MIDI-to-CV doos(jes)

Status
Please reply by conversation.

etaoin

Brodgar Tech
Omdat ik nu "opeens" twee analoge bakken heb staan wil ik eigenlijk wel een of twee MCV doosjes erbij hebben. Maar voordat ik die ergens bestel wil ik hier even vragen of iemand toevallig nog wat over heeft...

offtopic: zou dit de slechtst mogelijke zoekterm op dit forum zijn? MIDI geeft drie miljard hits en CV mag je niet op zoeken want dat is te kort :)

ik heb er niet een voor je, maar als je er geen tweedehands kan vinden en je schuwt het gebruik van een soldeerboutje niet, dan zou je de midi2cv kit van paia kunnen overwegen.
Hoef je alleen maar extra een adapter bij te kopen voor 20 euro, en je hebt meteen ook een voeding voor eventueel toekomstige modulaire synthmoduletjes8~ 8~ 8~

**klik voor paia**

Ik heb nog zo'n paia te koop: 150 euro,
alleen het frontje moet er nog op en de aansluitingen gesoldeerd,

ik heb er niet een voor je, maar als je er geen tweedehands kan vinden en je schuwt het gebruik van een soldeerboutje niet, dan zou je de midi2cv kit van paia kunnen overwegen

Nee, soldeerbout is geen probleem. Goed plan. Ik had al gekeken naar zelfbouw en had die paia al gezien. Had in eerste instantie echter alleen naar de prijs gekeken en niet naar het aantal cv en gate aansluitingen :D

Misschien dan maar gelijk zo'n FracRack erbij (kosten ook geen drol), dan kan ik nog 's wat moduletjes er achteraan bestellen ook... (of misschien gelijk maar, gezien de verzendkosten).

die paia is wel erg dope hoor :)
Ik heb er veel plezier van, vooral om

1 rare shit mee te freaken
2 lekkere synthgeluyiden te maken en dan weer te samplen
3 mijn drummachines doorheen te halen

etc....

de filters zijn moeilijk te controleren, vooral de resonantie, maar ze klinken wel errug lekker, en de osc's klinker lekker dik...
Er zitten ook lekker veel opties op de verschillende modules. Echt een goede instap in de analoge modulaire shitzzz. Ik ben nu verder aan het bouwen met ken stone modules. Leuke ontwerpen, en lekker goedkoop;)

Doepfer

Doepfer

heeft ook hele leuke kastjes voor weinig: de mc-4 b.v werkt prima met de axxe en de mono/poly..gefeliciteerd trouwens is momenteel mijn favoriet,erg leuk die dubbelle sync!Mc-4 kost 119 euro of zo in duitsland...maar je kunt er maar een synth tegelijk mee aansturen met een gate maar er zitten wel 3 extra cv's op voor b.v het filter of fm modulatie bij de mono/poly....ben ook wel benieuwd naar paia..ben nu zelf aan een 3osc. modulair begonnen en heb nu tijdelijk een oddyssey...ook leuk....:okdan: :okdan:

Ik stond inderdaad op het punt de MCV4 te bestellen, totdat ik door had dat die paia vier cv/gate outputs heeft. Dan kom ik op: midi2cv8 ($92.25) + FracRak kit ($25.75) - trafo ($4) + FrakRak ($18.75) plus nog wat losse dingen op zo'n $150 ex verzenden. Met verzenden denk ik $200. Als het goed is geen heffing (want losse onderdelen), maar wel BTW dus dat zal op 200 euro uitkomen. Da's ongeveer de prijs van twee MCV4's (wat ik ook minimaal nodig heb), maar dan heb ik wel al een FracRak staan waar weer extra modules in kunnen.

@RednoiZ: tja, meevallertje die M/P, en heel toevallig dat ik 'm vrijwel gelijk ergens kon ophalen.

shipping&handling kostte me voor de paia $38,10. Ik weet niet meer hoeveel invoerrechten en douanekosten ik moest betalen, maar ik heb nog wel moeten betalen aan de deur.

Er ontbraken een paar onderdeeltjes in de kit, maar die hebben ze me toen meteen (kostenloos uiteraard) nagestuurd. Erg vriendelijke lui bij paia.

