Welke hardware seq.

MARCO2

my soul is my music
Ben al enige tijd aan het dubben welke HW-seq. het best zou zijn voor live gebruik.

MC-307: -8 parts multitimbr. waarvan 7 instr.parts
-mute-able
-arp.
Rm-1x : -16 parts(hoeveel instr.(note)tracks?
- mute-able
- arp.?

Heb gisteren m'n MAM SQ-16 aangezet(jaar na aankoop...schaam..)en kwam er achter dat ie maar 3 note tracks van de 16 tracks heeft; vandaar dat ik wil weten hoe dat bij de RM-1x
geregeld is.

Of zal ik toch voor een MMT-8 gaan en de patterns op PC maken om vervolgens in de mmt-8 te laden.....

Een voordeel van de MC/Rm-1x kan zijn nieuwe inspiratie en tevens de beschikking over nieuwe geluiden.

Live wil ik de seq. gebruiken voor voornamelijk voorgeprogrameerde pattern-wissellingen van bas-partijen, drum/synth/effects van sampler en enkel puls-steps voor analoge synths waar ik de noten via de arp. bepaal(juno-60, mono-poly).

Aanbevelingen cq tips?

Laatst gewijzigd:
Als sequencer is een MPC zeker niet het van het!! Ver van zelfs.. (Waar haal je het?? Die Akais kunnen praktisch nix qua sequencing. Ok, het is straight forward maar dat is omdat er geen interessante functies aan zitten)
-> Nu ja... 4/4 boem bam boem bam muziek kan je op elke sequencer programmeren natuurlijk

Ik zou voor de RM1X gaan. Die MC307 is leuk als 8 part X0X style step sequencer. Maar uit ondervinding, Roland is niet zo strak, in de zin van haperingen van nootjes enzo

Heb je al gekeken naar de MP7 en XL7 van EMU....Indrukwekkend
Volgens mij staat er nog één te koop hier op het forum...

32 parts (allen te muten)
step, grid en realtime
arp (sowieso 16, maar volgens mij meer)
en std. al een hele hoop sounds aan boord die echt NIET slecht zijn

Bij mij ook net in huis, gister eerste patterns gemaakt....owowowowow wat ben ik blij met dit bakkie

....en dan heb ik het nog niet over de 16 draaiknoppen gehad die per track CC kunnen uitsturen :okdan:

edit: dit is echt een blijvertje! (relativiteitstheorie in 8ing houdend)

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Bij mij ook net in huis, gister eerste patterns gemaakt....owowowowow wat ben ik blij met dit bakkie

Gelukkig maar :engel:

Hardware seg.

Hardware seg.

Ook ik kan je die XL7 aanbevelen. Perfect ding. Even de manual lezen (296 blz. lees ik hier altijd op het strand) daarna heb je een perfecte seq. tot je beschikking. ook bij mij gaat die mijn casa niet meer uit.

Succes verder

Ok, de MP7/XL7 van E-mu zijn geheel nieuw voor mij...zal dus ff wat info omtrend deze opzoeken. Voor mij zijn sowieso mute-functies belangrijk, maar ook weergave van complete tracks( vandaar dat ik aan een mmt-8 zit te denken). Het gaat mij voornamelijk om het aansturen van synths/modules, maar x-tra sounds is natuurlijk altijd welkom. Controler knoppen is misschien welkom als x-tra optie maar zal voornamelijk toch de sounds op de synths bewerken.
Dus: kan je op de Rm-1x,MP7/XL7 ook complete tracks opnemen?

Het zullen voornamelijk pattern wisselingen op verschillende midi-kanalen worden met af en toe een complete track. Zit er aan te denken om in de toekomst een multi-track harddisk-recorder in te zetten naast m'n 909,303 en nog 1,2 synth.

Het probleem blijft dat er verschillende wegen naar Rome zijn...en ik weet...beste manier om er achter te komen is uitproberen.

Origineel geplaatst door peukie
Als sequencer is een MPC zeker niet het van het!! Ver van zelfs.. (Waar haal je het?? Die Akais kunnen praktisch nix qua sequencing. Ok, het is straight forward maar dat is omdat er geen interessante functies aan zitten)
-> Nu ja... 4/4 boem bam boem bam muziek kan je op elke sequencer programmeren natuurlijk

Ik zou voor de RM1X gaan. Die MC307 is leuk als 8 part X0X style step sequencer. Maar uit ondervinding, Roland is niet zo strak, in de zin van haperingen van nootjes enzo

Die Akais kunnen sequencen wat jij kunt inspelen, dus zijn ze zo straightforward als degene die het ding programmeert. x0x style is leuk voor drums, maar voor een baslijntje kun je toch beter een keyboardje aansluiten nietwaar? En veel synths sturen tegenwoordig die CC's uit die je in zo'n MPC gewoon op kunt nemen (alsmede sysex). Trackmuten is prima vertegenwoordigd, fijne drumsampler to boot, ja ik weet niet hoor. Als je interessante toeters en bellen nodig hebt om muziek te maken...

Origineel geplaatst door falafelbiels
Die Akais kunnen sequencen wat jij kunt inspelen, dus zijn ze zo straightforward als degene die het ding programmeert. x0x style is leuk voor drums, maar voor een baslijntje kun je toch beter een keyboardje aansluiten nietwaar? En veel synths sturen tegenwoordig die CC's uit die je in zo'n MPC gewoon op kunt nemen (alsmede sysex). Trackmuten is prima vertegenwoordigd, fijne drumsampler to boot, ja ik weet niet hoor. Als je interessante toeters en bellen nodig hebt om muziek te maken...

