Alesis Photon X25

MCv2

Ingeburgerd
alesis_photonx25.jpg

en

%5BQP1%5D_x25_side.jpg

Op alesis.com staat een leuke animatie, volgens mij is deze nu eindelijk leverbaar?
Bij feedback.nl staat hij in het assortiment.

WIe heeft deze / gaat hem halen / weet of ie al te koop is ?

Ik ga 'm in ieder geval ZEKER halen.

Code:
Revolutionary Axyz Controller Dome with 3D control over audio effects and virtual instruments
Complete MIDI control with ten 360° endless knobs, ten buttons, and three active layers for over sixty immediately accessible controls
24-bit, 44.1/48 kHz Audio with balanced, stereo audio inputs and outputs
25-key, velocity-sensitive keyboard and great-feeling, full-size Pitch and Modulation wheels
LCD screen with dedicated encoder for fast and easy setup
Easy template placement for instruments and DAWs
20 editable, storable configurations
Three-way power:
o USB Bus Power
o External Adapter (Optional)
o 4 C-size batteries (Optional)
o Windows XP and Mac OSX Ready

Over dit apparaat loopt al een thread:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=32157&highlight=photon

Ik heb de Photon X25 al in februari besteld bij mijn muziekboer, maar tot nu is de leverdatum telkenmale uitgesteld.
Dat verschillende muziekzaken hem online al in hun "assortiment" hebben zegt niet zoveel. Bij zowel Feedback als Music House staat de Photon al enige tijd online.
Van mijn muziekwinkel kreeg ik te horen dat de importeur van Alesis nu uitgaat van een leverdatum rond eind juni.

Groet

Tom

Jah ik had ook al in dat andere onderwerp gereageerd, maar deze kon ik niet terugvinden =(

Ik sta al sinds september '04 op de bestellijst bij Music House, maar had nog niet eerder gezien dat ie bij Feedback er ook al stond.
Daarbij zag ik nog toevallig dat introotje op alesis.com, waarna ik ervan uit ging dat ie gerealesed was... Niet dus :erm:

Misschien toch maar een andere aanschaffen :{.

Ze zijn op Alesis.com inderdaad actiever in het promoten van hun Photon produkten.
Dit zou er op kunnen wijzen dat de leverdatum aanstaande is. Ik heb begrepen dat de Photon 25 inderdaad al leverbaar is.
Het wachten is nu nog op de Photon X25 en de X49.

Mocht het wachten je allemaal te lang duren dan kun je natuurlijk naar iets anders gaan uitzien. Mogelijkheden te over. Voor mij persoonlijk is dat geen optie, omdat de alternatieven het voor mij niet halen bij dit apparaat. Bovendien heb ik nu al enkele maanden gewacht en kunnen een paar weken er ook nog wel bij.
Wat je je kunt afvragen is hoe belangrijk bepaalde functies voor jou zijn.

Er zijn natuurlijk genoeg apparaten te vinden die programeerbare knoppen hebben en een 2 octaafs keyboard. Ook de combinatie met de audio-interface is niet uniek. De Air controller (xyz dome) echter, zul je niet snel op andere midi-controllers vinden en ook knoppen met meerdere "lagen" heb ik nog niet vaak voorbij zien komen. Al met al gaat het er dus maar net om wat jij belangrijk en bruikbaar vindt in een apparaat.

Groet

Tom

Ik ben het helemaal met je eens.

De axyz dome is revolutionair te noemen, vooral als men de filmpjes (demonstratie) ziet van NAMM :halleluja :halleluja

En welke versie, mbt de kleur, wordt er gereleased?

Bij de groene versie, gaat het groene licht onder de pitch en mod wielen pas branden als ze beweegt. Deze heb ik ook alleen in de demo gezien.

Bij dat rode plaatje heb ik meer het idee dat de wielen zowiezo al rood zijn, zonder verlichting?

Kan iemand mij vertellen op wat voor manieren je die audio in en out kan gebruiken? Kan ik iets inpluggen op de inputs, en via usb dan opnemen op mn computer? Kan ik sounds uit de pc (dus bv ReasonIII) via usb binnenhalen en dan de outputs weer op een eindversterker aansluiten?

Back