[Novation] wat is het verschil tussen Nova desktop en de supernova II?

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Zoals het onderwerp zegt wat is het verschil, ik kom er niet echt uit op hun website.

Wordt die nova (desktop)nog wel nieuw verkocht (niet dat ik bang ben voor 2e hands)?

Allebij nog steeds te koop bij o.a. Thomann. daar vind je er ook wel wat korte info over. Om kort door de bocht te gaan heeft de SN veel meer stemmen.. 42?

maar ik heb niet zo veel stemmen nodig dus een nova
kan qua geluidsopwekking net zoveel als de Supernova?

ehm, volgens mij is de synthese identiek. Maar misschien dat iemand met een SN dit effe kan bevestigen voor je..

nou, Supernova freaks laat jullie horen!

make some noise for your DJ Alex Omega!!

nou, voorheen waren de supernovaII en nova precies hetzelfde, alleen had de supernovaII wat meer stemmen enz.
nu de supernovaII een nieuw operating system heeft zijn er wat dingetjes anderes geloof ik bij de supernovaII, wat weet ik niet precies, kzou zeggen kijk s op www.novationmusic.com

oh en nog iets, verware de supernova en de supernovaII niet met elkaar. de supernova heeft veel minder mogelijkheden als de supernovaII en nova.

Jeez, lekker duidelijk. site is ook verwarrend.
waar is de link products?

maar hank, nova is bijna supernova II behalve stemmen.
en de nova is 6 parts multi. is voldoende dacht ik samen met mijn Q.

De Nova desktop heeft ook een 40 bands vocoder aan boord,
de Supernova volgens mij niet, de supernova heeft weer een hele vette arpeggiator (8 simultaan in performance mode)
De desktop is 6x multitimbraal, de super 8x...
Allebij vette machines.8D Hele vette machines

Origineel geplaatst door actionHank
oh en nog iets, verware de supernova en de supernovaII niet met elkaar. de supernova heeft veel minder mogelijkheden als de supernovaII en nova.
wrm is een Supernova (I) dan ongeveer 2x zo duur als een Nova? 2ehands that is

Origineel geplaatst door Arv
ehm, volgens mij is de synthese identiek. Maar misschien dat iemand met een SN dit effe kan bevestigen voor je..

Ja synthese is hetzelfde...de Nova heeft zelfs een vocoder en die heeft de super weer niet.

De Supernova 2 Specs;
2 audioinputs
3 pedal inputs
8 jack outs
24voices (proX 36 or 48 )
Vocoder
Arpeggiator per part
6x EFX per part (delay, reverb, chorus/flanger/phaser/ensemble/rotary, comb-filter, distortion, 2band EQ)
OS2.0 voegt de doublesaw waveform toe.

Synthese is identiek.

Die unison trekt trouwens op niks :).
Kheb 'm onlangs verkocht, sound stond mij niet volledig aan. Je kan er wel leuke dingen uit halen.

de supernova heeft veel minder mogelijkheden als de supernovaII en nova.

voorheen waren de supernovaII en nova precies hetzelfde

Wat maakt(e) een supernova dan super t.o.v. een nova? Alleen de stemmen? :confused:
Je kunt m.a.w. dus beter een nova kopen dan een supernova maak ik hieruit op..

Origineel geplaatst door jaccis
heeft de nova desktop evenveel patches als de supernova II

nee

Back