M-AUDIO AUDIOPHILE 2496 of The E-MU 0404

Overigens om even een proging te trachten toch een topic gerelateerde post te maken.

Ik heb ook een audiophile 24/96 en de kaart is rocksolid!! Het enige wat ik momenteel mis is het een en ander aan I/O's maar voor de rest raad ik iedereen deze kaart aan.

Origineel geplaatst door lifeforms
Yeah, deze thread is eindelijk op gang gekomen!! Overwegend Audiophile dus... beter dat ik nog niet had besteld. Dank dank en meer meningen zijn welkom...

ik zeg : E-Mu....klinkt beter (volgens veel bronnen op het internet) en is veel flexibeler dankzij de software die dr bij zit...

Origineel geplaatst door dione
ik zeg : E-Mu....klinkt beter (volgens veel bronnen op het internet) en is veel flexibeler dankzij de software die dr bij zit...

Heb je ook een paar van die bronnen voor ons en zijn die bronnen betrouwbaar (zoals in een andere thread gezegd, niet toevallig door E-mu gesponsorde reviews?)

Origineel geplaatst door Mikula
Heb je ook een paar van die bronnen voor ons en zijn die bronnen betrouwbaar (zoals in een andere thread gezegd, niet toevallig door E-mu gesponsorde reviews?)

alle reviews in alle bladen worden gesponsord! minister donner is eigenlijk een alien die hier op een scout-mission is voordat de grijzen de aarde overnemen! hee wat zie ik daar? zwarte helicopters?!?!?! ik ben weg!

Origineel geplaatst door Mikula

ach...heb het ergens eens gelezen op Gearslutz.com,een onafhankelijk testje ergens anders,volgens mij ook in de SOS....sorry,maar ik bewaar niet alle links naar paginas en bladen die ik toevallig lees....

overigens was dit al langer bekend hoor....die E-Mu kaarten klinken veels te goed voor het geld wat ze kosten,veel mensen denken : 'het is goedkoop,dan zal het wel niks zijn'....maar dat gaat in dit geval niet op...als die driver-problemen niet zo veel mensen afschrokken,zouden ze waarschijnlijk nog veel meer verkocht worden...

overigens zijn de verschillen in kwaliteit erg klein tegenwoordig....daarom kun je beter kijken naar wat je met een kaart wilt en wat je er mee kunt....

Origineel geplaatst door olafmol
alle reviews in alle bladen worden gesponsord! minister donner is eigenlijk een alien die hier op een scout-mission is voordat de grijzen de aarde overnemen! hee wat zie ik daar? zwarte helicopters?!?!?! ik ben weg!

:kont:.

Volgens mij maakt de fabrikant niet zoveel uit maar zijn de gebruikte chips en chipsets belangrijker, en die zijn nog wel eens van dezelfde fabrikant voor verschillende kaartmerken... Dat is volgens mij dus ook belangrijker om naar te kijken...

Daarnaast, als je zoals ik alles binnen het digitale domein houdt, dan maken de I/O's je muziek niet 'anders'/beter... je krijgt alleen een eerlijkere sound als je ook goede monitors hebt etc. en je zou dan beter moeten kunnen afmixen.

De content op de soundcardsite van mij is (helaas :D) niet gesponsord hoor. Ik krijg helaas ook geen kaarten thuisgestuurd om uit te proberen enzo... hmmm, ik doe iets verkeerd ;)

Back