newbee softsynths

vincentd

Nieuwkomer
heyde dudes,

Ik ben wat softsynts een absolute newbee.. ik heb me laten vertellen dat de softsynts van tegenwoordig bijna net zo goed zijn als de hardware matige synts. Ik heb altijd vette hardtrance gemaakt en wil dit graag eens proberen te doen met softsynts... Maar kweet echt niet waar ik moet beginnen. Ik heb een acces virus staan en ben op zoek naar ee n soortgelijke plugin om een beetje te vergelijken. Ik heb Battery zaterdag bij feedback gekocht en die klinkt wel stijl...

kan iemand me helpen hiermee???
thx 4 now

Ik zal dan maar de eerste zijn om het te zeggen: vanguard van refx. Deze heb ik destijds € 80 betaald maar is z'n geld zeker dik en dubbel waard. De presets zijn vooral trance/dance geörienteerd.

Nog een aanrader (en gratis) is de Superwave P8 plugin: één van de Roland JP-8000 emulators. Ik vind niet zo direct de url maar "wie googled die vindt"!. Verder is er nog de Disco Dsp Discovery: een Nord Lead 2 emulator. Voor drums, snares en kicks moet je eens kijken naar Drumatic van E-Phonic.

Oja, zorg ervoor dat je een krachtige PC hebt, want die plugins vreten CPU resources.

Ik heb er nu een aantal geprobeerd, ben goed te spreken over de albino, maar laatste tijd werk ik veel met het
Korg Lecacy pakket.. als je verslaafd wilt raken aan synths, dan raad ik je die aan!

:D

Die vanguard is echt superstijl.... ik heb ff een demo gedownload... die gaak zekers kopen. 80 euries??? beter... thx. Voor andere gebruikers hier de link naar superwave P8.
http://home.btconnect.com/christopherg/main.htm

Ik heb m nog niet geprobeerd maar dat gaak vandaag nog ffies doen. Ik heb net 2 weekies een nieuwe pc... Dus met de power zou t goed te doen moeten zijn. Ik heb na het lezen van de forum ook goede recenties gelezen over absynth. Kzal ffies een demo zoeken en proberen. Voor de drums snares en kicks heb ik Battery gekocht. Die bevalt me zekeres wel. Maar kga drumatic zekers ffies proberen. de VSTi's zijn zekers wel beter geworden dan 4 jr geleden:okdan:

@eye-con;
albino en korg legacy pakket gaak zoeken en proberen.... trie b4 buy :P overal waar korg voorstaat kost gelijk de Hoofdprijs. Ik heb destijds de MS2000R (hardware) gekocht maar vind de prijs ten opzichte van z'n prestatie maar minimaal. Ben der niet zo over te spreken... maar goed, kga nu is kijken wat de softsynts van tegenwoordig kunnen en ben er tot nog toe redelijk over te spreken... Vooral vanguard is superstijl

Thx 4 the tips :d

idd, je betaald de hoofdprijs, maar het is ook een pakket met meerdere-synths-in-één. De mogelijkheden lijken eindeloos, wat ook weer niet echt bevorderlijk is voor de tijd die je in een nummer gaat steken, ben ik inmiddels achter.

Het is wel een perfect apparaat om je eigen stijl mee te ontwikkelen. De superwave p8 is ook leuk, maar vind m een btje uitgemolken... de vangaurd zitten idd ook hele mooie geluiden in, ook zeker goed te gebruiken en de prijs vergeleken met de Legacy is enorm natuurlijk.

Die battery bevalt je die goed ? en mag ik vragen wat je daar voor betaald hebt?

grtz!

Ik heb der 199 euries voor neer moeten tellen. Maar das tie zekers waard. de legacy heb ik nog niet kunnen vinden, maar als ik zo is lees ben je der enorm over te spreken:D . Ik heb ook bij feedback gekeken op de site om te kijken wat ze kosten, maar kon m niet vinden op de site. Weet jij wat tie kost??

