M-AUDIO AUDIOPHILE 2496 of The E-MU 0404

marco1981

Ingeburgerd
Ik wil ff vragen welke van deze kaarten
M-AUDIO AUDIOPHILE 2496 of The E-MU 0404 de beste opties heeft (laagste latency, beste geluidskwaliteit e.a.).

Kwa prijsverschil maakt het niet veel uit.

Weet iemand hier meer informatie over? en voor welke kaart zou jij gaan?

vriendelijke groet,

marco

Naar boven met deze thread...
Iemand die ervaring heeft met deze kaarten?

:peukie:
smokin.gif

Een vrind van me, die een Audiophile USB heeft, zegt dat hij veel last heeft met hun drivers en firmware, en raadde me het af. Dat kan natuurlijk aan de USB liggen, maar geeft op zich geen goeie indruk.

In reviews op 't web liggen deze twee kaarten niet zover uit elkaar. Hoewel reviewers over de E-mu echt lyrisch lijken te zijn.

Aangezien de E-mu 0404 ook nog iets goedkoper is, ga ik denk ik voor de 0404!

Hoewel reviewers over de E-mu echt lyrisch lijken te zijn.

Ik weet niet welke reviews je gelezen hebt, maar mogelijk waren dat de door E-MU gesponsorde reviews...
Ook bij E-MU zijn de drivers namelijk nogal problematisch. Voor zover ik het bijgehouden heb zou ik eerder voor een M-Audio kaart gaan dan voor een E-MU.

Ik heb zelf een Audiophile en heb vrijwel geen problemen met drivers/ firmware, iets vertraging misschien af en toe maar ik push dan ook aardig z'n limits :)

ik zou voor de AP gaan met emu hoor ik nogal eens klachten

@ DAVE Je kunt een kind wel uit limburg halen, maar hoe haal je limburg uit een kind? GEWELDIG !

Deze gaat naar de schoonfamilie, 3 kraaien waar die vandaan komen

Ik zou alleen al voor de Audiophile gaan omdat die Emu ooit naast 'n Soundblaster heeft gelegen... ;)

Nee serieus, Audiophile heeft rocksolid en prima instelbare drivers.
Emu drivers hebben m.i. toch een tikje van het creative bloatware gen meegepakt.

Dan weer een voordeeltje van de Emu 0404: én optisch én coax SPDIF.
Audiophile moet het doet met een enkele coax SPDIF.

Misschien ook een optie een Egosys (nu ESI) Wamirack 24 (19" 8 Out / 4 In audio interface met PCI DSP kaart + midi)

Dit is een pci kaart en een 19" breakoutbox met analoog 4 In / 8 Out en 4 midi I/O. Dus je vormt je pc over tot: softsampler, virtuele instrumentenhost, recording/playback station, ...

flexibel en krachtig !!!!

enkele specs (wel int duits):

24 Bit-AD/DA Omzetting 120 dB Dynamik
108 dB geluid/ruis verhouding
4 kanalen IN/ 8 kanalen uit
De 4 kanalen kunnen ook als microfooningang gebruikt worden, inclusief Phantom-Power

S/PDIF digitale in/uit, optisch en coaxiaal: tot 24 bit
Word Clock in en uitgang (BNC)
Samplerates: 32 kHz, 44,1 kHz of 48 kHz
Full Duplex
32 Bit PCI kaart

4 MIDI ingangen (64 kanalen)
4 MIDI uitgangen (64 kanalen)
SMPTE in/uit
Power-On MIDI-THRU

foto: http://i8.ebayimg.com/02/i/04/46/08/b1_1_b.JPG

Heb ik er nu toch juist een staan die misschien weg mag zeker :))))

Origineel geplaatst door Almeros
Oh trouwens, de M-AUDIO AUDIOPHILE 2496 komt ook uit in 64 bits compatible versie... wat dat nou echt voor gevolgen heeft weet ik niet.

De versie zelf 64-bit??

ik dacht dat 64-bit drivers genoeg waren? Deze zijn er overigens al.

Ja ik moet zeggen dat ik het alleen in een flits op de m-audio site heb zien staan... Zou dus heel goed mogelijk zijn dat het natuurlijk enkel om de drivers gaat ;)

(BtheW... 64bit audio lijkt me ook wel iets overkill :D)

Ja ik moet zeggen dat ik het alleen in een flits op de m-audio site heb zien staan... Zou dus heel goed mogelijk zijn dat het natuurlijk enkel om de drivers gaat ;)

(BtheW... 64bit audio lijkt me ook wel iets overkill :D)

Neh t gaat om de architectuur van windows zelf,.. met een 64bit OS kan je meer ram in je kastje stoppen :).

Volgens mij worden er ook andere instructies naar de cpu gestuurd dan bij een 64 os maar of dat meer voordelen heeft weet ik zo niet.. tis kinderschoenen techniek, dus ik wacht nog even :W.

Oh trouwens, de M-AUDIO AUDIOPHILE 2496 komt ook uit in 64 bits compatible versie... wat dat nou echt voor gevolgen heeft weet ik niet.

Heb je het niet per ongeluk over de Audiophile 192? http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile192-main.html
Die record gewoon op 24 bits hoor... :)

this world-class card is also compliant with PCI 2.2 and 64-bit audio drivers

... wil zeggen dat-ie ook draait op 64-bit operating systems. Voor in de (nabije) toekomst, dus.
Meer info: http://www.m-audio.com/index.php?do=media.new&ID=1a169ed62ead801d61b0a45d7717e319

In hoeverre het nou leuk is om te recorden op 192kHz vs. de 'ouderwetse' ( ;) ) 96 kHz vraag ik me echt af.
En of je daar nou een speciale kaart voor zou moeten kopen, mwa.

Yeah, deze thread is eindelijk op gang gekomen!! Overwegend Audiophile dus... beter dat ik nog niet had besteld. Dank dank en meer meningen zijn welkom...

tis kinderschoenen techniek, dus ik wacht nog even :W.

Nou, 64 bit is er al weer heel veel jaren, alleen nu pas voor het eerst in de huis-tuin-en-keuken PC's.
De oude Digital Unix servers (later Compaq Tru64) hebben/hadden al jaren alles 64-bit.

Origineel geplaatst door etaoin
Nou, 64 bit is er al weer heel veel jaren, alleen nu pas voor het eerst in de huis-tuin-en-keuken PC's.
De oude Digital Unix servers (later Compaq Tru64) hebben/hadden al jaren alles 64-bit.

Dat betekend natuurlijk niet dat de kinderziektes uit de zojuist gemaakte 64 bits m-audio drivers er dan niet zijn ;)

Origineel geplaatst door etaoin

Je hebt inderdaad gelijk. Ik doelde ook op windows systemen.

Back