Ik ga binnenkort het demootje van een bevriende band opnemen. Omdat ik zelf al heel lang met behoorlijk rot materiaal opneem, ga ik voor de gelegenheid meteen wat beter spul kopen.
Wat ik nodig heb:
1. een goede allround mic ...
... om piano, zang, gitaar en bass (via een versterker) op te nemen. Zelf zit ik te denken aan een Rode NT1000 of eventueel een AKG C 4000 B. Budget rond de € 400, maar liefst wat lager.
2. een preamp + limiter ...
... om het signaal te versterken en de pieken eruit te halen voor het de geluidskaart binnengaat. Hier weet ik dus echt niet wat aan te schaffen. Budget rond de € 300.
Iemand wat tips of advies?
Wat ik nodig heb:
1. een goede allround mic ...
... om piano, zang, gitaar en bass (via een versterker) op te nemen. Zelf zit ik te denken aan een Rode NT1000 of eventueel een AKG C 4000 B. Budget rond de € 400, maar liefst wat lager.
2. een preamp + limiter ...
... om het signaal te versterken en de pieken eruit te halen voor het de geluidskaart binnengaat. Hier weet ik dus echt niet wat aan te schaffen. Budget rond de € 300.
Iemand wat tips of advies?

Het is echt de bedoeling van een niveau hoger te gaan deze keer.

gehad heb (nu spreekt iemand uit ervaring!) is serieus echt niet klinkend als een mic van 1000 euro. En de mxl al helemaal niet.