Je precies! Het is maar wat je wil he. Ik heb ook een MPC als main seq ;) Er komt inderdaad uit wat je speelt, kan je niet spelen ben je gepepen
Een sequencer mag gerust toeters en bellen hebben vind ik.

dat je helemaal gelijk hebt. Toeters en bellen mogen best...

Maarreh Marco 2, wat ga je nou met die SQ-16 doen? Da's toch ook een leuk ding? Maarliefst 13 parts x0x drumsequencen + 3 parts monofone lijntjes sequencen is toch niet niks? Met een beetje voorbereiding en een degelijke sampler kun je daar ook een heel eind mee komen volgens mij.

En die duitse Schrittmacher?

dat je helemaal gelijk hebt. Toeters en bellen mogen best...

Maarreh Marco 2, wat ga je nou met die SQ-16 doen? Da's toch ook een leuk ding? Maarliefst 13 parts x0x drumsequencen + 3 parts monofone lijntjes sequencen is toch niet niks? Met een beetje voorbereiding en een degelijke sampler kun je daar ook een heel eind mee komen volgens mij.

Ja dat is inderdaad misschien wel waar.Ik beschik over een compleet uitgebreide E-mu esi 32 sampler die ik nooit weg zal doen alleen maar omdat ie toendertijd met alle uitbreidingen+zip drive tegen de 5000,- gld. gekost heeft!!
Ik schrok eerlijk gezegt van die drie parts op de SQ-16...zou misschien wel net genoeg zijn..
Eigenlijk gaat het erom dat ik niet een seq. aanschaf die vanwege complexiteit te veel tijd kost om te doorgronden; heb namelijk nog te veel app.waar ik nooit de tijd voor heb genomen.

Tijd is me kostbaar geworden omdat ik me voorgenomen heb de komende jaren toch ECHT met m'n synths aan de slag te gaan, en dan vooral sets te prepareren en live gigs te geven.Maar vanwege werk, spelen in een band, partys afgaan incl.aantal dagen recoveren......
Goed, wordt nu wat persoonlijk...misschien leuke tread: .."wie is hier werkeloos en heeft genoeg tijd om vanuit z'n muziekale gave fantastische creaties te produceren... "

Maar goed , misschien zou ik ff tijd kunnen nemen en eerst de SQ-16 ortdekken nu ik ém hier toch heb staan...anders zou ik waarscheinlijk voor de mmt-8 gaan.Zal toch voornamelijk de patterns en tracks zelf inspelen om, vervolgens in een seq.te laden.

Ik gebruik samen met ProtoHuman al sinds enige tijd naar volle tevredenheid de Yamaha RM1x. Overzichtelijk display, mute functie, 2x8 toewijsbare MIDI-controller knoppen, diskettestation om MIDI-files in te laden en diverse MIDI-effects.
De interne synthsounds zijn niet echt geweldig maar de drumsounds zijn zeker bruikbaar.

Ik had het niet beter kunnen opschrijven. MPC=zeer oké (maar natuurlijk niet heilig, al kan ik niet zonder)

OK, ga van 't week-end de mmt-8 bij forum-lid Cuba ophalen.
Heb immers ook nog een MAQ16/3 v. Doepfer en de mamsq-16 staan...Moet hiermee,samen met de mmt-8, toch voorlopig wel een eind kunnen komen.

Deze thread kan wat mij betreft dus op slot!

Origineel geplaatst door peukie
Als sequencer is een MPC zeker niet het van het!! Ver van zelfs.. (Waar haal je het?? Die Akais kunnen praktisch nix qua sequencing.

Zever in pakskes! Blijkbaar heb jij nog nooit een MPC onder je vingers gehad. Kan gewoon niet anders. Mijn 2000XL is heel erg uitgebreid, zeer veel functies die op de koop toe zeer gemakkelijk en vlug te bedienen zijn. En hij heeft 64 midi tracks, da's echt luxe.

Een Command Station heb ik ook gehad, die heeft maar 16 tracks hoor geen 32 zoals iemand hier beweert. Hij kan wel 32 midi channels aansturen, maar da's een ander verhaal. 16 midi tracks en geen één méér. Ik zou trouwens nooit m'n MPC willen inruilen voor een Command Station, maar da's waarschijnlijk persoonlijk.

Bij Command Stations vind ik het aansturen van externe gear trouwens slecht geregeld. Je moet in een menu duiken. Dat steekt wel fameus tegen eigenlijk. Op de MPC is dat rap gefikst: daar stel je het gewoon in het hoofdscherm in.

MPC is de beste hardware sequencer. Althans voor mij dan toch.

Origineel geplaatst door Steven V
Zever in pakskes! Blijkbaar heb jij nog nooit een MPC onder je vingers gehad. Kan gewoon niet anders. Mijn 2000XL is heel erg uitgebreid, zeer veel functies die op de koop toe zeer gemakkelijk en vlug te bedienen zijn. .......Althans voor mij dan toch.

Voor mij dus niet en ik heb dan nog wel de uitgebreidste mpc die er is
Een mpc is echt wel beperkt qua sequencing!!
Jij bent een pakje in de zever! 8o)

Back