Module of synth?

Okmeister

Do what you wish!
Hey!

Ik ben in het bezit van een Roland E70 uit het begin van de jaren negentig. Nu merk ik bij Cubase dat het niet helemaal gesmeerd loopt met de MIDI. Hij loopt vaak vast. Na een reset doet ie het weer even. Ligt dit aan de instellingen of komt het door de leeftijd van mijn E70?

Zowiezo wil ik een synth/module aan gaan schaffen. Verstandig om de E70 als MIDI controller te gebruiken en een module te kopen, of raden jullie een hele nieuwe synth aan (of 2e hands)?

Ik heb een brede muzieksmaak en ben op zoek naar een geluidsbak die zeer breed kwa geluiden is. Verder wil ik al de sounds die erin zitten kunnen editen. Tips? Budget rond de 700 euro's.

Thanx alvast, de Okmeister.

1) Cubase problemen worden 9 van de 10 keer veroorzaakt door problemen op de PC:
- Windows: niet goed of half geinstalleerde software
- Virussen / spyware
- Bugs in Cubase

2) Allround synth's zijn er genoeg, zowel nieuw als 2de hands. Je moet dan kijken naar het type synth die van ROM samples gebruik maakt en niet van (virtueel) analoge klankopwekking. Samples hebben als voordeel dat je er hele realistische sounds mee kunt maken. Voor 700 EUR zou je eens kunnen kijken naar:

Nieuw: Yamaha S03, Roland Juno-D, Roland RS-70, Korg X5D
2de hands: Korg Triton LE, Korg Trinity, Roland XP-30/60/80, Yamaha EX5/7

Back