Andromeda Thread

hohoho!! stop!!!! de AM is GEEN shitbak, maar de beste polyfone analoge bak op deze planeet, laat daar geen misverstand over bestaan. Alleen krijgen op dit moment hele batches pot & voice chip problemen, Alesis US serviced al niet meer. Daarom i.d.d. aan te raden spares te pakken nu het nog kan. Wat er nog bij servicepunten ligt is mooi maar er worden geen spare voicechips meer geproduceert

Sorry dat ik er op terug moet komen hoor, maar heb jij voice of potproblemen met je A6? Zijn er spare parts die je bij Alesis US hebt geprobeerd te krijgen waar je nee op kreeg? Is jouw A6 nou ok of niet? Waarom bij Alesis US trouwens en niet gewoon hier geprobeerd?

op een voicebord zitten 8 dual voices chips zowel vco's alsook vcf's .
kost , als ik me goed herinner iets van 800$, dus ca 50$/stuk.
lijkt me dat daar nog een hele tijd mee vooruit te komen is.
vraag me alleen af of het zo is dat ze makkelijk om te solderen zijn ( zitten niet op steekvoetjes ) of dat ze dan allemaal meteen kapot gaan ? zal ook wel aan ervaring liggen misschien ?
losse chips zijn er ook nog gewoon, effe googlen of op de electro_music.com site zoeken naar de betreffende link. ook in die prijsrange.

op een voicebord zitten 8 dual voices chips zowel vco's alsook vcf's .
kost , als ik me goed herinner iets van 800$, dus ca 50$/stuk.
lijkt me dat daar nog een hele tijd mee vooruit te komen is.
vraag me alleen af of het zo is dat ze makkelijk om te solderen zijn ( zitten niet op steekvoetjes ) of dat ze dan allemaal meteen kapot gaan ? zal ook wel aan ervaring liggen misschien ?
losse chips zijn er ook nog gewoon, effe googlen of op de electro_music.com site zoeken naar de betreffende link. ook in die prijsrange.

De voicechips in een A6 zijn SMD, dus niet door iedere leek eenvoudig te monteren,
het kan overigens wel, op youtube staan demo's.
Een dual VCO kost € 21,10 ex BTW
Een rotary pot kost € 1,01 ex BTW
verzendkosten zijn € 6,- ex BTW
Gewoon te koop bij Alesis Duitsland.

nee, puur een reactie op stemmingmakerij, wat vervolgens weer stemming maakt op zich etc etc etc , beurscrack

Nee, het is waarschijnlijk zoals Sunny het zegt. werkt ie nu goeddan zal dat de komende jaren nog wel zo blijven

Veel mening, maar geen a6. Mag ik die conclusie nu wel trekken?

Het is vnl lastig servicen lijkt me, zo'n a6. Maar volgens mij zijn de meeste moderne synths dat.

Veel mening, maar geen a6. Mag ik die conclusie nu wel trekken?

Het is vnl lastig servicen lijkt me, zo'n a6. Maar volgens mij zijn de meeste moderne synths dat.

mag van mij alles, zou alleen een andere conclusie trekken: snel een aanschaffen, alvorens de prijzen omhoog schieten, en hem op z'n minst eens uitproberen. zeer goede kans dat je hem, mocht hij niet bevallen, voor meer kunt verkopen.
service is niet wezenlijk anders als bij andere 2de hands polysynth's lijkt me , los van het feit dat de a6 nog vrij nieuw is vergeleken bij de echte vintagers

"voorspelling" voor het nieuwe jaar : de a6 andromeda heeft z'n bodemprijs bereikt en zal aan het eind van dit jaar duurder zijn dan aan het begin ( ca 1750 euro )

Ik heb een a6 en die blijft. Ik bedoel vooral dat de stemmingmakerij komt van mensen die er zelfs nooit 1 geroken hebben. Hoe kan je dan in vredesnaam zon uitgesproken mening over de service van Alesis hebben? Ik snap er niets van...

de mijne gaat sowieso nooit de deur uit :) topbak is het enige wat ik kan zeggen.
maar zoals met elke synth komt er een tijd van onderhoud, zo werkt dat nou eenmaal.
maar denk wel dat ik wat pots ga kopen.
ik weet in elk geval dat het bij mij een aantal zijn die de hele tijd verspringen.
soms een week niet, dan weer wel. in elk geval tijd om maatregelen te nemen.

gebruikt hier iemand consequent een stofhoes ?
om het nog bonter te maken: ik heb gisteren uitgebreid met de stofzuiger door de studio gegaan, inclusief mixer en synth's ( wel met een nylonsokje over de stofzuigermond, want gisteren vlogen opeens een paar viltjes van tussen de switches , zoef in de stofzuiger, zonder nylonkous was dat "hopeloos zoeken" geworden ).
ja het rockleven gaat niet over rozen alleen..

om een verhaal kort te maken : nog geen pot's problemen ( klopklop)

Swiffers zijn ideaal voor stovrij houden.
Ik heb al mijn equipment onder een doorzichtig plastic folie ( etalagemateriaal) Ook mijn Andromeda. Als je ziet wat er na een maandje op dat plastic ligt schrik je je rot.

Hier echt zo'n compucap-meeloper, het drukt wel een beetje de gezelligheid al dat grijs. Hopelijk komt er ooit een nieuwe serie in een menselijker kleur om mn studio te ontdoen van zn kopieerhok-uitstraling...

trouwens, als je de aux output gebruikt ipv. de main outs, dan heb je geen fx over je geluid?
zat te kijken of ik die fx misschien ook moest routen dan maar ik denk helaas.

Back