Crumar Spirit op muziek.tweedehands.nl

Toch een mooie prijs voor een 2 VCO synth: 2.032,97 Euro.

Waarschijnlijk is ie toch aan die gozer verkocht. Er is een nieuw trend gaande op ebay.

Je verkoopt een apparaat met een reserve prijs van $1.000.000 en dan vermeldt je in het bericht dat je de hoogste paar bieders zult emailen mocht de reserve prijs niet gehaald zijn.

Dit heeft de volgende voordelen.

Mensen gaan op het einde vaak heel hoog bieden om zo zeker te zijn dat ze hem hebben. Die 2000 euro niet het hoogste geboden bedrag, hij heeft waarschijnlijk nog een dollar of 100 hoger geboden, maar die 2000 was net die 5 euro boven het vorige hoogste bod. Als de reserve prijs niet gehaald is krijg je, volgens mij, weet ik niet 100% zeker, te zien hoeveel de hoogste geboden heeft. Zo veel heeft de koper er voor over gehad, dus dat is automatisch de prijs waarvoor je hem als nog aanbied. Verder stuur je het ook nog naar de nummers 2 en 3 voor die prijs en je hebt er weer wat euro's bijgeluld.
Een andere voordeel is dat de verkoper nu nog terug kan krabbelen. Hij zit niet vast aan de verkoop.
Nog een voordeel is dat de verkoper eigenlijk helemaal niet wou verkopen en he ding wou taxeren. Dat is dan bij deze gedaan. Hij heeft tevens een hype(je) gecreeerd en als ie hem over een jaar weg wil doen, zullen mensen deze abnormaal hoge prijs nog herinneren. Misschien is de hoogste bieder hier wel een vriend die wist dat de reserve heel hoog stond en dus niet hoefde te kopen en kunstmatig de prijs omhoog brengt.
Volgens mij kun je nog wel meer dingen verzinnen. Leuk is het in ieder geval niet.
Ebay kan leuk zijn bij sommige veilingen, maar dit soort veilingen, en ook de ARP2600 CMS, zijn zonde van iedereen's tijd.

Moraal van dit verhaal: "Er wordt niets verkocht, en daar........ daar heeft niemand niets aan!"

Spirit

Spirit

Lekker bakje deze synthesizer.
Ik heb een hoge pet op van Crumar Stuff.
Ik heb zelf een Crumar strings en brass gehad.
Het Brass gedeelte kon je controleren met LFo's VCO schuifcontrollers.
Eigenlijk een halve synthesizer.
Met een beetje feffect apparatuur kon je daar toch leuk vette kwakende geluiden uitkrijgen.
Helaas wegens geldgebrek ooit verkocht.
Jammer heb er nog eens na gezocht maar die dingen zijn echt zeldzaam.

Ach, best een leuk bakkie, maar om nou helemaal lyrisch van te worden, neuh... Crumar = best aardig, maar het blijft natuurlijk gewoon een orgelbouwer, het is een beetje net als Elka, meer hout als techniek. Ben er toch niet echt van onder de indruk... De synthex bij ons in de studio doet eigenlijk voornamelijk dienst als kapstok.:D
Niet onaardig, als curiosa, maar om daar nou zulke bedragen voor neer te tellen? Dan liever een bit 01 ofzo...8D

Hé D, xie dat je toch de Crumar Spirit verkoopt.

Hoe bruikbaar is zo'n ding? Omdat ie min of meer ontworpen zou zijn door Bob M. heeft al een legendarische status maar geloof dat ik er nog nooit 1 IRL heb mogen horen/aanschouwen.

(misschien dat 1 van de mods de titel in Crumar spirit te koop kan veranderen?)

Hij is heel goed inzetbaar.
En in de tijd een beete te gelijk ontworpen met de Synton Syrinx.
Bob en het Synton team hebben toen gewoon ideeen voor beiden synths uitgewisseld.
En mensen aub geen gemierenneuk dat die op vintagesynth goedkoper staat.

Laatst gewijzigd:
Als ik 'et geld had? Had ik 'em zonder enige twijfel van je overgenomen!!!

Tering... Een Spirit!!! Zwaar zeldzaam en vet...!!! :P

Back