. Heerlijk 'zweverige' tekst. Vind de track goed geproduceerd.

8/10

Zo... hij klinkt weer een stukje beter dan versie 1.0, zeg maar.
De muziek gaat nu meer de vrije ruimte in. Ik vind die "bijgeluidjes" gaaf. :okdan:

Wat voor spullen heb je gebruikt?

miss nog een soundje wat hem echt uniek maakt?

verder lekker hoor!

Complimenten voor deze track. Vind het alleen niet de beste track. Volgens mij vond ik jouw eerste versie beter.
Vind helaas de zanglijn niet spannend genoeg. Vind het refrein zeurderig. Releasebaar qua sounds en geheel, maar niet qua originaliteit en spanning. 13 in een dozijn track. Ik word hier niet vrolijk van! Is essentieel bij een zomertrack.

Greetz en succes

p.s. gewoon weer aan iets nieuws beginnen joh :D

Lekker nummer! Ik vind hem goed zo. Het is wel een beetje 13 in een dozijn nummer, maar ja dat heb nou eenmaal en dat kan mij niet deren. Ik wordt soms ook wel moe van die nummers die eigenlijk hetzelfde zijn als dit soort nummers, maar iets unieks willen toevoegen. Dat kan wel, maar dan gaat het easy listening effect weer weg.
Ik kijk echter wel uit naar de extended versie van dit nummer, want in 3 minuten en 19 seconden zit ik niet op het strand met mijn auto....:)

Groetjes van Rudo

Thanks allemaal voor commentaar etc.

Heb hem vanavond zelf weer even geluisterd na twee dagen niet te hebben geluisterd, mix moet nog beter, wat frisser en beukiger }:| . Verder vind ik hem zelf ook wat te leeg hier en daar, ga er nog even mee aan de knutsel!
:biertje:

Back