Parliament/ George Clinton

Die ouwe funkers kennende ( niet persoonlijk) zitten er gewoon een paar in de hoek van de studio mee te klappen. Daar kunnen ze niks tegen doen, dat gebeurt gewoon :D

Ik weet wel dat ik een Parliament/Funkadelic SAMPLE cd heb waar ook een P-Funk handclap op staat.

Beetje rare sample cd wel...als je er samples van gebruikt moet je alsnog licentie kosten betalen, wat dus het hele doel van een sample cd teniet doet.

En daarboven op staat er eigenlijk niks fatsoenlijks op die plaat. (Mijn mening) echt een rare lp.

Ik ben het wel met je eens Document1. Die clap is geloof ik het enige zinnige wat ik er ooit af gehaald heb.

Ik ook lol :D

Blijft een heerlijk geluid die typische slap.... Vraag me af wie er nou eigenlijk eerder was.. Roger Zapp heeft een soort gelijke slap ook in heel veel producties gebuikt

Anyway.. heb vandaag ook maar es een poging gedaan en mezelf als klapvee opgeofferd.. hier is het resultaat te beluisteren..

Da's idd een Fatclap. :D .En Lekkere groovy disco :luv: Volgens mij is dit meer handwerk. Bij de Parliament Zapp clap zit er volgens mij een dik noise-achtig iets achter. Zij het een clap uit een drummachine.. gelayerd met humanclaps denk ik. :)

Lakeside gister nog gedraaid, heerlijk nummer.

ben ik die obsessie eindelijk kwijt gaan jullie er na 12 jaar dat ik deze post deed er weer over beginnen..
:)

Wat ik apart vind is dat die clap altijd hetzelfde klinkt. Ook bij andere artiesten dan George of leden van de P-funk fam.. Dus het zal toch wel een clapsynth trap trigger ding zijn.
Als je goed luistert dan hoor je dat hij vaak getriggerd wordt door de snare en daar omheen vaak ook live claps. Ik heb wat andere funk platen waar je hoort dat hij met de hand wordt ingespeeld zo scheef gaat ie..

Als ik 'More bounce' versnel krijg ik niet direct ordinaire claps.

Heb ooit gelezen/ gehoord dat die gasten soms ook met plankclaps werkten ipv handclaps, houten plankjes dus. Hoeveel waarheid dat bevat weet ik niet.

ben ik die obsessie eindelijk kwijt gaan jullie er na 12 jaar dat ik deze post deed er weer over beginnen..
:)

ik heb zelfs mijn synthforumnaam er door veranderd.. ik was eerst bounce, weet je nog? :D

Als ik 'More bounce' versnel krijg ik niet direct ordinaire claps.

Heb ooit gelezen/ gehoord dat die gasten soms ook met plankclaps werkten ipv handclaps, houten plankjes dus. Hoeveel waarheid dat bevat weet ik niet.

Komt dat niet door de snare?

Ik hoor toch ook een tamb ofzo?

hoe ik vroegah superdikke claps maakte....

men neme een noisegate met een externe sideschain input, en een goed bandfilter ervoor.

dan route je het complete nummer wat je aan het maken ben door de gate, en het bandfilter stem je af op de slappe clap die je alreeds in je nummer hebt gezet.

resultaat, een supervette, uberdikke clap.

dit was nog de volledig analoge tijd, dus tegenwoordig moet dit met de computer een fluitje van een cent zijn.....

:mega:

Back