(De MS2000R heb ik gisteren trouwens verkocht aan Dj Dym, ook een gebruiker van dit forum. )

Origineel geplaatst door vincentd

(De MS2000R heb ik gisteren trouwens verkocht aan Dj Dym, ook een gebruiker van dit forum. )
:D :okdan: :okdan:

Origineel geplaatst door vincentd
Ik heb der 199 euries voor neer moeten tellen. Maar das tie zekers waard. de legacy heb ik nog niet kunnen vinden, maar als ik zo is lees ben je der enorm over te spreken:D . Ik heb ook bij feedback gekeken op de site om te kijken wat ze kosten, maar kon m niet vinden op de site. Weet jij wat tie kost??

wat het legacy pakketje kost zo'n 500 euro! Klinkt wel heftig! Maar hoe krachtiger de sounds hoe meer cpu zo'n softsynth nodig heeft! M.a.w. als je een pc met een processor van 2,0 ghz dan heb je met de legacy aan toch al gauw dik 50% in gebruik van je processor, dus bedenk je alvorens zo'n pakket aan te schaffen. De DSP vreet ook enorm! Met het gevolg dat je computer aardig labiel wordt! En jij ook, kijk eens naar een dsp kaart van creamware ofzow! Ik ga iig deze week een nieuwe processor aanschaffen en gelijk overclocken! alleen bij een 4,0ghz worden dit soort pakketjes echt een genot om mee te werken dan kan je aardig layeren en voices knallen! Maar bouncen is een optie alleen ben ik daar niet zo'n voorstander van!

suc6

ik draai mijn lecagy op een laptop van 4 mhz, en dat werkt perfect... latency van je audio instellingen iets verhogen, dat scheelt enorm... (ook op tijd weer terugzetten anders ga je op zoek naar problemen die er helemaal niet zijn.. STUPID ME :confused: :eureka: )

maar er zit idd een hele krachtige sound in en je kan er gewoon mee knallen, kan er wel veel over gaan zeggen maar dat is niet nodig, KNALLEN MET DAT APPARAAT :D:halleluja :halleluja :halleluja :doei: :okdan: :okdan:

ik werk op een amd 3000+ met 512 mb ram (er wordt binnenkort 2x 512 mb bijgestoken, yiha) en zonder dsp kaarten en mijn legacy vreet niet zoveel.

ik heb soms wel 4 of 5 legacy synth's in 1 cubase project zonder enige probleem. Met een albino of een minimoog V moet ik dat niet proberen.

maar veel hangt ook af van hoe uw pc afgesteld is, als ik muziek maak staat al de rest (incls virusscanner, anti trojan/spyware stuff en firewall) af en hang ik niet meer aan het net. Ook achtegronden op uw bureaublad, themes, msn, ea vreten cpu en ram, vergeet dat niet. Ook uw soundcard doet veel, een asio compatibele soundcard geeft u veel meer resources dan een simpele consumer kaart zoals van creative of terratec.

Ja, ik heb tot nog toe weinig problemen...... Een laptob van 4 ghz???? das een nieuwe voor mij, kheb net een nieuwe laptob en die zijn der echt nog niet over de 2,5 ghz heen... typefoutje misschien??? maar als ik met een projeccie bezig ben doe ik ook ffies MS config en sluit ik alles af wat er afgezet kan worden.... ff rebootten en klaar.... Qua computer denk ik dat tie wel oke is...M'n desktop is een Pentium 3,0 ghz pc en heb 1,5 GB aan geheugen, 80 GB HD. M'n geluidskaart is een Terratec Prodcucer en die bevalt goed... Dus qua hardware zit t denk ik wel goed... Ik ben overigens niet zon voorstander van overklokken.... Ik ben daar een beetje voorzichtig mee.

Origineel geplaatst door waxx
ik werk op een amd 3000+ met 512 mb ram (er wordt binnenkort 2x 512 mb bijgestoken, yiha) en zonder dsp kaarten en mijn legacy vreet niet zoveel.

ik heb soms wel 4 of 5 legacy synth's in 1 cubase project zonder enige probleem. Met een albino of een minimoog V moet ik dat niet proberen.

maar veel hangt ook af van hoe uw pc afgesteld is, als ik muziek maak staat al de rest (incls virusscanner, anti trojan/spyware stuff en firewall) af en hang ik niet meer aan het net. Ook achtegronden op uw bureaublad, themes, msn, ea vreten cpu en ram, vergeet dat niet. Ook uw soundcard doet veel, een asio compatibele soundcard geeft u veel meer resources dan een simpele consumer kaart zoals van creative of terratec.

Nu intern geheugen van mij is 1024 dus dat is het ook niet, dan snap ik het niet helemaal meer. Gebruik ik dan te dikke sounds of te veel voices? Hoezo moet je dat overigens niet met de albino proberen die vreet bij mij weinig!

Ok mbt het ontzien van je processor heb ik dus even www.musicxp.net of iets in die richting geraadpleegt, dus dat zit wel goed of mijn bios is fucked up! en een simple kaart heb ik niet heb een rme kaart dus................

Back