MC 505 en software

Xtal

Nieuwkomer
Yo,
Ik heb zopas een MC 505 gekocht en vraag me af welke software er het beste bij past.
Ik heb momenteel FL Studio en het is vooral de bedoeling om live (voorlopig vooral op mijn kamer muziek te maken=) )
muziek te maken.

je kan met de mc op zich al weg,
maar eender welk sequencing pakket zou je daar nog kunnen aan hangen.
floops is een vrij uitgebreid totaalpakket,
maar ook cubase, logic,........ kun je er bij nemen.

Er is ook ergens edditing software te vinden specifiek voor de 505.

gebruik vooral ook eens grondig de zoekfunctie op dit forum!
hier is massa's en massa's goeie info te vinden, maar je moet er wat tijd in
steken om het één en het ander te bekijken.
Doe dat, en je wordt al heel snel, heel wat wijzer! :okdan:

FL is indd vrij compleet maar ik vraag me af of er geen programma is dat handiger is om live te gebruiken
want dat lijkt me met FL toch niet echt het geval.

gebruik vooral ook eens grondig de zoekfunctie op dit forum!

Had ik al gedaan ;) en ik heb veel gevonden over de MC en software
maar nog altijd geen antwoord op mijn "probleem".

Elke sequencer zal met de MC 505 werken! Het is maar wat jij verkiest..

jouw probleem heeft ook veel randinfo nodig. je moet eigenlijk info gaan zoeken over sequencers geloof ik, software sequencers. persoonlijk weet ik niet hoe je met floops live moet gaan werken, maar het is best mogelijk. Je kan bvb ook Reason gebruiken en triggeren vanuit je mc505. ik dacht dat reason geen midi uitstuurt. dus kun je het niet als sequencer op zich gebruiken (don't shoot me if I'm wrong)

je kan in floops alles programmeren, en dan gewoon loops aan en uit zetten, is ook een mogelijkheid.

écht live is een pc nooit, tenzij je er een fijne controler aanhangt, dan verandert dat gevoel toch wel.

hmmmm ok.
en wat voor een controller bedoel je dan? voorbeelden?
(het is allemaal nogal redelijk nieuw voor mij 8o) )

Alvast bedankt.

lees, lees en lees, en lees nog! en als je dan klaar bent, nog lezen :)

spit dit gehele forum uit!!
(heb ik ook gedaan, grondig, helpt echt :) )
voor gear, bekijk:

www.vintagesynth.org
www.gearjunkies.com
www.harmonycentral.com

(allerhande gear: software, synths, sequencers en... tromgeroffel... ook midicontrollers)

neem dit door en een wereld zal voor je open gaan.

een midicontroller is een toestel dat midi-signalen uitzend en dus iets anders aanstuurt.
in dit geval zouden we er fruityloops mee laten aansturen.

uw mc505 bevat toetsen en knopjes, en is perfect als midi-controler te gebruiken.
handleiding er bij nemen, kabeltje kopen voor aan de pc te hangen, software installeren,
instellingen in fruity, en weg ben je!!

No problem.
Die drie sites, plus deze, kunnen je mits geduld, wat gericht zoek en leeswerk veel verder helpen.
En als er nog iets is, kun je altijd hier een vraag neerpoten. Er zal wel altijd iemand zijn die
je een duwtje in de goeie richting zal geven :)

Verder... weet ik niet wat voor muziek je wil maken eigenlijk, of je nog spulletjes hebt naast je mc505,
en wat je met je groefdoos zelf al allemaal uithaalde. kan interessant zijn om weten :)

Back