Nieuwe Coldplay nr.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
'Speed of Sound' Dit nieuwe Coldplay nr. is geweldig gemixt.
Bas, begeleiding, pads, vocals, drums.
Wie heeft dit gemixt?
Het is imo een super nr.
:okdan:

:) Hij is inderdad erug vet.
maar uh geen idee wie het gemixed heeft.
of het waar is weet ik niet maar ik heb gehoord dat ze ontevreden waren over het album dat ze gemaakt hadden ( te expirimenteel) en dit nieuwe album in 1 maand hebben gemaakt!
over skilz gesproken!

Speed of Sound zit goed in elkaar ja. Wij gaan dit nummer a.s. zondag repeteren :) De producer van X&Y is Danton Supple. Brian Eno heeft op 1 nummer ook nog iets gedaan.

Album Credits. o.a.:

Carmen Rizzo - Computer Editing
Matt McGinn - Guitar
Mark Pythian - Computer Editing
Coldplay - Producer
Danton Supple - Producer
Michael Brauer - Mixing
Chris Athens - Mastering
George Marino - Mastering
Brian Eno - Synthesizer
Keith Gary - Pro-Tools

Zie http://www.dantonsupple.com/

Ja, Speed of Sound is een lekker nummer... en inderdaad mooi gemixed.

Toch hoorde ik van 't weekend het volledige album en die vind ik toch meer van hetzelfde..
Best aardig hoor, maar imo lang niet het niveau van U2 die ze schijnen te willen overtreffen.

Best aardig hoor, maar imo lang niet het niveau van U2 die ze schijnen te willen overtreffen.

But then again; U2 overtreft zichzelf ook al decenia nie meer.
Moeilijk.. ok. maar toch. nieuwe sjit klinkt inspiratieloos, tzelfde hep ik un beetje met de nieuwe coldplay nummers.

en wat Brian Eno betreft; hij had beter nog wat energie in eigen werk kunnen steken.
vind ik.....

Origineel geplaatst door trigg
Ja, Speed of Sound is een lekker nummer... en inderdaad mooi gemixed.

Toch hoorde ik van 't weekend het volledige album en die vind ik toch meer van hetzelfde..

Ja.. ik zat vanmorgen nog naar Coldplay the luistern en het viel me op dat die nummers eigenlijk in een vast 'stramien; geschreven zijn.. waardoor het eigenlijk onmogelijk is om ze niet 'mooi' te vinden. (Vandaar ook mijn initiele reactie :) : )De associatie die ik krijg telkens is 'lekker makkelijk scoren' , don;'t flame me for that. Maar wel retegoed geproduceerd- waaruit blijkt dat de final mix toch vaak de doorslag geeft.

Maar heck- toch wel een puberaal bandje eigenlijk. Maar ik zou de studio wel eens van binnen willen zien.

:duivels: :yamaha:

Origineel geplaatst door Sjaak
Speed of Sound zit goed in elkaar ja. Wij gaan dit nummer a.s. zondag repeteren :) De producer van X&Y is Danton Supple. Brian Eno heeft op 1 nummer ook nog iets gedaan.

Album Credits. o.a.:

Carmen Rizzo - Computer Editing
Matt McGinn - Guitar
Mark Pythian - Computer Editing
Coldplay - Producer
Danton Supple - Producer
Michael Brauer - Mixing
Chris Athens - Mastering
George Marino - Mastering
Brian Eno - Synthesizer
Keith Gary - Pro-Tools

Zie http://www.dantonsupple.com/

dat is wel een impressieve lijst.

Ja.. ik zat vanmorgen nog naar Coldplay the luistern en het viel me op dat die nummers eigenlijk in een vast 'stramien; geschreven zijn.. waardoor het eigenlijk onmogelijk is om ze niet 'mooi' te vinden. (Vandaar ook mijn initiele reactie : )De associatie die ik krijg telkens is 'lekker makkelijk scoren' , don;'t flame me for that. Maar wel retegoed geproduceerd- waaruit blijkt dat de final mix toch vaak de doorslag geeft.

Ten eerste; ik ben geen Coldplay fan. Wel neem ik altijd de moeite om serieus naar dit soort muziek te luisteren (op goede monitors :) )
Muzikaal vind ik speed of sound niets bijzonders . Ik vind de laatste cd beter klinken dan de vorige, maar nog lang niet goed genoeg om diep onder de indruk te zijn.
Het is vooral -slim- geproduceerd, bijv. de 'warmte' in de mix wordt bij hun standaard gemaakt door de gigantische 'onopvallende' synthesizer partijen op de achtergrond. Tuurlijk is een goede methode, maar om het in elk liedje zo te doen...

Ik denk dat er nog veel meer uit te halen zou zijn , produktioneel en technisch gezien...

Origineel geplaatst door Tactic
Het is vooral -slim- geproduceerd, bijv. de 'warmte' in de mix wordt bij hun standaard gemaakt door de gigantische 'onopvallende' synthesizer partijen op de achtergrond. Tuurlijk is een goede methode, maar om het in elk liedje zo te doen...

