[effect] Hoe maak ik deze reverb? (luister naar voorbeeld)

DJ Alwin

Nieuwkomer
Ik ben al een poosje bezig met een leuk trance nummer, nu zit ik net in de climax van het nummer maar de reverb die ik achter het synth-geluid wil hebben krijg ik maar niet voor elkaar. Ik heb al diverse freeware VST effects gebruikt...
Ik weet wel dat je een hoge Pre Delay moet instellen in je galm, maar de hoe je de galm zo op laat lopen zoals in het voorbeeld is me nog een raadsel.

In het voorbeeld bij deze post zit een stukje van Rank1, dat effect van de galm wil ik eigenlijk ook zo maken, heeft iemand enig idee met welk stukje software ik dit kan realiseren?

En het voorbeeld, ging even fout.

Attachments

• rank1-reverb-sample.mp3
    260,5 KB · Bekeken: 95
Hoi Alwin

Ook hier? :)

Dat is met side chain compression gedaan, er is hier wel veel te vinden op het forum.
Ik heb destijds meteen al op de chat van rank1 gezegd dat dit ook gewoon met ampenvelopes te tekenen valt in bijna elke host, maar sidechain is ook een oplossing dus ;)

valt me wel een beetje van je tegen hoor dat je dat niet weet }:| j/k

ampenvelope intekenen van de galm?

Maar sidechain is idd de key, een hele dikke bak reverb, en die vol laten wegduwen door het synth signaal.

Origineel geplaatst door Pjotr G
...Maar sidechain is idd de key, een hele dikke bak reverb, en die vol laten wegduwen door het synth signaal.

Oke, dat ik sidechain moet gebruiken is nu duidelijk, heb er vanavond al heel even mee geexperimenteerd. Met name met de Golden Uni-Pressor | GUP-1.

Ook heb ik namen horen vallen van: voxengo, crunchessor. Ervaring mee? en...wil je die delen? :okdan: Of misschien toch nog andere VST's?

Back