Speedy J geeft 5.1 live set op 5 Days Off

natuurlijk kennen we die albums... maar we hoeven toch niet allemaal elke keer als jij gelijk hebt te posten dat dat zo is? ... anders zou ik 5400 posts extra achter m'n naam hebben staan want jij hebt toch altijd gelijk. :D

Wie het hardste schreeuwt heeft gelijk, maar dat ter zijde --->>

Ik wil graag naar Speedy J met zijn 5.1 sound, maar waar moet ik dan een kaartje voor kopen? Ik kan niet echt info vinden over waar en wanneer, misschien dat iemand mij hier mee kan helpen?

Bedankt!

Mag iemand me toch nog even uitleggen hoe zo'n 5.1 feest werkt...
De sweetspot is namelijk betrekkelijk klein en hoe zit het met latency tussen alle speakers??

ja, ik vraag me dit ook af, je kunt een zaal nooit helemaal 'afdekken' met 5.1, bij de bar (altijd een goede plek om te staan :P ) of rechts in de zaal klinkt dan weer heel anders, de beste optie is met z'n allen in het midden van de zaal gaan staan.
wel een zeer vernieuwend concept, die jochem is goed bezig

Origineel geplaatst door spdk
Wie het hardste schreeuwt heeft gelijk, maar dat ter zijde --->>

Ik wil graag naar Speedy J met zijn 5.1 sound, maar waar moet ik dan een kaartje voor kopen? Ik kan niet echt info vinden over waar en wanneer, misschien dat iemand mij hier mee kan helpen?

Bedankt!

http://www.5daysoff.nl/ticketinfo.htm

Lijkt me wel lachen, relaxed voor de bass uitrennen!

Ik heb het over bassdrums (sorry) en die zijn bij mij echt niet mono, mono!

Wist al een tijdje dat Jochem met 5.1 surround bezig is, daarom heb ik ook z'n DDA tafel overgenomen (omdat die nou eenmaal niet uitgerust is met dat soort features) Heb alleen gehoord dat het niet zo goed gaat met Jochem?! Kan ik me ook wel lichtelijk voorstellen als je 3 keer de wereld rond gaat in 3 weken?!!! :halleluja
Ben iig zeker aanwezig!!! :P Jochem Paap is voor mij absoluut 1 van mn grootste inspiratie-bronnen!
Wat die gozer elke keer weer neer zet is in mijn ogen regelrecht verbluffend!!!
En daar "MOET" je gewoon respect voor hebben! Ben zeer benieuwd naar deze 5.1 surround gig! Maar ik weet eigenlijk nu al dat ik compleet van patje los ga!!! :D

peace...

Re: Speedy J geeft 5.1 live set op

Re: Speedy J geeft 5.1 live set op

Origineel geplaatst door Yawgmoth
5.1 surround met optreden van Speedy J en Richard Devine in Paradiso:

5.1 is een formaat dat bestaat uit een speakeropstelling bestaande uit vijf speakers rondom de luisteraar en een subwoofer voor effecten in het laag. Voor muziek opent een surround opstelling veel nieuwe mogelijkheden, zowel als in compositie als in geluid. Speedy J over zijn 5.1 surround set tijdens 5 Days Off: “Ik heb me de laatste twee jaar beziggehouden met het onderzoeken van de mogelijkheden. Voor 5 Days Off heb ik een set samengesteld waarin verschillende benaderingen aan bod komen. De set is daarom behoorlijk gevarieerd en experimenteel van karakter. De muziek is onder andere tot stand gekomen met behulp van software die in samenwerking met Telco Systems is ontwikkeld.” Ook in Paradiso diezelfde avond: Cristian Vogel, Amon Tobin, Luke Vibert, Mark Broom en Autechre, die dit festivalseizoen naast 5 Days Off alleen op Roskilde en Glastonburry staan.

verdere info: http://partyflock.nl/news/5099.html

Even zonder dollen. :D Ik zie speedy-j samen met chris liebing op zondag 17 juli staan in de melkweg! Tijdens 5 days off.
Maar deze set zie ik nergens aangekondigt?! Wanneer is deze gig samen met richard devine? en in paradiso?
ik kan er echt geen hol over vinden?! =( please help, want ik moet er naar toe!!! :dj:

thanx...