Ik denk dat er nog veel meer uit te halen zou zijn , produktioneel en technisch gezien...

De songs zijn volgens een vast stramien ingedeeld en muzikaal gezien vaak heel simpel. Die "onopvallende synthesizer akkoorden" zijn daar een mooi voorbeeld van. Het klinkt soms zo simpel dat je denkt "dat kan ik zelf ook" maar doe het maar eens, produceer maar eens 10 nummers van dit niveau. De mensen achter Coldplay verstaan in ieder geval hun vak. Ik ben het er wel mee eens dat ze op een volgende CD eens over een andere boeg moeten gooien, want X&Y klinkt niet echt vernieuwend tov de vorige. Maar ja, commercieel gezien is Coldplay nu een kip met gouden eieren, dat verklaart eea ;)

Re: Nieuwe Coldplay nr.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
'Speed of Sound' Dit nieuwe Coldplay nr. is geweldig gemixt.
Bas, begeleiding, pads, vocals, drums.
Wie heeft dit gemixt?
Het is imo een super nr.
:okdan:

pardon???? goed gemixed???

Ik vind het een heel lekker nummer maar ontzettend slecht gemixed en gemastered.
Vorige week de cd gekocht en niet normaal af te draaien.
Ik baal echt als een stekker want je kunt er gewoonweg niet normaal naar luisteren zonder moe te worden van een overprocessed geheel.
Op sommige momenten hoor je zelfs de stem te schel worden.
Zo langzamerhand begin ik me werkelijk af te vragen of mensen op dat "niveau" nog wel oren aan hun hoofd hebben zitten.

Ik weet wel waarom je het zo lekker gemixed vind......het nummer zit heel goed in elkaar maar mixen kunnen ze niet.

Re: Re: Nieuwe Coldplay nr.

Re: Re: Nieuwe Coldplay nr.

Origineel geplaatst door Errol
pardon???? goed gemixed???

Ik vind het een heel lekker nummer maar ontzettend slecht gemixed en gemastered.
Vorige week de cd gekocht en niet normaal af te draaien.
Ik baal echt als een stekker want je kunt er gewoonweg niet normaal naar luisteren zonder moe te worden van een overprocessed geheel.
Op sommige momenten hoor je zelfs de stem te schel worden.
Zo langzamerhand begin ik me werkelijk af te vragen of mensen op dat "niveau" nog wel oren aan hun hoofd hebben zitten.

Ik weet wel waarom je het zo lekker gemixed vind......het nummer zit heel goed in elkaar maar mixen kunnen ze niet.
Hm.. inderdaad het geheel klinkt nogal schel. In een nogal onaangenaam gebied eigenlijk.
Maar ik had het toch een beetje over het geheel als compositie en 'de mix' niet zozeer de klank kwaliteit (spectrum). En als een nr. lekker klinkt dan wen ik er wel aan op gegeven moment..

Maar misschien moet je Coldplay benaderen en huren ze je wel in voor hun nieuwe album ..:okdan:

Re: Re: Re: Nieuwe Coldplay nr.

Re: Re: Re: Nieuwe Coldplay nr.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Hm.. inderdaad het geheel klinkt nogal schel. In een nogal onaangenaam gebied eigenlijk.
Maar ik had het toch een beetje over het geheel als compositie en 'de mix' niet zozeer de klank kwaliteit (spectrum). En als een nr. lekker klinkt dan wen ik er wel aan op gegeven moment..

Maar misschien moet je Coldplay benaderen en huren ze je wel in voor hun nieuwe album ..:okdan:

Begrijp me niet verkeerd, de compositie zit heel goed in elkaar en ik vind het ook een erg lekker nummer.
Normaal interesseerd het me nooit hoe iets klinkt behalve als het moet. Ik ben geen audiodebiel.
Maar in dit geval is het hele album overprocessed en daardoor vermoeiend om naar te luisteren.
Als voorbeeld, ik kan de hele dag naar sergio mendes - brasileiro luisteren zonder dat ik er moe van wordt.
Het album van coldplay daarentegen geeft mij na zo'n 5 nummers het gevoel dat ik even naar buiten moet of zo.

Grappig dat je het hebt over het feit dat ik ze zou moeten benaderen.
Een maandje geleden ben ik door een engelse producer benaderd om een proefmastering te doen voor de lead zanger van Zero7. Hij vertelde me dat ze ontzettend balen van het geluid van grote masteringhuizen als metropolis en ook sterlingsound.
Houdt er wel rekening mee dat als je bij sterlingsound mastered je een slordige 7000,- dollar kwijt bent en bij metropolis een slordige 3000,- voor een dagje masteren.
Guess what...... ze hebben unaniem uit 5 proefmasteringen gekozen voor ons.

Dus wie weet.8)

Speed of sound ligt qua compositie in ieder geval lekker in mijn gehoor al zou het evengoed een track van Keane geweest kunnen zijn. De thema'tjes zijn eenvoudig maar in eenvoud eigenlijk toch wel heel mooi i.m.o.

