Speedy J geeft 5.1 live set op 5 Days Off

Ik heb me best goed vermaakt in de Paradiso afgelopen donderdag..
Het geluid stond inderdaad vooral in het begin van de avond te hard.
Speedy J vond ik een beetje tegen vallen.. Dat was meer filmmuziek zonder beelden.. Af en toe gooide hij er het van hem bekende stampwerk in, maar dit had hij van mij veel vaker mogen doen..
De 5.1 set van Richard Devine daarentegen vond ik een heel stuk interessanter.. Een stuk dansbaarder ook.. Jammer alleen dat je voor het beste geluid inderdaad onder het podiumpje moest gaan staan waarop de beste meneer zijn ding stond te doen. Verder was het vanuit die positie wel indrukwekkend..
De set van Autechre en SND (dacht ik) vond ik hier veel beter dan wat ze laatst in de Effenaar in Eindhoven hebben neergezet. Meer melodie en een aantal herkenbare stukken van het nieuwe album..
In de kleine zaal vond ik het veel te druk en te heet en kleffe mensen tegen me aan.. Daar ben ik dan ook amper geweest..

Zaterdag ben ik naar de Melkweg geweest, nu met oordoppen, maar die had ik absoluut niet nodig.. Vooral omdat Dillinja niet op was komen dagen waardoor we eigenlijk ongeveer niet binnen in de Melkweg zijn geweest.. Ik ben blij dat donderdag zo vet was....

Origineel geplaatst door Zaaz
Vanavond hoop ik dat Chris Liebing de laatste kans aangrijpt om van deze 5 days off nog iets te maken (is persoonlijk natuurlijk).

Dat hoop ik ook, heb alleen nog geen kaartje :(
Ga het toch proberen of is het uitverkocht?

ik was er donderdag ook.. t geluid was idd superslecht in de grote zaal, de kleine zaal was daarentegen weer goed te doen. 't leek daar ook n stuk minder hard te staan, terwijl de dBmetertjes toch in beide zalen ongeveer 100 aangaven steeds. de bassen tijdens amon tobin stonden trouwens lekker hard; ik probeerde een sigaret te roken maar verslikte me constant vanwege de luchtdruk. om niet te spreken over wapperende neusvleugels ;)

autechre en speedy j vielen me zwaar tegen.. autechre teveel van 't zelfde (hoewel dat nu eenmaal is wat ze doen op het moment) en speedy j was me iets te langdradig. (hoewel ik opzich wel hou van beatloze soundscape achtige dingen, maar als je verwacht dat het beuken word is het een beetje een domper..)

verder was richard devine toch wel 't hoogtepunt. hij stond zichtbaar te genieten terwijl ie de zaal in stukjs scheurde.. en bij hem kwam 't surround ding ook goed uit de verf. amon tobin was ook tof.. op t eind draaide ie nog wat drum&bass om de voetjes van de vloer te doen..

in de kleine zaal was 't de hele avond feest.. funckarma, christian vogel en luke vibert waren allen tof! zelfs de dj vond ik nog leuk daar ;)

al met al zeer okee. volgende keer oordoppen meenemen. ;)

overigens: 5 days off staat nogal in de belangstelling (inclusief verslag op radio 3 enzo), dan kun je er vaak op rekenen dat het stikt van de 'dagjesmensen' (zoals in de melkweg) die n beetje gaan zitten lullen ipv het leuk maken..

Net terug van Underworld.

Was vet!

Niet dat ik nu helemaal ondersteboven was want verrassen kunnen ze je na al die jaren niet meer maar die gasten hebben gewoon zo veel moois gemaakt dat ik van ze blijf houden.

Ergens midden in hun set kwam er een breakbeat/D&B plaat met een hele zwoele Underworld Arpeggio langs waarbij ik me echt wederom begon af te vragen hoe en waar zij hun drums mee programmeren. Is there anyone who knows?

In ieder geval heb ik een toffe avond gehad!

Kaartjes trouwens vandaag nog gewoon via marktplaats gekocht:)

Collabs session gisteren Chris Liebing Vs Speedy J was hemels!!! :{

Was inderdaad een superfeest. Vette techno en een geweldige sfeer. Het dak ging eraf en Speedy J en Liebing wisten ook van geen ophouden, en zijn veel langer doorgegaan dan de bedoeling was.

Origineel geplaatst door Ensemble
Net terug van Underworld.

Was vet!

Niet dat ik nu helemaal ondersteboven was want verrassen kunnen ze je na al die jaren niet meer maar die gasten hebben gewoon zo veel moois gemaakt dat ik van ze blijf houden.

Ergens midden in hun set kwam er een breakbeat/D&B plaat met een hele zwoele Underworld Arpeggio langs waarbij ik me echt wederom begon af te vragen hoe en waar zij hun drums mee programmeren. Is there anyone who knows?

In ieder geval heb ik een toffe avond gehad!

Kaartjes trouwens vandaag nog gewoon via marktplaats gekocht:)

ik was er ook natuurlijk! Met een groep van ongeveer 20 fans van over de hele wereld (inlcusief eigen custom t-shirts :))
Vond vooral de eerste helft erg goed, mooi gemixt en geïmproviseerd. Tweede helft iets meer standaard tracks. Niet erg verassend idd, maar de drie nieuwe tracks die ze speelden klonken zeker goed. Die beats van die D&B plaat zijn zeker heel erg vet, vraag me niet hoe ze het doen. :)
Ook leuk dat ze nu met Darren Price weer als drietal de livesets doen. Wat wel jammer was waren de projecties, erg matig zeker vergeleken met hoe ze dat vroeger deden of met bijvoorbeeld de huidige Chemical Brothers optredens. De grote groene laser blijft leuk natuurlijk.

Hoe verzínnen ze het om het op een ZONDAGAVOND te plannen..... Mijn God!

Affijn, heb me zéker weer vermaakt!! Was niet hun beste set, maar errug lekker!

King of Snake (het nummer ;) ) was tochwel een toppertje, samen met pearls girl..

Paar nieuwe tracks gehoord en ja, zeker wel aardig!

:( Alleen waarom geen 'Moaner'.......

Back