Re: Re: Speedy J geeft 5.1 live set op

Re: Re: Speedy J geeft 5.1 live set op

Origineel geplaatst door Cisco
Even zonder dollen. :D Ik zie speedy-j samen met chris liebing op zondag 17 juli staan in de melkweg! Tijdens 5 days off.
Maar deze set zie ik nergens aangekondigt?! Wanneer is deze gig samen met richard devine? en in paradiso?
ik kan er echt geen hol over vinden?! =( please help, want ik moet er naar toe!!! :dj:

thanx...

Check: http://www.5daysoff.nl/programma.htm , is hellaas nog niet helemaal up to date :

PROGRAMMA SCHEMA:
DAY 1: woensdag 13 juli
MELKWEG: Jamie Lidell (live) / Mocky (live) / Mouse On Mars (live) / Mu (live) / Tiga
PARADISO: BJ Cole (live) / Cut Copy / DJ Hell

DAY 2: donderdag 14 juli
MELKWEG: avondprogramma - LCD Soundsystem (live)
nachtprogramma - Akufen (dj set) / Marc Houle (live) / Richie Hawtin (live) / Troy Pierce
PARADISO: Zeer bijzonder programma met Autechre (live) e.v.a. Binnenkort wordt meer bekend gemaakt.

DAY 3: vrijdag 15 juli
MELKWEG: Lopazz (live) / Miss Kitten vs. The Hacker / Vitalic (live) / Whitey (live) / Marco Passarani
PARADISO: Gilles Peterson & MC Earl Zinger / Jaga Jazzist (live) / Wunmi (live)

DAY 4: zaterdag 16 juli
MELKWEG: Elephant Power / Kano (live) / M.I.A. (live) / Roll Deep (live)
PARADISO: Fischerspooner (live) / Hot Chip / Tiefschwarz

DAY 5: zondag 17 juli
HEINEKEN MUSIC HALL: Blackstrobe (live) / Darren Price / Underworld (live)
MELKWEG: Chris Liebing vs Speedy J / James Holden / Michael Mayer / Nathan Fake (live)

DOORLOPEND PROGRAMMA
NEDERLANDS INSTITUUT VOOR MEDIAKUNST: tentoonstelling, dagelijks van 13:00 tot 23:00 uur en elke avond (va. 17:00 uur) enkele performances.
MELKWEG – OUDE ZAAL: vier kunstenaars onder leiding van Jan St. Werner (Mouse On Mars) realiseren gedurende vijf dagen een bijzonder kunstproject waarbij iedere avond een apart thema heeft, zowel muzikaal als visueel.

Binnenkort zullen meer namen bekend gemaakt worden. Ook volgt er meer informatie over de doorlopende programma onderdelen.

Richie Hawtin is ook goed bezig met 5.1:

http://www.djbroadcast.nl/news/news...pioniert_transition_mixen_op_nieuw_album.html

"In september verschijnt het nieuwe mix-album, DE9: Transitions, van Richie Hawtin. De plaat verschijnt via Hawtin's eigen label Minus (verspreid door door het Engelse technolabel Novamute) en zal leverbaar zijn als CD en als DVD, zowel in standaard stereo als in 5.1 Surround Sound.

Op DE9: Transitions pioniert Hawtin een nieuwe manier van mixen, door hemzelf 'transition' (overgang) genoemd. Nieuwe studio apparatuur maakt het mogelijk om ook te mixen op orientatie in de ruimte, waardoor de luisteraar de muziek op een nieuwe, afwijkende wijze ondergaat die vergelijkbaar is met het 5.1 Surround Sound systeem, waarmee o.a. Amon Tobin al experimenteert in zijn DJ-sets. Het resultaat is dat de luisteraar als het ware in het geluid zit en meer diepte ervaart.

Hawtin zal DE9: Transitions voor het eerst in 5.1. Surround Sound laten horen tijdens twee avonden, donderdag 16 en vrijdag 17 juni, op het Sonar Festival in Barcelona."

Back