PCMCIA card voor Andromeda waar kun je die kopen?

reddog

Nieuwkomer
PCMCIA type I 2MB Memory-card voor Andromeda waar kun je die kopen?
Ik ben al bij allerlei zaken geweest maar geen succes.

heb de mijne ergens in Canada gekocht, gebruik de zoekfunctie eens.

zoek naar Pretec kaarten, de site van (IIRC) timatech in Canada is het beste EN goedkoopste zoniet enigste adres...

Zoek 's bij mensen die Cisco routers verkopen. In de 1600 serie gaan bijvoorbeeld ook PCMCIA geheugenkaarten (liggen er op mijn werk nog een paar met 4MB kaarten).

Staat die 2MB vast? Zoniet, dan kun je misschien ook gewoon een Type I Flash adapter gebruiken met daarin een ordinaire Compact Flash kaart. Dat gebruik ik ook in mijn DDX3216, die officieel ook alleen PCMCIA geheugenkaarten wil hebben.

Origineel geplaatst door etaoin
Zoek 's bij mensen die Cisco routers verkopen. In de 1600 serie gaan bijvoorbeeld ook PCMCIA geheugenkaarten (liggen er op mijn werk nog een paar met 4MB kaarten).

Staat die 2MB vast? Zoniet, dan kun je misschien ook gewoon een Type I Flash adapter gebruiken met daarin een ordinaire Compact Flash kaart. Dat gebruik ik ook in mijn DDX3216, die officieel ook alleen PCMCIA geheugenkaarten wil hebben.

Damn!! ik heb die 1600 vorige maand in de container geflikkerd.

Was dat kaartje dan ook bruikbaar voor bvb een NorgLead?

Volgens de A6 manual mag je ook kaarten van meer dan 2 Mb plaatsen, alleen worden ze dan beschouwd als een kaart van 2Mb. Misschien vergroot dit de keuze-mogelijkheden. Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd.

Succes

Origineel geplaatst door lcasei
Damn!! ik heb die 1600 vorige maand in de container geflikkerd.

Was dat kaartje dan ook bruikbaar voor bvb een NorgLead?

Heb zelf een kaartje uit een 1603 geprobeerd in me NordLead 2 maar het werkte niet.

bij thoman zijn die dingen 80 euro! belachelijk voor 2mb.... ik heb trouwens ook zo'n kaart nodig.....

Ik had zo'n adapter gekocht voor flash kaarten naar PCMCIA.
Maar het werkte niet met een 5v flash kaart.
En tegenwoordig kun je ook niets meer onder de 256Mb kopen in de winkel.
Dus ik hoop dat iemand nog een ouwe kaart ergens heeft.
Maar ben bang dat zoiets ook niet werkt.

Maar sysex dumps werkt ook goed hoor.

En tegenwoordig kun je ook niets meer onder de 256Mb kopen in de winkel.
Dus ik hoop dat iemand nog een ouwe kaart ergens heeft.
Maar ben bang dat zoiets ook niet werkt.

Ik vermoed dat behoorlijk wat mensen 8MB of 16MB CF bij hun digitale camera gekregen hebben,
die worden alleen nooit te koop aangeboden omdat iedereen denkt dat je er niks aan hebt.

Zit nu ook 128MB CF in mijn DDX. Totale overkill, want een volledige dump is geloof ik 16kB.

Origineel geplaatst door fuse
Maar sysex dumps werkt ook goed hoor.

Die extra soundbanks op zo'n kaartje heb ik toch absoluut nodig. Sysex is veel te omslachtig te gebruiken terwijl je een nummer aan het maken bent, voor backup werkt het redelijk (nogal traag ook).

Gebruik jij die bak wel ? :D

Origineel geplaatst door Toon
Die extra soundbanks op zo'n kaartje heb ik toch absoluut nodig. Sysex is veel te omslachtig te gebruiken terwijl je een nummer aan het maken bent, voor backup werkt het redelijk (nogal traag ook).

Gebruik jij die bak wel ? :D

Ik haat dumps! met die 2mb ruimte kan je tenmiste wat sounds kwijt die je idd snel en makkelijk kan op roepen....

Gebruik gewoon midiox hoor. Die kun je gewoon naast Cubase draaien.
Dat dingen dumpen of laden en hopla!

Maar cards is idd praktischer. Gebruik ik ook voor m'n XV.
Keuze tussen 80 euro voor een 2Mb kaart en 'moeilijk' doen lijkt mij duidelijk.
Dus als iemand nog een kaartje van een weinig Mb heeft rondslingeren. Ik houd me aanbevolen. :)

die kaartjes kun je gewoon kopen bij Nederland Muziek in Almere...de Alesis importeur....
zijn dezelfde kaartjes als in de Alesis QS serie gaan....

Lieve meneer Dione. Weet u ook ongeveer hoeveel ze daar kosten dan?

Back