LOL @ Errol
Ik las net ff masturberen. Mgoed (genoeg zinloze informatie, ik weet ziek in hoofd enzow).

Wel goed nieuws natuurlijk.

Coldplay wordt wel gehyped op't moment. Misschien wel teveel. Niet dat dit uitmaakt voor de muziek.

Origineel geplaatst door fuse
LOL @ Errol
Ik las net ff masturberen. Mgoed (genoeg zinloze informatie, ik weet ziek in hoofd enzow).

Wel goed nieuws natuurlijk.

Coldplay wordt wel gehyped op't moment. Misschien wel teveel. Niet dat dit uitmaakt voor de muziek.

Elke groep die een nieuw album uitbrengt krijgt meer aandacht.
Vrij normaal lijkt me..................,behalve dan dat "ff masturberen" verhaal. Dat kan ik ff niet volgen.8)

Of bedoelde je dat je dat op de muziek van coldplay doet?8)

Ik denk dat de rol van compressie en limiting een veel te grote rol speelt in (pop)muziek tegenwoordig. Ik denk dat wat eq om de puntjes op de i te zetten vaak al genoeg is. Dynamiek zou juist tegenwoordig geen probleem moeten zijn, en dat is wat op 1 of andere manier niet meer voor mag komen.
Hoe vaak heb je dynamisch wat aan te merken op een plaat.. en hoe vaak op de filtering.. :confused: .........

Leuk voorbeeld:
Ik ben bezig met een italo plaat, dynamiek is vooral voor italo erg belangrijk om het wat te laten knallen (de drums).
Een collega technicus hoorde 1 van de nummers, en vroeg meteen waarmee ik gecompressed had.
Nergens mee dus..... Grappig dat dynamiek blijkbaar tegenwoordig met compressie verward wordt

Mastering betekent tegenwoordig vaak : Hoe krijg ik een liedje zo hard mogelijk zonder vervorming..

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Tactic
Ik denk dat de rol van compressie en limiting een veel te grote rol speelt in (pop)muziek tegenwoordig. Ik denk dat wat eq om de puntjes op de i te zetten vaak al genoeg is. Dynamiek zou juist tegenwoordig geen probleem moeten zijn, en dat is wat op 1 of andere manier niet meer voor mag komen.
Hoe vaak heb je dynamisch wat aan te merken op een plaat.. en hoe vaak op de filtering.. :confused: .........

Leuk voorbeeld:
Ik ben bezig met een italo plaat, dynamiek is vooral voor italo erg belangrijk om het wat te laten knallen (de drums).
Een collega technicus hoorde 1 van de nummers, en vroeg meteen waarmee ik gecompressed had.
Nergens mee dus..... Grappig dat dynamiek blijkbaar tegenwoordig met compressie verward wordt

Mastering betekent tegenwoordig vaak : Hoe krijg ik een liedje zo hard mogelijk zonder vervorming..

Ja en nee. Je kunt muziek best hard laten klinken terwijl je toch het gevoel hebt dat er dynamiek is.
Maar de meeste mastering engineers weten absoluut niet hoe ze dat voor elkaar kunnen krijgen.
Met alle respect voor veel van mijn collega's, ze weten misschien alles over technische snufjes maar uiteindelijk vaak niets
over hoe je een goed geluid tot stand kan krijgen en hoe iets zou kunnen klinken.
Het is echt belachelijk dat hier in nederland en ook in engeland nog steeds dezelfde "mastering engineers" dit soort klussen krijgen.

Het vervelende is dat ze denken dat ze het wel weten en dat komt, volgens mij, vaak doordat artiesten en/of producers er niets van "durven" te zeggen of ook geen oren aan hun hoofd hebben.
Vaak heeft dat met vriendjes politiek te maken en ook vaak omdat technici/producers ook ontzettend lopen te klooien en zelf daardoor ook niet horen wanneer iets goed klinkt.

Ik heb een paar maanden geleden een nederlands-talige band moeten masteren.
Ze hadden alles gemixed met een ssl tafel vertelden ze trots.
Eerst dacht ik dat ze een grapje maakten maar ze waren er heel serieus over.
Als ze me hadden verteld dat het thuis met een pc'tje was gedaan en eigenlijk, qua mix, nog niet af was had ik het eerder geloofd.

Daar komt ook nog eens bij dat tegenwoordig iedereen met een computer wel een "mastering programma" heeft en na de " preset - loud" ingeladen te hebben denken ze dat ze kunnen masteren.

Neem het maar van mij aan, als er op dit moment iets is wat er wordt onderschat buiten mixen om, dan is het wel mastering. Maar ja, we leven in een tijdperk waarin mp3 de boventoon voert.

Origineel geplaatst door Errol

Daar komt ook nog eens bij dat tegenwoordig iedereen met een computer wel een "mastering programma" heeft en na de " preset - loud" ingeladen te hebben denken ze dat ze kunnen masteren.

Neem het maar van mij aan, als er op dit moment iets is wat er wordt onderschat buiten mixen om, dan is het wel mastering. Maar ja, we leven in een tijdperk waarin mp3 de boventoon voert.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back