Die efm kit heeft maar 1 keyboard cv en 1 gate, je kan er dus maar 1 synth meer aansturen. Small kit is alle onderdelen behalve het frontpaneel + belettering, potmeters, knoppen en jacks. Full kit is dus met.....Staat in het pdfje.
EFM kits zijn vaak niet foutloos en kan het een beetje pielen worden om ze werkend te krijgen, maar de bedenker/maker is erg behulpzaam, dus dat komt wel goed.
Deze is ook interessant: http://www.oakleysound.co.uk/polydac.htm Niet de goedkoopste maar aanzienlijk beter dan de paia en de efm. Deze kit is nu uitverkocht maar misschien es vragen of en wanneer er een nieuwe pcb run gedaan wordt.

Deze is ook interessant: http://www.oakleysound.co.uk/polydac.htm Niet de goedkoopste maar aanzienlijk beter dan de paia en de efm. Deze kit is nu uitverkocht maar misschien es vragen of en wanneer er een nieuwe pcb run gedaan wordt.

Thanks. Zal inderdaad even mijn mogelijke interesse kenbaar maken.
Sowieso zit ik later dit jaar nog in Penrith dus wie weet kan ik 'm persoonlijk ophalen dan...

of koop een deep base nine. dan heb je er nog een vette basssynth bij :P

Ik denk niet dat Oakley nog nieuwe kits gaat maken...

I am sorry to say that after careful thought I am putting all new module
development on hold and will probably not be adding to the existing stock
of modular boards. Sales of the modular products have been very poor of
late and this alone cannot support the amount of time I need to run the
business.

I have always ran this part of the business as a way to support a hobby
more than anything but from September Rachel, my trusty helper, will be
going back to work as a teacher. This means I will have to handle all the
orders and shipping like the old days. However, I don't make enough money
from this to make this my full time job so something has to give.

Coupled to this is the new ROHS directive banning lead from solder, PCBs
and components. This will increase the cost of boards quite dramatically
as we would have to go with gold plated boards and some of my most
commonly used parts will disappear. Manufacture would become problematic
as well.

I will continue to develop new musical products but these will probably
be 'whole' instruments like the TB3031 and Orbital. They may well be
surface mount and may well be available as pre-populated only. I may
still dip into the odd modular project, but it will be the odd part not
the full selection you have now.

I wish to thank everyone who has bought boards from us and I hope that we
will still be able to still provide projects for you to build.

If you would like any one of our existing projects, then I would ask you
purchase sooner rather than later. However, I have already announced this
on my own mailing list last week to let long time customers the first
shout at all the existing stock. Over the weekend I have been deluged
with orders for boards and parts. I probably will have to restock on some
product lines, but some may have to go forever.

Support for these projects will still be provided but as boards run out
the discontinued section on the website will become larger.

Thank you,

Tony

www.oakleysound.com

Origineel geplaatst door etaoin
Ik heb deze nog gevonden: http://www.ele4music.com/kits.html
Leuke prijsjes en slechts $16 shipping. Iemand ervaring met deze kits? En zo ja, wat
is het verschil tussen een small kit en een full kit. Dat kan ik gek genoeg nergens vinden op die site.

dat is inderdaad een leuk ding. Een paar maanden geleden hadden ze versie 2 nog niet, en was versie 1 uitverkocht van die midi-gate interface, die ik wilde gebruiken om mijn simmons drumcomp mee aan te sturen, maar aangezien versie 2 er nu is denk ik dat ik die maar es moet gaan bestellen... 16 gate outputs, heb ik meteen genoeg over om de 808 clone die ik deze zomer ga maken mee aan te sturen8~

Origineel geplaatst door the red eye
dat is inderdaad een leuk ding. Een paar maanden geleden hadden ze versie 2 nog niet, en was versie 1 uitverkocht van die midi-gate interface, die ik wilde gebruiken om mijn simmons drumcomp mee aan te sturen, maar aangezien versie 2 er nu is denk ik dat ik die maar es moet gaan bestellen... 16 gate outputs, heb ik meteen genoeg over om de 808 clone die ik deze zomer ga maken mee aan te sturen8~

Dit is trouwens ook een aardig MIDI-to-switch kitje:
http://www.highlyliquid.com/kits/msa/index.html

M.A.U.S.S.I

M.A.U.S.S.I

Ik heb nog een doepfer MAUSSI liggen hier.
Met adapter.

Weet niet wat de prijs is maar komen we wel uit.

Status
Please reply by conversation.
Back