Drum Pads (MPC) Repareren? Hoe duur? Zelf doen?

Vince2k

Ingeburgerd
Morgen ga ik een MPC2000XL kopen waarvan de onderste rij drumpads het niet meer doet (2 doen het niet, 2 reageren niet altijd goed) nu stuurde ik een mail naar feedback en vroeg of ze een idee hadden van de prijs voor de reparatie van de pads. In het mailtje stond dat ze onlangs iemand hadden en dat het intotaal 200 euro kosten. Ik schrok nogal van die prijs. Weet iemand waar het goedkoper kan of is het makkelijk zelf te doen? Wie kan mij helpen, voor de mpc betaal ik trouwens €450,- dus wel goeie prijs.

de sensors zijn het duurst. Die kosten 80 à 100 euro geloof ik. De pads zelf zul je vast niet moeten vervangen. Als je ze toch moet vervangen, dat kost iets van 35 euro dacht ik.

Maar zal ik de deal wel gewoon doen? €450 is toch een goede prijs, en ter compensatie krijg ik er nog een 12 kanaals mixer van Roland bij. (Hij is al zijnapparatuur aan he verkopen.)

200 euro. pfffff zo veel? Ik zou ze dan gewoon zelf vervangen, kan niet moeilijk zijn toch?
Maar zijn die dingen echt kapot? Of staat de velocity uit ofzo. Beetje vaag.

Origineel geplaatst door Vince2k
Maar zal ik de deal wel gewoon doen? €450 is toch een goede prijs, en ter compensatie krijg ik er nog een 12 kanaals mixer van Roland bij. (Hij is al zijnapparatuur aan he verkopen.)

Jazeker, een heel mooie prijs. Ik zou dat gewoon zelf repareren. Wie weet is't niet eens nodig, maar zit er vuil of zo tussen de pads en de sensors... Gewoon doen, je kunt het altijd herstellen (da's het leuke aan MPC's, je kunt het meestal zelf fiksen en stukken zijn vlot te krijgen).

Lijkt me trouwens sterk dat Feedback zoveel vraagt omdat ze er een technieker voor moeten betalen (manuren weet je wel), gewoon lekker zelf doen dus.

Sucses!

Nog even een update, ik heb hem nu eindelijk. En het is echt een goede deal geweest op de 4 drum pads na doet alles het, werkt perfect. Alleen soms doet de rechter cursor knop het niet goed. Maar dat komt wel wanneer ik hem laat maken. Wat foto's:

Back